home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da se nađu pred poslanicima do kraja godine. Članovi radne grupe predložili su nekoliko destina novih kategorija prekršaja i isto toliko novih pravila u ponašanju koje bi vozače mogli da čekaju već sledeće godine.

Izmenama Zakona biće obuhvaćena i nova kategorizacija nasilničke vožnje. Do sada je to bilo preticanje preko pune linije, kolone vozila i dvostruki prolaz kroz crveno svetlo. Sada stručnjaci žele da u Zakon ugrade još dva primera ovakvog ponašanja - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.

"Vožnja preko 80 kilometara u naseljenom mestu i preko 150 kilometara na auto-putu mogli bi da se kategorišu kao nasilnička vožnja jer time vozač potpuno svesno krši neki propis", ističe Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Konkretan predlog je i da se dozvoli parkiranje na trotoaru svuda gde je to zakonski moguće, jer je sada strogo zabranjeno osim ako parking servis to nije odredio. Takođe, treba dozvoliti preticanje motokultivatora ili traktora iako je linija puna jer se time ubrzava saobraćaj.

"Gde je to moguće, treba omogućiti preticanje poljoprivrednih mašina jer one usporavju saobraćaj. Traktori razvijaju od 30 do 40 kilometara na čas i oni više svojim kretanjem čine saobraćaj nebezbednim više nego ostali učesnici", objašnjava Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

U Komitetu za bezbednost saobraćaja kažu da treba poooštriti kaznenu politiku.

"Treba nagraditi savesne i još više kazniti nesavesne vozače. Treba pooštriti kazne i pre svega treba još bolje precizirati ulogu putara, koji do sada nisu odgovarali ni u jednom slučaju", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

U okviru promena Zakona predlaže se i veće odvajanje novca iz budžeta za bezbednost saobraćaja. Ta sredstva treba usmeriti ka projektima koji su realni i praktični. Njima će se finansirati kružni tokovi, novi trotoari, semafori i zaštitne ograde. Agencija za bezbednost saobraćaja biće nadležna za kontrolu trošenja tih sredstava, kako bi se sprečile zloupotrebe.

Izvor: Rts.rs



čitanja : 5238



Komentari

Uz duzno postavanje svidja mi se novi nacrt zakona i strozije kazne ali mi je smesno za taj novi zakon vezano za poljoprivredne masine, pa mi taj zakon vec imamo i traktori se karakterisu kao radne masine i s tim one se ne preticu na punu liniju vec se obilaze !

Autor Stojko 18 Nov 2014, 17:26

"preko 150 kilometara na auto-putu"
Ma bre, sve preko 80kmh u zatvor...
Nema veze ovi pogubljeni sto pricaju telefonom ili kuckaju poruke, drogirani i pijani.
Ko prekoraci za 1kmh, odma streljanje, sta da se muce ovako.
Zabraniti sve preko 1000ccm, ili 10 000e registracija, gorivo da bude 5e litar itd.

Autor Pit 18 Nov 2014, 17:42

Daj te ljudi sta vise hocete od nas obicnih "smrtnika" uvek se zakon sprovodi na siromasnim i slabim ljudima
Nasilnicka voznja na autoputu 150km/h pa sto ne zabranite bmw,audi,mercedesu da proizvodi automobile koje idi u preko 150km/h... U Italiji na autoputu ogranicenje 150km/h kod nas nasilnicka voznja mada kada sam se uzme o obzir u kakvom je sranju autoput to i stvarno jeste ludost!
Ne znam sta da kazem ali mislim da je vreme da se malo i mi pobudimo za nasa pravac a ne samo da sedimo i cutimo i odobravama!

Autor SS 18 Nov 2014, 17:56

Kada nam cika milicajci budu bili ugledni i savesni vozaci, onda cu i ja. Tamo gde mogu dam gas, ne pravim gluposti, samo se trudim da sto brze, ali i sigurno stignem od tacke A do tacke B. Uz to i volim da vozim kao i svi ovde.

Jedan od mojih "prekrsaja" koje svesno cinim nocu, sto tamo gde ne postoje raskrsnice, gde je semafor zbog pesaka, ja usporim i ako nema istih, ja lagano prodjem neugrozavajuci nikog.

Sto se tice voznje po magistrali i autoputu, brate, ako mozes, ti idi bre koliko hoces, tvoj zivot je tvoja stvar, samo ne ugrozavaj druge. Pogotovo mislim na autoput. Koja je razlika vozio 150 ili 200? Evo, pomnozite sa 1000 i podelite sa 3600 i dobicete koliko idete metara u sekundi. AKo se slupas i sa 150, opet neces dobro proci

Autor NemanjaBB 18 Nov 2014, 18:06

Nbb
Evo poginuse tamo skoro ljudi na kruznom putu zbog kriminalnih uslova, nema znakova, zavrzlama i raspad.
Ibarska takodje.
Ali je nasilnicka voznja preci 150kmh na autoputu, mora da su svi vozaci u Nemackoj nasilnici...

Autor Pit 18 Nov 2014, 18:20

"Treba nagraditi savesne". Kako? Uvodjenjem "novih i strožih kazni"?

Autor moron 18 Nov 2014, 18:21

Odmah za pojas na streljanje - dokle vise da popustate i tolerisete prekrsaje....tako nam i treba kada smo ovce i pustamo da nam osobe sa F dijagnozom pisu zakone!

Autor Dr. Aca 18 Nov 2014, 18:22

Zaboravih da kazem jos nesto
Od novembra po zakonu Piaggio MP3 se vise ne smatra trokolica nego motor jer rastojanje izmedju togkova mora da bude 146cm i kod njega je 144cm inace svuda u svetu ovaj model se vodi kao trokolica i vozi se sa B kategorijom. Znam da nema veze sa naslovom ali da kazem

Autor SS 18 Nov 2014, 18:38

Svidja mi se sto ce jos vise da rebnu ljude za bahatu voznju i sto su malo prosirili taj spektar dela koja potpadaju u tu definiciju... dobro je sto ce da definisu taj deo oko preticanja sporih radnih masina (jer su se tu ljudi naplacali kazni samo tako i bezrazlozno), ali mislim da bi tu trebali da uvrste i uopsteno vozila koja se krecu malom brzinom tipa na magistralnom putu manje od 20-30 km/h... ipak je to nesto drugo u odnosu kada neki indijanac pretice preko pune linije vozilo koje se krece npr maksimalnom dozvoljenom za neki deo puta i ugrozava druge iz suprotnog smera...
Stava sam da samo jakom kazenenom politikom mozes da uozbiljis ljude, mada nekima ni to nije samo dovoljno, mnogo je onih koji ne znaju pravila, a voze sa svojim kupovnim dozvolama, oni koji voze na petak pa na svetak ili ne pamte kada su seli za volan, pa ovo nema mnogo vaspitnog efekta na njih...

Da bi se nesto obislo mora da miruje, a ako se krece onda je to preticanje, a upravo to oni zele da regulisu... zakon pravi izuzetak samo u slucaju ako vozilo stoji/miruje da vozilo koje ga obilazi moze predje preko pune linije osim ako tako ne ugrozava kretanje vozila iz drugog smera...

Autor Orlo 18 Nov 2014, 18:40

Kad će već jednom shvatiti da nije do zakona ZOBS-a.
I da je ostao Titiv ZOBS, ne bi bilo neke razlike.
Osnovna poenta je utrkivanje rada po komisijama na novom zakonu, koje se papreno plaćaju, pa onda izmišljnje "sebi" poslova, tipa veštačenja, atestiranja i sl.
Osnov je u kulturi naroda.
Reuga stvar je prevaziđena infrastruktura, a posebno divlja gradnja kraj glavnih puteva i gradnja saobraćajnih površina kraj puteva.
Takođe, problem je što niko neće da "skine" kamione u špicu sa glavnih puteva.
Nama fale jednostavne stvari, koje ima svaki normalan narod.
A kad se pogleda osnovna falinka je u srpskoj porodici pa onda u školama. Nije nama problem u zakonima.....

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 18:45

Orlo
Sa zakonom će se napredovati onda, kad se predvidi bahatost i za policajce i kad se u Srbiji nekom policajcu uzmu bodovi ili dozvola. Ja to do sada nisam video....
Drugo, spektar "bahatosti" je samo marketinški fazon, kao i svetla koja gore i dan i noć, kao i "nova" prva pomoč", kao i tablle "naselje" koje je postavljao ko zna ko i zašto i to onda od Stepojevca do Lipovačkih šuna imaš "naselje". E kad taj koji je to postavio te table bude odgovarao, onda treba i ja da ostanem bez dozvole zbog 72 km/h u Meljaku, na delu gde nema kuća.
Kako koji zakon bude izlazio, biće sve nerazumniji i opasniji i biće nam potrebni advokati za tumačenja...
A da... I preticanje su zabranili i ukinuli mogućnost preticanja traktora i radnih mašaina, zbog gosp. policajaca jer su bili glupi da razumeju pojam "sporo vozilo" Tako ćemo sad Ibarskom voziti za traktorima. Do sada smo vozili za kamionima....
I ukinuše mogućnost završetka preticanja na punoj... A taj genije nije razmišljao da su putevi građeni i obeležavani po prethodnom pravilu. Tako da se sad na pola mesta ne može ni preticati....
Ovo je pandurska država. Kakv narod takva i policija...

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 18:58

Mozda je OFF TOPIC ali sutra ujutru inace polazem testove za A kategoriju i prosto mi nije jasno zasto bih morao da znam (verovatno otpor ucenju suvisnih podataka) koliko koja kazna nosi poena i koliko kosta u dinarima. Totalni apsurd... Valjda da se u datoj situaciji mogu raspravljati/cenkati sa saobracajnom policijom.

Autor Uros Cuore Sportivo 18 Nov 2014, 19:06

Ono što bih ja strože kažnjavao je vožnja pod dejstvom alkohola opijata i sl., razgovor telefonom bez hands-free-ja, i vožnja preko 100km/h u gradu, preko 140km/h na magistralnom i preko 200km/h na autoputu.

Takođe i sve kazne gde se činjenjem prekršaja napravi saobraćajka, značajno povećati.

Ali bih takođe kažnjavao (a to se slabo radi) vožnja noću bez svetala ili sa samo jednim ispravnim svetlom ili sa svetlima koja zaslepljuju druge vozače. To je zaista opasno i puki nemar vozača sa bezbednost drugih!

Autor Miki 18 Nov 2014, 19:23

Miki
A šta to fali telefonu? Pa do juče je to bilo dozvoljeno! Analogno, trebalo bii zabraniti upotrebu navigacije u vožnji i tačskrin ekrana, pa biranje radio stanica i sl. A zašto je dozvoljeno korišćenje mobilni policiji i taksistima? Jesu li oni nešto bolji i pametniji??
Za mene je opasnije pušenje za volanom.

Sudeći po svemu, trebalo bi u novom zopsu zabraniti upotrebu brzina posle druge. Redom 3,4...pa do 12 koliko su neki već napravili. Nek srbin bude najpametniji!
Sve je čist spin!

Autor fanfatal 18 Nov 2014, 19:32

Nazalost zakon se sprovodi samo na obicnim smrtnicima! Ko kontrolise ispravnost policijskih vozila u mojoj opstini 50 posto njihovih vozila uopste nema signalizaciju,ko kontrolise putare kada je rupa na putu dubine 20 cm i sa 50 km na cas ima da ostetis auto i obavezno da kupis novu gumu,a kada pozoves policiju da ti napisu zapisnik da bi nekako nadoknadio stetu obavezno ti zalepe kaznu za neprilagodjenu brzinu!!! Najveca je sramota sto se Agencija za bezbednost saobracaja ugleda na evropu iako je evropa neke zakone sto mi sada dobijamo pre 10 i vise godina ukinula...

Autor Darko 18 Nov 2014, 19:41

@fanfal
Sto se tice policije i njene bahatosti i cinjenice da se na njih zakon (prakticno bilo koji) ne vazi, okrivljujem stanje u zemlji ali i svaku vlast do sada, policajac saobracajac ne bi mogao da se ponasa tako kako se ponasa da su nadredjeni autoritet i da su pravedni... doduse to je u svakom drzavnom poslu - javasluk, i nepostojanje odgovornosti za ucinjeno... to bi sve po meni resio strah za radno mesto...

A sto se tice postavljanja znakova, u tome mnogo imaju i kursadzije i razni profili na celu saobracajnih odeljenja po raznim opstinama i gradovima.
Skoro sam imao priliku da vidim da su tu kod mene izmislili novi saobracajni znak... a putari u svojim redovima, pa i oni koji im iz Beograda odobravaju projekte, imaju manjak strucnog kadra koji zna kako i na koji nacin se obelezava kolovoz (mislim na poznavanje osnovnih pravila u tome) kao i koji zna vertikalmu saobracajnu signaliziju koju treba postaviti... znam za jedan slucaj gde je profesor uzeo rad svog studenta i predlozio za rekonstrukciju raskrsnice gde su ispromasivali radijuse krivina (pa tako teska teretna vozila ili autobusi pri promeni pravca kretanja prelaze u suprotnu traku) a sam "dizajn" ili tip raskrsnice je vracen na onaj stari od pre 40 i vise godina koji je bio uzrok pogibje mnogih ljudi i crna tacka... i koji su strucni i umni ljudi tada promenili u bezbedan a sada su ga vratili na stari...

Autor Orlo 18 Nov 2014, 21:59

Pit

Pa da, ono recimo od Orlovace prema Petlovom, ono je da se snimi emisije o tome. Eeeeej pposle ostre krivine oni ti daju iskljucenje...i dosta ljudi nece da se iskljuci, pravi se zastoj ili se zakuca u bankinu, overili su je vise puta. Oni ljudi se potamanise.
Sada su smanjili za traku, stavili one plasticne bankine ispred, tj ukinuli traku na sred, pa ti najbrza traka postaje nepostojeca...haha au :)

Sto se tice mobilnog telefona, nije vise kao pre, one telefone si lakse koristio, bez problema si na numerickoj tastaturi bez gledanja mogao otkucati poruku, ali sad sa ovim ekranima na dodir tesko. Jeste opasno, ali je isto tako opasno i sve ostalo po kolima, od navigacije do muzike, sve skrece pogled s puta. Dakle, telefon nije strasan toliko.

Alkohol da se poostri, to mi je ok.

Sta reci za gudru ljudi, pa znate li koliko se duva danas? Evo, ja sam malo mladji, od 20 - 30 god duva skoro polovina ljudi redovno ili povremeno. Znate li kakvi su refleksi nekog naduvanog marihuanom ili skankom? Kao mrtav konj. POstoji jos gudre, od neke poblesave, od neke postaju "ludi", recimo od belog. A za sve to nasa policija nema resenje jer nemaju sa cim da izmere, sem da ga salju na vadjenje krvi.

Autor NemanjaBB 19 Nov 2014, 01:47

Koji li su tek strucnjaci projektovali raskrsnicu Cara Dusana-Kineski most? Na manje od 100 metara, 3 raskrsnice! A tek petlju "Vodam vola oko stola" u Batajnici? O egzibiciji "Izvinite, kako da se vratim na drum" kod Mosta na Adi i surovo utucenoj betoncini ne vredi ni pricati, to je davno ispricano. Sve strucnjak do strucnjaka.
Tako i ovi strucnjaci za bezbednost smisljaju nove metode efikasnijeg guljenja koze obicnim vozacima. Oni koji su do sada nasilnicki vozili, vozice i dalje. Tu najvise spadaju tzv. "VIP" osobe sa estrade, iz politike i "Udruzenja kontroverznih biznismena" . Kad nekog od njih zaustavi policija, pozvace Peru, da kaze Ziki, kako bi ovaj preneo Lazi, da bi Laza pomenutom policajcu pripretio otkazom ako bi on pisao kaznu "VIP" osobi. I onaj stari ZOBS bi bio dobar, da se sprovodio kako treba.
@Uros 19:06
Zbog tih gluposti sam skoro dobio nervni slom kad sam pocetkom 2013. polagao za C. Hteo sam da se obesim za m.da, sto nisam odmah polagao C, jos '98. nego sam skupljao pare za auto.

Autor Optimus Prime 19 Nov 2014, 09:25

Bahatost policije nije uzrok problema, vec posledica stanja drustva u kojem zivimo.Ne dolaze policajci sa marsa, vec su deo nas, generacije se menjaju, ali ponasanja ostaju ista.Mi na trotoarima ne pustamo jedni druge, kada se ceka u redovima prelaze se redovi, ne ustaje se starijima, trudnicama...Sto se tice policajaca situacija bi socioloski mogla da se posmatra i drugacije, oni se ponasaju u skladu sa drustvenim normama, a one se ne regulisu zakonom.Zakon je proizvod drustvenih normi, on jeste kodifikacija, da bi zakon proizveo promene mi ih moramo zeleti, dogovoriti se i onda napisati normu koju zelimo.Zakoni proisticu iz drustvenih odnosa, oni ih ne mogu menjati.U zemlji gde se svi krecu putem iako postoje pe3sacke staze, gde bi policija mogla pokaznjavati svakog od nas jer svi cinimo prekrsaje, gde nepostoji neformalna osuda ponasanja(neformalno znaci da coveka koji cini lose stvari posmatras kao pojedinca koji pravi greske), sistemi formalne socijalne kontrole i zastite ne mogu biti ni efikasniji, a ni drugaciji od gradjana.Oni su reprezentativni uzorak.Poslednja moderna istrazivanja cak dolaze do cinjenice da ni visina kazne ne utice preventivno, odnosno nije odvracajuci cinilac.Prosto postoje mnogobrojni primeri za to, zemlje u kojima se za teska kd izricu najteze kazne, nemaju manje kriminala od slicnih zemalja gde su kazne blaze.Kriminalcu je jednako strasna kazna od visegodisnje robije, kao i smrtna.On samo ne zeli da bude uhvacen i smatra da ce biti pametniji od svih koji su do tada uhvaceni, a dovoljno je glup da tako rezonuje.Najjaci odvracajuci faktor kod prolaska na crveno svetlo nije cinjenica da mozes biti uhvacen, vec svest o tome da je to pogresno, ruzno i prljavo, a to je specifican drustveno-socijalni fenomen koji se jos naziva i kultura.Visina kazni bi takodje trebala biti odmerena tako da jednako pogodi onog ko ima milione i onog ko je siromasan, a takodje i da obezbedi priliv sredstava za preduzimanje mera za poboljsanje bezbednosti u drustvu.To treba da shvatimo, jer ne mozemo ispraviti drustvo, mozemo samo kvadratni metar oko sebe i pokusati uticati na svoje najblize.Tad cemo pobediti, ali to pre svih treba da znaju oni koji se na najvisem nivou, strateski bave ovim problemima, a nekako sam skeptik.Kad cujete da je negde smanjen kriminal za 50% ili smanjen broj povredjenih i poginulih u saobracajkama, treba da znate da je to proizvod niza slucajnosti, ukoliko se ne radi o montiranim podacima, da to nije uspeh niti jedne vlade i policije ukoliko je stanje i dalje kako sam opisao.Situacija sa bezbednoscu, kaznama, prekrsajima i kriminalom je monogo komplikovana da bi postojala ovako jednostavna resenja poput na primer povecanja broja policajaca, ili visine kazni, jer bi u protivnom bilo moguce povecati broj policajaca do nivoa da se iskoreni kriminal i povecati kazne da ti ako prodjes na crveno uzmu sve sto imas.Ali to je nemoguce, pokusavano je nebrojeno puta u istoriji i prilicno bezuspesno.Treba puno rada, volje, nauke i obrazovanja, a bojim se da za to imamo prilicno ogranicene resurse.

Autor Bobo 19 Nov 2014, 10:03

Ne bih hteo doticnima da se mesam u posao, ali cisto da im pomognem u kratim crtama, nije problem u strogoci kazni nego u selektivnoj primeni...

Autor Banana drzava 19 Nov 2014, 23:31

Samo bi voleo licno da upoznam osobu koja je predlozila da se ne sme na putu preticati neko poljoprivredno vozilo(traktor freza kombajn isl.)i sa tom osobom da se provozamo ovim nasim putevima i da vidim njegovu reakciju kada je put cist i pregledan a mi se kilavimo iza neke freze cekajuci da se pojavi isprekidana linija a nje nema pa nema a u suprotnom cika policajac ceka ko zapeta puska da pise kaznu,a onog sto vozi 150 na sat ne stigne ni da pozdravi a kamo li da zaustavi.Samo me zanima koji fakultet ili doktorat treba da se to predlozi da ne sme freza da se pretice na punoj liniji. ?

Autor Djuric Milos Trstenik 20 Nov 2014, 22:30

Besmislenih zakona je sve vise, i to nikako nije u cilju bezbednosti vec u cilju kaznjavanja i punjenja budzeta. Sto jednostavno ne prepisete nemacki zakon o bezbednosti u saobracaju, sad vi pametujete a pametni su to vec odavno ispitali i osmislili. Verovatno su svabe budale kad su dozvolili nanjihovim autoputevima "NO LIMIT" ali naravno tamo gde je to bezbedno, 70kmh kroz prigradska naselja i 90kmh na regionalnim putevima, umesto semafora u Nemackoj je sve vise kruznih tokova, tako se izbegavaju guzve, cekanje na crvenom i kad nema saobracaja...
Molim boga da EU natera nase zakonodavce da zakon o saobracaju prilagode evropskom, mnogo nebuloza ce nestati, a nama olaksati kretanje u saobracaju. Naravno da sam za rigorozno kaznjavanje nesavesnih vozaca, ali ovim zakonom vise trpe savesni vozaci, bahati ionako imaju zaledjinu, inace se nebi usudili..

Autor goran 22 Nov 2014, 11:31