
U kragujevačkom Fijatu ipak očekuju ovlašćeni status na ruskom tržištu
Kragujevac - Nakon nedavnih susreta sa premijerom Aleksandrom Vučićem i njegovim saradnicima, menadžment Fijat automobila Srbija (FAS) očekuje da će ruski predsednik Vladimir Putin ipak održati obećanje o bescarinskom izvozu „nekih kvota“ domaćih vozila na tržište Rusije, saznaje list Danas. Prema nezvaničnim informacijama, veruje se da će biti odobren povlašćen status za izvoz kontingenta od 10.000 automobila „fijat 500L“ na rusko tržište.
Srpska i ruska strana, tvrde naši izvori, rade na realizaciji načelnog dogovora sa Putinom, što znači da pored najavljene kvote, treba da se definiše i prodajna cena modela „500L“ u Rusiji, zatim posredstvom čije prodajno-servisne mreže bi se to vozilo i rezervni delovi za njega prodavali na ruskom tržištu kao i početak i rok trajanja tog poslovnog aranžmana.
Mada bi u FAS-u, kao i u Vladi Srbije, voleli da se, u ovom slučaju, radi o dugoročnom bescarinskom izvozu utvrđene godišnje kvote, verovatnija opcija je da će to biti jednokratni posao koji bi mogao da krene početkom ili tokom naredne godine.
Nakon prošlonedeljne pauze, zaposleni u FAS-u, inače, od početka ove sedmice ponovo rade u tri smene, a iz fabričkih pogona dnevno izlazi po 600 automobila, preciznije svih verzija modela „fijat 500L“. Takav radni ritam predviđen je do prednovogodišnjih praznika, kada će biti poznat i plan proizvodnje i poslovanja kragujevačke fabrike u narednoj godini. U FAS-u je, od početka godine do sada, prema dostupnim podacima, proizvedeno i prodajno-servisnim kućama u Evropi i Severnoj Americi (SAD i Kanada) isporučeno više od 100.000 vozila. Vrednost izvoza „fijata 500L“ za devet ovogodišnjih meseci uveliko je premašila milijardu dolara, te je FAS i u 2014. ubedljivo prvi na listi najvećih srpskih izvoznika.
Izvor: Danas.rs
Sjajna vest, s Rusijom imamo sporazum i o bescarinskom izvozu autodelova, sto znaci o vise posla i za nase komponentase.
Pa lepo biće posla nesumljam ali dali će tu važiti reciprocitet pa i mi da vozimo ruska vozila bez carine u Srbiji.
Ovo bi bilo moguće, da Rusija nije u međuvremenu postala član kluba zvanog Svetska Trgovinska Organizacija koja ne dozvoljava sklapanje ugovora sa zemljama koje nisu članice te organizacije. Trebali smo u paketu sa poljoprivredom da razgovaramo i o automobilima pošto sada nikakvi novi ugovori nisu mogući, ne da STO tako da džaba se radujemo. Uzalud vam trud svirači. :)