home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, početkom novembra iz Agencije za bezbednost saobraćaja stigla je najava da će od 1. januara 2015. vlasnici vozila koji nameravaju da ugrade uređaj za pogon na tečni naftni gas (TNG) morati prethodno da pribave odobrenje od Agencije za tu prepravku, uz nadoknadu od čak 20.000 dinara. Ova mera predviđena je odredbom Pravilnika o ispitivanju vozila iz 2012. godine, ali je njeno sprovođenje ranije odloženo.

Vožnja na tečni naftni gas više ne donosi uštedu kao nekad. Razlika između cena ovog energenta i benzina nije tako velika kao što je bila, a vlasnici automobila imaju dodatne troškove i zbog atestiranja uređaja za TNG na svakih 5 godina. Kada se tome doda inicijalni trošak ugradnje uređaja, vlasnici se nalaze pred dilemom da li se i koliko vožnja na gas uopšte isplati.

Zbog toga je najava da će vozači, odnosno firme koje instaliraju TNG sisteme, pre ugradnje uređaja morati da dobiju odobrenje od Agencije za bezbednost saobraćaja, dodatno obeshrabrila one koji su nameravali da počnu da se voze na auto-gas.

Naime, kako je prethodno najavljeno, Agencija za uslugu uvida u tehničku dokumentaciju i izdavanje odobrenja za ugradnju TNG uređaja, od ovlašćenog lica, odnosno servisa koji vrši prepravku, traži 20.000 dinara. Iako se ne zna u kojoj meri, ovaj dodatni trošak bi svakako povećao ukupnu cenu ugradnje uređaja koju na kraju plaća vlasnik automobila.

Ipak, prema poslednjim informacijama, vozači će za sada moći da odahnu, jer je Agencija odustala od namere da od 1. januara 2015. počne da sporovodi odredbu o izdavanju odobrenja za prepravku vozila na TNG. Gostujuću u emisiji SAT na RTS-u, Zoran Alimpić iz Agencije izjavio je da će predložiti ukidanje sporne odredbe, a rešenje kojim bi se uveo red u ovu oblast, kako kaže, bilo bi da serviseri dobiju licence i počnu da ugrađuju homologovane uređaje. U istoj emisiji, Ivan Todorović, predstavnik servisera koji ugrađuju TNG uređaja, izjavio je da sporovođenje odredbe Pravilnika o ispitivanju vozila, koje bi dovelo do značajnog poskupljenja njihove usluge, "preti da potpuno zaustavi posao kojim se oni bave". On tvrdi da je Srbija, sa cenom koja se već plaća za atest uređaja, a koja iznosi oko 13.000 dinara, među najskupljima u Evropi i da bi "dodatni nameti još više opteretili džep vozača koji TNG uređaj ugrađuje da bi uštedeo".

Izvor: B92.net / SAT

Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 832



Komentari

Koji je prtljažnik na ovoj slici prikazan? Koji je ovo HB?

Autor moron 21 Nov 2014, 16:00

@moron
Opel Mokka...

Autor Orlo 21 Nov 2014, 16:30

U pitanju je Opel Mokka:

https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2013/11/22/opel-mokka-1.4-lpg-sa-pogonom-na-tng

Autor auto 21 Nov 2014, 16:31

Hvala, hvala. Lep gepek.
A čudna im logika, jer, osim u paketu "drive", serijski mu dolazi "kit" ( inače se doplaćuje za "ćopavac" ).

Autor moron 21 Nov 2014, 16:39

I jos 50 000 za letovanje nasih politicara. Poskupeli Bahami

Autor NemanjaBB 21 Nov 2014, 18:32