home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovih dana se navršava osam godina od otvaranja Kijine prve fabrike u Evropi koja se nalazi u slovačkom gradu Žilina. Fabrika je već od prvog dana počela ispunjavati Kijine ambiciozne planove.

Maksimalni kapacitet fabrike je 300.000 vozila godišnje, a prošle godine su ga zahvaljujući radom i subotom premašili za 15 hiljada, a ove godine bi trebali ukupno proizvesti 319.000 vozila.

Svaki dan u ovoj fabrici, koja je jedna od najmodernijih automobilskih fabrika u svetu (trenutno se može pohvaliti sa čak 344 robota koje koriste u pogonu za izradu karoserija), proizvedu 1.350 vozila. Svaki sat radnici proizvedu 60-ak vozila, a o impozantnosti ovih brojki, gledajući iz naše perspektive dovoljno govori podatak da će se u našoj zemlji ove godine prodati oko 1.000 Kija. To znači da za nepunih 17 časova proizvedu dovoljnu količinu za celogodišnju prodaju u Srbiji.

Nakon završetka svake od tri smene metodom slučajnog uzorka bira se jedna karoserija na kojoj se u posebnoj prostoriji vrše višečasovna laserska merenja kvaliteta obavljenih radova u čak 120 tačaka. U slučaju da se otkriju najmanja odstupanja od idealnih mera, sve karoserije iz te serije se vraćaju u pogon i otklanjaju nedostaci. Nakon završetka proizvodnje svako pojedinačno vozilo se nakon pregleda u nekoliko najvažnih tačaka (svetlosna tela, kočnice, nepromočivost kabine itd.) vozi i na testni poligon kako bi proverili vozne mogućnosti.

Kia je osim vozila u Žilini proizvela i 490 hiljada benzinskih (1.4 i 1.6 CVVT) i dizelskih (1.6 CRDi i 1.7 CRDi) motora i jedini je proizvođač motora u ovoj zemlji. U Slovačkoj su prošle godine ukupno proizveli oko milion vozila, što je postavlja na mapu najvećih evropskih proizvođača automobila, a osim Kije tu su još Volkswagen i Peugeot, koji proizvode samo vozila.

Ono što najbolje odražava ekonomičnost ove gigantske investicije (Kia je do sada u fabriku uložila oko 1,4 milijarde evra) je činjenica da u Žilini ne proizvode vozila na zalihu, jer svaka proizvedena Kia već ima svog distributera i većinom poznatog kupca. Glavna tržišta su Rusija, Velika Britanija, Nemačka, Francuska i Španija.

Nekoliko impozantnih brojki:

- Kijina fabrika i prateći objekti rasprostiru se na čak 223 hektara

- Roboti istovremeno mogu variti karoserije za čak 8 različitih modela

- Karoserija modela Kia cee'd sastavljena je od čak 5.750 zavarenih spojeva

- Od ukupno 3.800 zaposlenih ih čak 1.300 radi u završnoj montaži vozila

- Do sada u fabrici proizveli preko 1,8 miliona vozila Kia

PR saopštenje - Kia Motors



čitanja : 786



Komentari

Za 8 godina 1,8 miliona vozila? Što ne dodjoše kod nas ...

Autor moron 20 Nov 2014, 18:04

Dolazili su i kad su videli s kim imaju posla odmah odustali. Nema koji proizvodjac automobila nije obisao Zastavu jos dok se Yugo pravio.

Autor B.M. 20 Nov 2014, 21:44

B.M.
Nije to u pitanju. Nego nisu bili spremni na razne G17 šheme, kojekakve prevare, ali žabari su zato bili spremni. Evo, rade prave, koliko izvezu toliko i uvezu i iskažu Srbiji gubitak na plaćanje 50 miliona €. E sad dal su tu "uračunate" G17 sheme, to ne znam. Ali zatamljeni ugovor sve zna, pa kad se prosvetli eto rešenja.

Autor fanfatal 20 Nov 2014, 22:24

Evo sad nema G17 ni tajnih ugovora pa opet nema investitora. Znaci nije u tome stvar vec u nama sto ne ispunjavamo potpisano.

Autor B.M. 20 Nov 2014, 23:25

@B.M.
Nema, u pravu si, ima URS, mada ni to ime nije im zagarantovano mozda ga promene do izbora... a to sto su tada potpisali verovatno ne mogu da promene Naprednjaci sada... sah-mat, dug nama, prihod zabarima...

Autor Orlo 21 Nov 2014, 11:09

Pandan "uspešnosti" projekta FAS je, izmedju ostalih, i projekat "Stara planina", a sve iz iste "ekonomske kuhinje". Mi smo sve investirali u hotel i dali ga posle drugom "na upravljanje", a da bi njemu još bolje bilo, naši su "očerupali" i sve "snežne topove" sa drugih ski staza "okolo" (Konjarnik,Sunčana dolina) i "doneli" ih na stazu "pred" Falkenstainer (čime su ekonomski upropastili sve ostale koji su od toga živeli, kao i ljude iz Niša, Pirota i drugim mesta, koji su ranije dolazili na skijanje na Konjarnik i Sunčanu dolinu).
U tom kraju niko vam ništa lepo neće reći o tom "projektu" našeg velikog ekonomskog gura.
Tamo u Jabučkom ravništu je bačen toliki NAŠ novac ( "u izgradnju objekata hotelske, sportsko-rekreativne, saobraćajne, energetske, komunalne infrastrukture, kao i drugih objekata od interesa za razvoj turizma" ),da je to neverovatno.

Autor moron 21 Nov 2014, 12:07

@moron
Izvini molim te ali novac nije bacen, u Knjazevackoj opstini je pobedio URS tada, a to su pametno ulozene pare... isto tako vazi i za KG... a tu je i uposljen partijski kadar a to nema cenu... ;)

Autor Orlo 21 Nov 2014, 12:43