
Ovih dana se navršava osam godina od otvaranja Kijine prve fabrike u Evropi koja se nalazi u slovačkom gradu Žilina. Fabrika je već od prvog dana počela ispunjavati Kijine ambiciozne planove.
Maksimalni kapacitet fabrike je 300.000 vozila godišnje, a prošle godine su ga zahvaljujući radom i subotom premašili za 15 hiljada, a ove godine bi trebali ukupno proizvesti 319.000 vozila.

Svaki dan u ovoj fabrici, koja je jedna od najmodernijih automobilskih fabrika u svetu (trenutno se može pohvaliti sa čak 344 robota koje koriste u pogonu za izradu karoserija), proizvedu 1.350 vozila. Svaki sat radnici proizvedu 60-ak vozila, a o impozantnosti ovih brojki, gledajući iz naše perspektive dovoljno govori podatak da će se u našoj zemlji ove godine prodati oko 1.000 Kija. To znači da za nepunih 17 časova proizvedu dovoljnu količinu za celogodišnju prodaju u Srbiji.
Nakon završetka svake od tri smene metodom slučajnog uzorka bira se jedna karoserija na kojoj se u posebnoj prostoriji vrše višečasovna laserska merenja kvaliteta obavljenih radova u čak 120 tačaka. U slučaju da se otkriju najmanja odstupanja od idealnih mera, sve karoserije iz te serije se vraćaju u pogon i otklanjaju nedostaci. Nakon završetka proizvodnje svako pojedinačno vozilo se nakon pregleda u nekoliko najvažnih tačaka (svetlosna tela, kočnice, nepromočivost kabine itd.) vozi i na testni poligon kako bi proverili vozne mogućnosti.
Kia je osim vozila u Žilini proizvela i 490 hiljada benzinskih (1.4 i 1.6 CVVT) i dizelskih (1.6 CRDi i 1.7 CRDi) motora i jedini je proizvođač motora u ovoj zemlji. U Slovačkoj su prošle godine ukupno proizveli oko milion vozila, što je postavlja na mapu najvećih evropskih proizvođača automobila, a osim Kije tu su još Volkswagen i Peugeot, koji proizvode samo vozila.
Ono što najbolje odražava ekonomičnost ove gigantske investicije (Kia je do sada u fabriku uložila oko 1,4 milijarde evra) je činjenica da u Žilini ne proizvode vozila na zalihu, jer svaka proizvedena Kia već ima svog distributera i većinom poznatog kupca. Glavna tržišta su Rusija, Velika Britanija, Nemačka, Francuska i Španija.
Nekoliko impozantnih brojki:
- Kijina fabrika i prateći objekti rasprostiru se na čak 223 hektara
- Roboti istovremeno mogu variti karoserije za čak 8 različitih modela
- Karoserija modela Kia cee'd sastavljena je od čak 5.750 zavarenih spojeva
- Od ukupno 3.800 zaposlenih ih čak 1.300 radi u završnoj montaži vozila
- Do sada u fabrici proizveli preko 1,8 miliona vozila Kia
PR saopštenje - Kia Motors
Dolazili su i kad su videli s kim imaju posla odmah odustali. Nema koji proizvodjac automobila nije obisao Zastavu jos dok se Yugo pravio.
B.M.
Nije to u pitanju. Nego nisu bili spremni na razne G17 šheme, kojekakve prevare, ali žabari su zato bili spremni. Evo, rade prave, koliko izvezu toliko i uvezu i iskažu Srbiji gubitak na plaćanje 50 miliona €. E sad dal su tu "uračunate" G17 sheme, to ne znam. Ali zatamljeni ugovor sve zna, pa kad se prosvetli eto rešenja.
Evo sad nema G17 ni tajnih ugovora pa opet nema investitora. Znaci nije u tome stvar vec u nama sto ne ispunjavamo potpisano.
@B.M.
Nema, u pravu si, ima URS, mada ni to ime nije im zagarantovano mozda ga promene do izbora... a to sto su tada potpisali verovatno ne mogu da promene Naprednjaci sada... sah-mat, dug nama, prihod zabarima...
Pandan "uspešnosti" projekta FAS je, izmedju ostalih, i projekat "Stara planina", a sve iz iste "ekonomske kuhinje". Mi smo sve investirali u hotel i dali ga posle drugom "na upravljanje", a da bi njemu još bolje bilo, naši su "očerupali" i sve "snežne topove" sa drugih ski staza "okolo" (Konjarnik,Sunčana dolina) i "doneli" ih na stazu "pred" Falkenstainer (čime su ekonomski upropastili sve ostale koji su od toga živeli, kao i ljude iz Niša, Pirota i drugim mesta, koji su ranije dolazili na skijanje na Konjarnik i Sunčanu dolinu).
U tom kraju niko vam ništa lepo neće reći o tom "projektu" našeg velikog ekonomskog gura.
Tamo u Jabučkom ravništu je bačen toliki NAŠ novac ( "u izgradnju objekata hotelske, sportsko-rekreativne, saobraćajne, energetske, komunalne infrastrukture, kao i drugih objekata od interesa za razvoj turizma" ),da je to neverovatno.