
Neposredno posle svetske premijere na Salonu automobila u Parizu nova Škoda Fabia predstavljena je stručnoj javnosti u Valensiji u Španiji. Danas, mesec dana kasnije, priliku da voze i upoznaju se bliže sa karakteristikama ovog popularnog automobila češkog proizvođača imali su automobilistički novinari u Srbiji.
Kompanija Autočačak, generalni uvoznik automobila marke Škoda u saradnji sa svojim principalom kompanijom Škoda Auto na test stazi Navak u blizini Beograda organizovala je vožnju automobila iz svoje ponude među kojima su bila i dva modela potpuno nove Fabie. Ni kiša ni loše vreme nisu uticali da novinari i gosti s pažnjom provere većinu atributa koje Škoda navodi u prilog ovog malog automobila od kojeg očekuje da nastavi putem uspeha kao i prethodne generacije. Prema rečima Dušana Cincara, direktora marketinga u Autočačku, nova Fabia počeće kod nas da se prodaje u januaru iduće godine, mada je već sada veliko interesovanje potencijalnih kupaca.

Škoda Fabia je posle modela Octavia najprodavaniji automobil marke Škoda. Od svoje premijere 1999. godine do sada prodato nešto manje od 3,5 miliona modela Fabia. Kompanija Škoda Auto razvila treću generaciju ovog malog automobila, koji u svakom pogledu prevazilazi svog prethodnika i u svojoj klasi postavlja nova merila, kako bi još bolje pozicionirala marku na međunarodnom tržištu.

Kao prvi model u gami nova Fabia pokazuje dizajn koji je ekspresivniji i emotivniji. Istovremeno ovaj model odlikuje se modernim sistemima bezbednosti, komforom i multimedijom. Nova Fabia je takođe „najzeleniji“ automobil nego bilo koji pre toga. Poseduje tipične linije automobila Škoda, a istovremeno nudi veliki prostor – između ostalog, najveću zapreminu prtljažnika u svojoj klasi – i visoku funkcionalnost, oličenu u čak 24 praktična rešenja „Simply Clever“.

Škoda Fabia nudi mnoštvo prostora za putnike i njihove stvari. Putnička kabina je nešto duža i šira nego do sada, a ipak vozač i suvozač imaju više prostora za glavu. Mada je nova Škoda Fabia 8 mm kraća od svog prethodnika, dužina unutrašnjosti je porasla za 8 mm i sada iznosi 1.674 mm. Širina u području laktova takođe je povećana i to napred na 1.401 mm (plus 21 mm), a pozadi na 1.386 mm (plus 2 mm).

Prtljažnik je najveći u tom segmentu, ima kapacitet 330 litara, a to je 15 litara više nego do sada i znatno više od konkurencije. Kada je preklopljena zadnja klupa kapacitet prtljažnika može da se poveće i do 1.150 litara. Zahvaljujući velikom, 1.098 mm širokom zadnjem otvoru, kao i vratima koja se otvaraju do visine od 1.915 mm i nižem utovarnom pragu (659 mm) manipulacija prtljagom ne predstavlja teškoću. Utovarna površina je 960 mm široka, a to je 2 mm više nego u prethodnoj generaciji.
Škoda u novoj Fabiji po prvi put u svojim modelima koristi MirrorLink™ tehniku. Ona na ekranu infotainment sistema omogućuje prikaz aplikacija smartphone uređaja. Umrežavanje je brzo i jednostavno. Vrlo je korisna i još jedna funkcija - SmartGate. Ona omogućuje prikaz određenih podataka vezanih za automobil, kao što je potrošnja goriva, prosečna brzina i sl.

Novi držač multimedijskih uređaja u držaču za čaše u središnjoj konzoli obezbeđuje mesto za mobilni telefon, smartphone ili iPod. Za reflektujući prsluk, koji je po zakonu obavezan, sada postoji poseban pregradak u vozačevim vratima. Ilustrativan primer unutrašnjeg prostora je i to što sada u Fabiu može da se stavi ukupno sedam boca: u prednja i zadnja vrata, u središnju konzolu i u pregradu za rukavice.
Uz novu Fabiu ponuđeni su potpuno novi, ekonomični motori najnovije generacije. U ponudi su četiri benzinska i tri dizel motora. Svi motori ispunjavaju novu normu za emisiju štetnih gasova - EU 6, a serijski su opremljeni start-stop sistemom i sistemom za rekuperaciju (obnovljanje energije prilikom kočenja).
Ponuđeni benzinski motori su novi 3- i 4-cilindarski motori bazirani na tehnologiji MQB. Trocilindarski motori 1,0 MPI opremljeni su klasičnim ubrizgavanjem, dok su četvorocilindarski TSI motori sa turbopunjačem zapremine od 1,2 litre. Spektar snage počinje kod 44 kW (60 KS) i stiže sve do 81 kW (110 KS).
Jednu od Fabia koja je bila na testu pokretao je prvi od ova dva motora i na stazi se pokazao kao veoma elastičan, druga je bila sa dizel motorom od 81 KS.
Što se tiče dizel motora, za novu Fabiu na raspolaganju su tri verzije snage novog common-rail agregata zapremine od 1,4 litre i isključivo s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Blok motora trocilindarske konstrukcije izrađen je od legure aluminijuma. Spektar snage ovog motora kreće se od 55 kW (75 KS) do 77 kW (105 KS).
Izvor: Netauto.rs
Sve mi se vise svidja ova nova Fabia, odlicna je unutrasnjost na ovoj slici, ali je to verovatno najvisi paket opreme. Svakako deluje prostrano unutra, a ipak je mala i okretna i rekao bih da je stvorena za voznju po gradu i obilazenje tramvaja i ostalih gradskih prepreka ;)
Evo jednog testa:
http://www.autobild.de/artikel/sechs-kleinwagen-im-test-5441240.html
Izgleda da Fabia vec dominira, i da funkcija pobedjuje formu...
Plastika u novoj Fabiji je katastrofalna. Tvrda, suplja i zveci. I to bas u ovoj sivoj. Siva je inace bila trocilindras. I nikako mi se ne svidja lezanje u krivinama, naginje se kao brod.
@Orlo
Da,naravno to je jos jedan od objektivnih testova, pri tome nemam nameru da tvrdim da je Fabia u stvari losa.To je standardni namontirani test autobilda pod nazivom "Fabia protiv ostatka sveta", u kojem nema glavnih konkurenata, osim Klia i 208 (koje glat pobedjuju i Fabia i Ibica), nema najprodavanijih modela poput Poloa(morao bi biti ili bolji ili losiji od Fabije, sto nije dobro za imidz restilizovanog Pola ukoliko bi ga proglasili, a lose po pocetak prodaje Fabije ukoliko bi kao najnoviji model grupacije bio losiji od Poloa),nema najprodavanijeg automobila Fijeste, nema novih Corse, Mazde 2 i I20, nema ni Yarisa...Sandero je bolji od C3 na ovom testu,a posebno su interesantni detalji kao:
fabia ima tipican prostor za mali auto na zadnjim sedistima(ako pogledate fotografiju gde tester sedi u Fabiji, ocigledno je da Fabija ima najmanje mesta),a Clio po merenjima ima veliki, kazu na testu, ali je osecaj skucen.Zatim, nije data cena ovako opremljene Fabije, njeno vesanje i ogibljenje udara kada je optereceno, ali autor teksta kaze da pored tog "malog tehnickog propusta", kada je neopterecena savrseno pegla neravnine, dakle sa najvecim prtljaznikom nije je preporucljivo opteretiti...takodje, Fabia na testu je bila opremljena sa 1.2 motorom,(jedan od komentatora je rekao da je na nemackom konfiguratoru pokusao da dodje do cene i sa baznim motorom od 1.0 i opremom fabije sa testa je dobio cenu 18100 eura, a u testu su naveli da je Ibica skupa sa 18000 eura, a cene Fabije se nisu dotakli), a Clio je testiran sa 0.9 motorom iako postoji 1.2 tce verzija koja kosta nesto manje od Fabije sa slicnom opremom...i tako.Nije bez razloga ovaj test ocenjen sa 0 zvezdica iako ima puno komentara koje bi valjalo procitati.Fabia je najbolja kupovina ukoliko ne zelite Polo, a ukoliko vam se bas dizajn i ne dopada ostaje vam Ibica, ostali ne igraju u ovoj ligi, mislim da je to poenta ovog testa.
Fabia III kompletno upotrebljiv auto klasicnog dizajna. Sada i sa mogucnoscu personalizacije. Auto za svakog i za sve
Ne razumem šta je problem sa rezultatima testa u AB? Ili očekujete da u nekom "suhomesnatom testu" član žirija sa Zlatibora, primera radi, proglasi boljom "Kranjsku kobasicu" od bilo koje lokalne (ma kakva ona bila)?
@ Bobo
To je AutoBild
Pogledaj test, Autoweek, Quattroruote i Engleskih medija. Po tebi samo je Clio auto, a svi drugi nisu. Englezi kazu, Fabija III stavlja akcenat na kvalitet i na preciznost. Po tom pitanju prednjaci u klasi sa Wauxhall Corsom. Za taj Clio kazu skucen pozadi i zapremina gepeka je uzaludna. Tim recima
@Bobo
Mislim da te tu nije pogodila (ne)objektivnost vec to sto Clio nije najbolji, ali sta ces...
Bilo je testova Fabia vs Polo, i Polo je pobedio bez problema tako da...
Na ovoj fotki Fobija u sivoj boji sa strane izgleda kao da joj je neko odgrizao zadnjicu
(deo gde je tablica) :)
A sta ste ocekivali od VW-ovog tj. Skodinog glasila?
Objektivnost?
Hahahaha
Ja ne znam o kom kvalitetu izrade pricate kada niste ni seli u automobil.Sedeo i vozio po NAVAK-u.
Kada stigne u salone, idite, sedite i probajte.
Svakog škodislava „ubija“ inicijalni „projektni zadatak“, da nijedan model „suma sumarum“ ne sme da ugrozi odgovarajući VW pandan. Tako je i sa fabijom.
Pa tako, dok reno pravi clio sa idejom da u svemu bude najbolji u klasi, škoda fobija se pravi sa idejom da ne bude bolja od VW Pola. Kao što se i dačija pravo da bude gora od renoa. A imperativi „najbolje od svega“ i „nikako bolje od nečega“ nužno imaju svoje posledice.
Škodislav je generalno OK, ali svaki škodislav ima „hiljadu detalja“ od kojih mi se sloši, pri čemu su ti detalji namerno tako uradjeni.
@Orlo, Laserb, moron
Potpuno je nevazno da li je mene nesto pogodilo ili nije, niti da li je Clio skucen pozadi ili nije, a takodje nije za mene samo Clio dobar auto, u krajnjoj liniji nebitno je sta ja mislim o tome.Vrlo su bitne cinjenice koje sam naveo, a odnose se objektivnost testiranja Fabije, kao i ostalih VW vozila.VW grupacija ima propagandnu strategiju koja listovima koje sponzorisu sugerise kako da se rade uporedni testovi a primeri su: ukoliko motor nije bolji od konkurencije, napisite da ima dovoljno snage, ukoliko je prostor na zadnjoj klupi manji, napisite da je u granicama klase, ako je veci napisite da je veci, ukoliko je neka osobina VW vozila bolja, postavite je kao kljucni razlog boljih ocena, nekada je to cena, ako niie konkurentna, nemojte je ni pominjati i sl.Najbolji auto na svetu u b segmentu je Ford Fiesta i ona to svojim prodajnim rezultatima potvrdjuje, na ovakvom testu ne bi imala sansi.Britanski Autoexpress, francuski AutoPlus su takodje sestrinske firme AutoBilda, a Autoweek je americki casopis koji Clia nije testirao, ako si mislio na Evropski Autoweek(nl) on je lokalna verzija pogodi cija:Autobilda.Britanski Autocar mu daje prednost u odnosu na Polo:http://www.autocar.co.uk/car-review/renault/clio
Britanski Autocar je inace jedan od retkih autenticnih britanskih listova.Ako mislis na CAR magazine u UK pogodi ciji je to casopis, mada ne znam da li je objektivan, retko sam ga pratio.Takodje na primer, Honest John ga ocenjuje kao i Polo, a bolje od 208 na primer(ja licno cak i ne mislim da je bolji, stvar ukusa, meni je recimo posle prvih negativnih utisaka 208 sve bolji), samo su to rezultati bitno razliciti od ovih na primer, neko tu zestoko ima "drugaciji ukus".Evo vam jedan dobar Pressespiegel nemacki tekst, citajte ako vas ne mrzi:http://www.autoaid.de/blog/pressespiegel-vw-up-neuwagen-kleinstwagen-test/
Ono sto sam hteo da kazem nije da je Clio bolji auto, niti da je najbolji u kategoriji, vec da su od fabije bolji automobili u svakom pogledu:C3,Clio,208,Rio,Mazda2, Yaris, Polo, Ibica,I20.To je po mom ukusu.A moj predlog svima je da kada zelite da kupite auto, trazite test voznju, podesite sedista, pogledajte prtljaznik, zaboravite ove testove, probajte i sami.Ja sam probao Clia i Pola i kada podesim sediste prema sebi, na zadnjem sedistu Clio ima vise mesta i udobnije se sedi nego u Polou, spreman sam to da tvrdim i na sudu:))), a napred ima najvise mesta od svih.Mozda je ovo malo kapriciozno, posebno imajuci u vidu da ja smatram da je to u celoj klasi nebitno jer se radi o milimetrima, ali je tako.Probajte i sami pa se javite.Uostalom do tog zakljucka su dosli i novinari SATa na uporednom testu, skuceni klio je u stvari imao vise mesta nego naskuceni Polo.Orlo, bez obzira sta mislis o meni, potpuno je nebitno, bitno je da nema teskih reci, ali tekst AB nije u zagradi neobjektivan, vec je potpuni reklamni trik za Fabiju.na isti nacin su mogli staviti u test i ds3 ne obracajuci paznju na motorizaciju , cenu i nivo opreme, ili na primer a1 u fulu...takodje kocenje, ubrzavanje i slicne k-ke su nebitne, osim konstatacije da je Fabija odlicna u voznji kad nije opterecena.Prodajni rezultati su najbolji pokazatelji, mozda postoje izuzeci, ali oni samo potvrdjuju pravilo.Pretpostavka je da u zemljama EU ne zive teletabisi koji automobile kupuju na osnovu testova nemackih casopisa, vec valjda sednu, provozaju, i dr.Fabia je zacelje b segmenta, sta god rekli novinari.Kad je klot, katastrofa je, kad je nakrcana opremom medju najskupljima je.Ne obazirite se uostalom sta ja pricam, to su moji komentari nije mi namera ni na sta da uticem, samo komentarisem.
A gepek joj najveci u klasi. Zasto svoi zaboravljaju na logana, ili je on neka nova klasa? O fabiji cu da sudim tek kada bude stigo i20 i budu poznate cene za oba.
@moron
Fabiju ne prave nikakvi autenticni inzenjeri nekakve Skode koja je pre rata bla, bla.Ta firma ne postoji i konstruisu je zaposleni u VW(nebitno koje su nacionalnosti) uz pomoc delova, alata, masina i svega sto je razvio VW.Da moze bolji VW Polo da se napravi, napravio bi se, ali ne bi se zvao Fabija.Mislis li da bi bilo pametno pustiti Skodu da dizajnira automobile?Ja ne mislim tako.Fabija je napravljena da bi bila jeftinija alternativa Polu i kako zamisljas da nesto sto je jeftinije, a koristi istu platformu moze da bude bolje?Pa to bi onda trebaloprimeniti na Polo, da bude jos jeftiniji, a da zauzvrat ponudi jos vise i savremenije opreme.
Bobo
Ima nešto u tome što pričaš. Danas si nešto puno objektivan. Sa ogromnom većim izloženog mogu da se potpuno složim. Nadam se da si dobro i da ti nije ostalo samo još par trenutaka života:)
Pozdrav
Stigo novi srpski premijum :))))
E jadan pejzaž gradova sa ovom novotarijom.
Ne znam kako da definišem Fobiju 3, dal ko Skoda Stilo, ili Skoda military car. Od pozadi Stilo, od napred Stilo sa vojnom facom.
Ipak, lepša je prethdnice, više je za grad (prethodni model je bio za savremeno selo). Sve je dobro samo kad zameniše onak krov koji je kao poklopac na starim šporetima, i prednji "obli " kraj.
Sve u svemu, ovo će neminovno biti daji pad kvaliteta (sudeći po novoj Oktaviji i Rapidu). Kako bilo Fabija 1 i Oktavija 1, ostaju nešto naj naj što je izašlo od Mladih Bolesavaca.
@ Bobo
Fabija 3 je od pocetka dp kraja dizajnirana u Ceskoj.
A kako nije bolja od Polo-a kad je platforma MQB?
Polo nema tu platformu, a motori su isti. A udobnija je od Polo-a i to je cinjenica. Ona je test poligon za Polo 2016.
Laserb
To što ima MQB platformu (to jeest neku modifikaciju) upravo znači jeftinoću i dalji pad kvaliteta. To nije neka pohvala.
A to da je dizajnirana u Češkoj se vidi i isto nije za pohvalu.
Sve u svemu, stekli su se uslovi da ovaj auto u klot varijanti bude malo preko 8 hiljada €.
@Laserb
Tako je.Te radnike je zaposlio VW u svojoj fabrici u ceskoj, na koju moze da okaci i Lamborghini,Audi i Seat.Poslao ih je na obuku da rukuju masinama koje im je on kupio, dao im je svoje proizvode i delove i placa ih da mu naprave ono sto je on zamislio.Skoda je VW firma koja pravi VW automobile,nesto skromnije i jeftinije od brenda VW, tako da ne moze biti bolja od VW, moze biti eventualno bolja kupovina zbog toga sto je neznatno losija, ali posto je samo neznatno jeftinija, nesto losija a znatno slabijeg imidza, ona uziva imidz,preciznijeg, nesto kvaltetnijeg, bolje obradjenog,ali znatno skupljeg Sandera,od Dacijinog Sandera.MQB platforma bi trebala da donese vecu zaradu proizvodjacu, zbog manjih troskova, nije napravljena da bi ti dobio bolji auto, vec da bi dobio isti auto, koji jednako kosta, ali donosi vecu zaradu proizvodjacu,onosno pravi prostor da novi auto po istoj ceni kao stari dobije vise opreme.
@moron,ex
Sto se tice mog zdravlja, na moju srecu(za neke bas i nisam siguran da su time zadovoljni, vrlo su se eksplicitno obratili svevisnjem sa zeljama vezanim za moje trajanje :D), jos sam dobro, a i lepo je cuti da se neko tome nada.Hvala vam.Ja svim prisutnima zelim dug vek, dobro zdravlje, a i u zdravlju da poderu gomile limenih ljubimaca.
Bobo
A ja sam se bio uplašio da je kod Tebe Dacia već metastazirala i da si iznošenjem gornjih stavova o škodi želeo sa svima u miru da se rastaneš i da nam u lepom sećanju ostaneš :)
Što se tiče nove fabije, pozdravljam i ugradnju 6MT menjača (do sada su bili samo 5MT), mada će on verovatno biti rezervisan samo za najjače verzije.
Čudi me da će DSG da dolazi samo kao 7-stepeni, kada kod "nove" otkavije dolazi i kao 6-stepeni (moguće da je stvar "momenta", da je za TDI iz oktavije slab taj 7-stepeni DSG).
Citam komentare i kapiram da vecina samo pise da bi pisala.Jedan kaze odgrizli mu zadnjicu,drugi kaze na novoj MQB platformi,losa plastika,malo mesta pozadi...Platforma je ostala poboljsana stara,zadnjicu su pokupili foru od novog audija A3,plastika na nivou ostalih konkurenata,pozadi mesta koliko hoces za svoju klasu... Odradjena za svaku pohvalu,od Pola losija,sa ostalima na nivou,sandero ne bih komentarisao!