
Kako prenosi Tanjug, nakon saobraćajne nesreće kod Ade Huje u Beogradu u kojoj je poginulo troje mladih potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je da će već u ponedeljak oformiti Radnu grupu koja bi po hitnom postupku predložila mere za zaštitu mladih u saobraćaju.
Nesreća koja se dogodila noćas kod Ade Huje u Beogradu, u kojoj je troje mladih ljudi izgubilo živote, obavezuje nas da pokušamo da učinimo sve da se ovakve nesreće spreče, poručila je Mihajlović u saopštenju.
Nažalost, upozorila je, sve više mladih ljudi pod uticajem alkohola i u automobila velike kubikaže gine u saobraćajnim nezgodama.
“Zato sam kao ministar nadležan za ovu oblast odlučila da već u ponedeljak, 24. novembra 2014. godine, oformim Radnu grupu koja bi po hitnom postupku predložila izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja u cilju zaštite mladih vozača i mladih ljudi koji učestvuju u saobraćaju”, navela je ministarka.
Ona je precizirala da će njen predlog članovima Radne grupe biti da se osobama do 21 godine starosti zabrani: upravljanje motornim vozilom zapremine motora veće od 1.400 kubika, upravljanje motornim vozilom u periodu između 23 i 06 sati, da za ove osobe važi nulta tolerancija na alkohol i da se udvostruče kazne ukoliko se u kolima nalaze i maloletna deca
Spremna sam da kao ministar o ovim merama razgovaram sa stručnjacima iz oblasti saobraćaja, da konsultujemo praksu iz evropskih zemalja koje imaju slične propise, kao i da razgovaram sa roditeljima, navela je Mihajlović.
Ona je izrazila odlučnost da izmene zakona, nakon ovih konsultacija, i odluke Narodne skupštine Republike Srbije, budu usvojene po hitnom postupku, kao i da počnu da se primenjuju od 1. januara 2015. godine.
Izvor: Tanjug.rs / Pressonline.rs
Treba uzeti u obzir ne samo snagu vozila, nego i masu vozila i uvesti jos jednu kategoriju a to su vozaci od 21-25 godina starosti. Tako recimo od 18-21 ne bi mogli da voze vise od 65 kW po toni a id 21-25 ne vise od 90 kW po toni.
ahahahahahahah
jaoooooooooo zenoBozija!
moze li neko da joj objasni da nije problem u 2000 kubika, isto se moze poginuti i sa 1000 ?
Sta je sa Mitrovicevim sinom?
Sta je sa Karicem u cijem M3 je poginula ona devojka?
Zasto ce bogatasi i njihova deca biti van svih mera?
PLAVUSO.
Smesno.
Em u vremenu downsizinga kubikaza vise nije merilo snage, em je besmisleno zbog nekog slucaja ( stara bmw trojka ) uvoditi ovako nesto.
Pitanje je uopste koji je motor u trojci toj, a kao da nisu mogli sa Puntom ili sl da ulete.
Totalna besmislica.
Ali kao i sve u ovoj zemlji, pa sto i ovo ne bi bilo besmisleno.
Evo citam u HR duplo jeftiniji tng nego kod nas.
Gluposti, to je krsenje ljudskih prava, radi se o punoletnima. Tako nesto pametnom coveku nebi ni palo na pamet.
A šta ćemo ako nakon uvođenja novog propisa osvane ne daj bože vest: Osamnaestogodišnjak u Mazdi RX-8 izgubio kontrolu nad vozilom...
eto nove gluposti, kakve veze ima zapremina motora? znaci da nece moci da voze 2.0 dizel sa 90ks, ali zato 1.4 turbo benzinac sa 170ks mogu.
Pa šta reći. Ne uzeti zlatokosoj za zlo. Nije iz te struke, ali joj predloge daju koji misle da su u struci. Neki dan vinjete, sad limit od 1400 snage, kako reče!
Eto već sutre, reći će da nije mislila tako, da će se raditi studija, itd.
Realno, samo treba zatvoriti noćne burdelje posle 24h, tpčenje alkohola, posle 23, itd.
Srbija je eldorado, noćni život valjda nadoknađuje nedostatak nekog pametnog posla.
Mislim da je u HR do 24. godine granica 80 kw, pa taman da su pored tebe otac i majka i da je podne. Takvo ogranicenje mi je logicno. To nama treba.
fanfatal
Kako mislis da nocni burdelji rade samo do ponoci? Pa, od koga ce onda da se uzima mito? Nemoj pominjati tocenje alkohola, guras prst u oko distributerima i proizvodjacima a i nocnim klubovima ces mnogo smanjiti zaradu na tome. Sta je to, par zivota? Pih! U odnosu na lovu koja se zaradjuje, ti klinci su kolateralna steta!
Za vecu bezbednost omladine, treba povecati broj nocnih klubova u svakom kraju grada, tako da omladina pravo iz kuce ide u nocni klub. U tom slucaju se ne koristi automobil, pa samim tim i nece biti problema. Ali, onda ce se trositi manje goriva, sto ce nam umanjiti prihode od akciza! Ne, ne, ta ideja ne dolazi u obzir! Pare su na prvom mestu, fotelja na drugom a ostalo su sitnice!
Lepo pise da je to za sada njen predlog i da ce da se konsultuje sa strukom, ali ljudi potrcase da iskritikuju gospodju ministarku samo zbog politckog opredeljenja... kako god to bilo do sada nisam video vise akcija, zapravo inicijativa po pitanju povecanja bezbednosti saobracaja, a ministarstvo saobracaja u raznim oblicima postoji godinama, sto je za svaku pohvalu!
700 miliona eura se godisnje utrosi na posledice nezgoda! Ej to su ogromne pare!
I naravno da je dobar predlog, procenat malih turbo motora i Vankel motora, na ulici sa velikom snagom je prakticno zanemarljiv. Isto tako mladi sa 18 jesu punoletni i odgovaraju za svoje postupke, ali su to i dalje nezrele osobe, pa cak i do 21 je to upitno, mada ima i nekih starijih cije je ponasanje na nivou tinejdzera...
Divlja se sa jakim masinama, a ovde je bas lep primer kako sportska marka daje neku jacinu i moc i kako se postaje automatski bolji vozac - odnosno to ti treba da bi bio bolji vozac i mogao da iskazes svoje mogucnosti... cesto vidim paljevine sa takvim markama kako divljaju, a nisu im automobili novi da bi bili deo "elite"...
I cesto ljudi spominju bogatune, i tatine i mamine sinove, ali ako se malo pogleda naokolo podjednako i ostali bez obzira na veru, rasu, status u drustvu, i finansijsku moc divljaju po drumovima... samo sto ove prve vise primecujemo i nekako nas vise "boli" sto i mi ne mozemo da divljamo po putu kao oni i da prodjemo nekaznjeno... pa ispada nepravda...
I mogli bi da uvedu da osobe koje nemaju npr vise od 5 godina vozackog staza, bez obzira na starost, da se i na njih odnosi ovo ogranicenje... statistika kaze da su najrizicniji oni do 5 godina vozackog staza...
Evo i primera: imam druga npr koji je uzeo sad skoro auto snage 100 kw/136 KS (307 SW), ima dozvolu nesto vise od 4 godine, a nije presao ni 500 km u zbiru dok ga nije kupio... u odnosu na one sto imaju 19, 20 a aktivni su vozaci on nije u mnogome bezbedniji i bolji vozac...
Mnogo je smijesno da se uvodi do 1400 kubika kad ima takvih motora koji razvijaju snagu od 170ks.
@F1
Po tebi ja koji imam 5god iskustva i prosao sam 5x vise km nego moji vrsnjaci, ne mogu da vozim svoje auto od 96kw. Ok pristao bi na to pa nek mi drzava kupi auto. Poenta svega je nije bitno koliko KS ima auto nego koliko klikera ima u glavi. To je sva poenta, svi mi kad tad namazemo auto ili stisnemo gas do kraja ali to se radi dje se moze i dje nikoga ne ugrozavamo.
Cela priča je smešna....
Jer dok smo imali samo Jugiće, lade, stojadine, ginulo je u Srbiji i od 1000 ljudi godišnje. Znači, cela priča je glupa.
Osnov je edukacija, opšta atmosfera u društvu, smanjenje tenzija, i najpre zapošljavanje mladih ljudi, to jeste dati im neke obaveze. Kakvi kubici, kavi bakrači. Pa nije to motorcikl.
Pored toga, autosport je osnov za bezbednost mladih željnih brze vožnje. U kontrolisanim i sigurnim uslovima učiti a ne u saobraćaju. Srbija nema nijednu stazu, osim prevare Murka Alvirka. Pa čak i takva prevara daje neke rezultate.
Uvedite saobraćaj u škole, dajte takmičenja "šta znaš u saobraćaju". Bilo bi to pametnije od predmeta veronauke i građanskog vaspitanja.
Represija ne daje rezultate. Kratkoročno da, ali dugoročno ništa. Menjanjem zakona se ne dobija ništa. Ovo je ko zna koji ZOBS u zadnjih 10 godina. Gledamo Damira Okanovića, pravnika, čoveka koji na fakultetu nije ni matematiku polagao, koji drži predavanje u reflektujućem prsluku. Pa on nema licencu da može da se bavi saobraćajem!!!!
Zatvarajte ljudi noćne klubove i kafiće. Pa tamo daleko više ljudi strada od droge i oružija, tuča, nego od saobraćaja!
Kakve gluposti , realnije je da se ograničava snaga a ne kubikaža , jer sa 1400 kubika ima jako opasnih automobila tipa Polo GTI, Ibiza Cupra i sl.
Ali prije svega zakon treba provoditi i treba važiti za SVE , pa neće biti potrebe za restrikcijama.
A isto tako je potrebno da iz kuće izlazi pravilno formiran čovjek a samim tim takav i vozač.
Jer budali je bio dovoljan i Fićo sa 750 kubika da napravi sranje...
Pmetnjakovici, OVAJ NIJE IMAO DOZVOLU. I sta si mu zabranio tacno?
Druga stvar, ovaj BMW je preko 10 godina star, sta znaci to jak auto?
Gluposti se nizu jedna na drugu, bilo i ostalo.
@Masha
Ne znam, zavisi kolika je masa tvog vozila. Ako tvoje vozilo ima recimo 1100kg onda je to 96kW/1.1t = 87.27kW/t, znaci mozes da vozis jer je 87.27kW/t < 90kW/t. :)
Kazes nije bitna snaga nego klikeri. To jeste tacno ali zakon ne moze da prati svakog vozaca pojedinacno, njegove klikere i njegovo emotivno stanje. Zato postoji statistika koja kaze da su mladji vozaci (i vozaci sa manje iskustva koje bi isto trebalo obuhvatiti zakonom) rizicniji od starijih/iskusnijih. Niko ne misli da je tako moguce spreciti sve nesrece ali moguce je spreciti neke a i to je nesto, zar ne? Zakon uzima u obzir te statisticke podatke i granica negde mora da se postavi...
Nema uopšte potrebe za bilo kakvim ograničenjima za mlade vozače u vidu snage jer se i 1.2 i 4.2 mogu voziti npr. 100kmh u gradu. Dakle, udes ne pravi auto (osim ako je neka Korveta sa 1000ks na zadnjoj osovini ali to su sad već neki ekstremi kojih i nema) već vozač.
Kada policija i sudstvo budu radili svoj deo posla, kada sve bude po zakonu, kada svi budu jednako procesiurani, tada ce biti razumno ovo sto ona prica. Ovako ostaje samo sarena laza i da nadrljaju samo gologuzani bez veze u muriji ili sudstvu.
Nema ovde veze sa tim sto je iz SNS. Ona nije ni za prodavanje kokica na Adi..
Jeftina demagogija.
Neko da saopšti ovoj gospođi da dotični vozač nije imao dozvolu, odnosno već je kršio zakon.
@F1
Ima tacno 1450kg. Ne kazem ja znaci mnogo i da se spasi jedan zivot. Ovdje u PG je zadnje 2 god mnogo mladih poginulo u saobracaju i to ugl zbog bas bas divljacke voznje u kasnim satima. I to su ugl sve bila starija auta. Slazem se da treba da se otvori neka staza dje ce mladi moc da se pokazu, da tu izbace frustraciju kome je to potrebno. A opet s druge strane ako ja polazim od sebe imam 23god, posao bi tamo max 2x, da postavim neko vrijeme sa drustvom da se "probamo".. ali sve to dzabe ako momci nemaju klikera, tj i na nacin kako polazu vozacki preko veze, a takvih nazalost znam mnogo.
A kako ce drzava da resi slozen problem iz oblasti saobracaja ako ne moze da izadje na kraj ni sa jedanaestogodisnjim klincima?
Pijanom vozacu ili onom bez dozvole ovo bi se desilo i da je vozio Yugo ili neku Skodu troklipnjacu!
Takodje i onom starijem...
@fanfal
U vecini toga se slazem sa tobom, narocito ovaj deo: "Uvedite saobraćaj u škole, dajte takmičenja "šta znaš u saobraćaju". Bilo bi to pametnije od predmeta veronauke i građanskog vaspitanja."
Samo se postavlja pitanje: kada ce edukacija imati efekta, za 15, 20 ili vise godina? Ljudi ce ginuti do tada konstantno, jer ti imas na putevima vozace koji su i dalje neobrazovani pogledu pravila i saobracajne kulture...
Edukacija je osnova svega, i to bi trebali da uvedu vec od sledece skolske godine, ali dok dodje do izrazaja ova mera, poginuce stotine i hiljade ljudi zbog bahatih sa kupovnim dozvolama i dozvolama preko veze koji se krecu sada, danas, ovog trenutka dok pisemo ovo, na putevima... sa njima se treba izboriti, a njima sem represije ne mozes mnogo da "pomognes"...
Gospodja ministarka nije iz ove struke, njoj je vise odgovaralo po profesiji proslo ministarstvo, tako da bih sudio o predlogu izmene zakona kada joj savetnici iz struke daju pravi savet a to ugleda svetlost dana... ovo je jos uvek njen predlog kao laika...
Orlo
Da, @fanfatal je potpuno u pravu u tom delu. Ali, šta ćeš, po osnovnim školama daju "veroučiteljima" da u startu provode "agitaciju", pa bar 90% najpre upiše veronauku, a onaj mali ostatak ostane "izopšten", a kada se kasnije u petom razredu i postavilo pitanje učešća na "saobraćajnim takmičenjima", odmah rekoše "curice ne mogu, samo dečaci", a niko ne dobi ni osnovnu edukaciju. Nije ni čudo da je sve naopako i da 99% dece u kolima ne veže sigurnosnim pojasem i da je onih "preostalih" 1% ismevano.
Mislim da je fanfatal u pravu i za noćno radno vreme lokala i točenje alkohola. Mi smo ponosni što nam stranci ovde dolazi u noćne provode, mada bi možda trebalo i prst na ćelo da stavimo i upitamo se da li je normalno da se roditelji i dece ujutro sreću na vratima, jedni kući tek "iz života" dolaze, a drugi raditi odlaze ...
Orlo
Što se pre počne sa edukacijom, efekat će biti brži. Čekanjem se ništa ne dobija.
Edukativnim emisijama, predavanjima, skupovima, automobilskim sportskim klubocima, turističkim relijima, druženjima, stvaranem opšte normalne atmosfere (zatvaranje kafiča i diskoteka posle 24h), se dobija traženo.
Međutim, niko ne pominje da je broj poginulih u saobraćaju smanjen za duplo, u odnosu na 90-te godine. I to godine, kad se vozio jugo, kec, lada, fiča, peglica....
Nekome zabraniti upravljanje nekom kategorijom vozila, je verovatno i neustavno. Umesto da su izmislili za mlade vozače, predavanja, edukacije, u trajanju od bar godinu dana, jednom mesečno recimo, koje kad polože, ističe probna dozvola.
Činjenica je da ovaj nesretnik, koji je vozio BMW nije ni posedovao dozvolu. Čemu zakoni, čemu šuplja priča? Osnov je napraviti da zakon ZOBS dospe do mozga.
Represija je strah. A strah je kao i svako čudo, traje kratko vrema, pa se onda nadoknadi i propušteno, a gura se po starom. Ispada da je ZOBS, kako nadmudriti policiju sa jedne strane, a sa druge strane kako policija da nahvata prekršioce. Pa onda imaš nonsens da ljudi pošteni drastično odgovaraju za sitnice, a prevejani dri+umski razbojnici znaju "gde živina spava i šta radi" i guraju po starom max bahato i bezobzirno. Onda oni pošteni, što naje..baše od gluposti, nepravilno postavljenim znakovima, bahatim policacima, se pridružuju onoj bahatoj skupini vozača. Ti bahati vozači ih na slavama, daćama, svadbaam... obučavaju i objašnajvaju, kako su dosadapogrešno radili i "kako zaje..ti živinu kraj puta".
To je sve pogrešno, nedovoljno, neljdski, a za sve su krivi državni službenici, koji se bave saobraćajem i putevima.
@moron
Slazem se u potpunosti za rad lokala.
I to za skole si donekle u pravu, mada sam ja imao drugacije iskustvo, kod mene u skoli su svi bili dobrodosli pa je bilo dosta i curica...
Cini mi se da iako smo na celu drzava imali stranke sa izrazitim akcentom na strucnost (nekima i ispred politike), nekako nikada se nije brinulo mnogo za saobracaj i zasto mladi (u ovom slucaju) pa i ostali ginu... malo represije i to je to kada bude veci broj poginulih u nezgodama...
Sada kao nesto desava po pitanju bezbednosti saobracaja, a nadam se da nije zbog politickih poena mada skoro uvek jeste, da ce nesto da se promeni, pa da krenu malo da se savetuju sa strukom, jer ovo nije zdravo koliko ljudi bespotrebno ginu... pozitivno mi je sto su na celo ABS-a doveli coveka iz struke...
Sto se tice pojasa koji si spomenuo, ja npr imam tu naviku od malena da ga uvek vezujem, zato su "krivi" moji, i moji saputnici makar zbog mene se uvek vezu... a mlad sam... a to sto su kako kazes ismevani oni koji ga ne vezuju je krivo pojedinci jer ziveu neznanju i zabludi da se to njima ne moze dogoditi i da mogu mozda da prezive...
Nije samo ovaj slucaj u pitanju. Uvek ce biti onih koji krse zakon. Poenta da je se smanji broj teskih nesreca na bilo koji nacin a ne da se spreci svako krsenje zakona, jer to je nemoguce. Sto kaze Masha i jedan zivot da se spasi znaci mnogo. Da li ogranicavanjem snage prema godinama iskustva ili ogranicavanjem voznje u kasnim satima petkom i subotom, o tome moze da se prica. Tacno je da moze i Punto da ide 150 ali skoro svako bi radije vozio BMW 150 nego Punto. Vecina zna taj osecaj, kad se sedne u brz auto, onda se brze i vozi. Ideja sa stazama isto nije losa. Idite na stazu pa se tamo dokazujte. Drzava bi mogla i tu da pomogne: recimo za mladje od 25, za svaka 3 meseca bez prekrsaja dobije besplatnu karting voznju ili obuku za bezbednu voznju ili tako nesto.
Treba otici i korak dalje jer tehnologija ide napred: npr. svaki nov automobil bi trebao da ima ESP od 2015 a recimo od 2020 i collision avoidance sistem.
@fanfal
"...a za sve su krivi državni službenici, koji se bave saobraćajem i putevima..."
Svaku rec potpisujem!
Zato je sve i degradirano na ovaj nivo, bas zbog toga sto svi znaju sve o saobracaju, a na mestima strucnjaka iz oblasti saobracaja su razni profili i to je na svim nivoima od raznih direkcija za izgradnju preko opstina, gradova, ministarstva... poslednja tri ministra nisu imala nikakve veze sa saobracajem sem vozacke dozvole koju imaju...
Edukacija je no.1, samo neko mora da pokrene inicijativu! Mene je samo strah ako neko i pokrene da to bude obaveza, makar i u okvirima nekog predmeta tipa TO, ili Svet oko nas, opozicija i botovi ne krenu da to bombarduju javnost da je to kao jos jedan teret i onako opterecenoj deci... a vec sam citao takve stavove... ali ti takvi nisu svesni sta cine deci...
Zao mi je uvek prosecnog coveka, na kome se izivljava policija trazeci sitnice da bi uzela mito ili naplatila onoliko koliko se trazi za nedelju, ali mi nije nikada zao takvih koji gaze, ubijaju, i povredjuju... nema milosti za njih bez obzira na status...
P.S. Ovaj mladic kako pisu nije imao vozacku dozvolu kod sebe, a ne uopste...
I cekaj vi u ovoj zemlji ocekujete nesto? Drzava bre ne postoji, radi ko sta hoce i kako hoce. Zakoni se ne sprovode, nema ko da ih sprovede. Ovo nije normalna zemlja, ko je bio u nekoj normalnoj zemlji to zna. U normalnoj zemlji bre ne vozis bez dozvole i ne vozis gde je setacka zona. U normalnoj zemlji se klinci od malena uce da rade i stvaraju, a ne da voze po setackim zonama bez dozvole. Ima izuzetaka, dese se budale i tamo ali nije bitno ko si, sta si i ciji si, to se tamo sankcionise na pravi nacin pa posle radi opet isto to. U normalnoj zemlji svako dobija istu kaznu pa da li je on poznati muzicar, sin politicara ili bilo sta drugo. Nema ko kod nas, aj ti si poznata pevacica evo ti nanogica par meseci ali moras da mi pevas na svadbi. Za svakog bre vazi isto, napravio si prekrstaj za kaznu od 3 godine zatvora, ajde rodjeni tamo gde treba, ne zanima me ni ko si ni sta si. Jos jednom govorim ko je mladji i ima priliku da ode odavde, neka ide sto pre. Evo imamo mileta antenu koji zivi u Americi pa neka kaze kako se tamo gleda na prekrsaje, nema ti si ono ti si ovo, kazna bre rodjeni zabole me da l si poznati muzicar i da l imas vilu na Beverli Hilsu.
To neće rešiti problem, jer on je mnogo dublji. Prvenstveno roditelji moraju da nauče svoje sinove da razmišljaju svojom glavom, da "dokazivanje" ništa u životu ne znači, da ih edukuju da voziti auto znači i OGROMNU odgovornost za svoj ali i tuđe živote i da JE ŽIVOT JEDAN JEDINI.
Неке паметније земље су то решиле на други начин ... нема проблема скоројевићу, решио си да свог неотесаног размаженог мезимца усрећиш бесним аутом како би могао да се бахати да сви виде. У реду. Ајмо дику татину на психо тест. Аха, бахат, не поштује ауторитет, агресиван ... итд. Одлично, да би ми му возачка дозвола важила, осигурање за њега је у случају да вози пунто дизел рецимо 400 нечега годишње, а за ауто од 250 коња је 20000 нечега годишње... па изволите.
Аха, а малиша има свој ауто ... од 200+ коња .... нема дозволу? А кажете ухватили га у рутинској, вози ко професионалац иначе. Супер, малишу по прекршајном, а тебе мајсторе под лупу,од пореске управе па редом... па кад се докаже да си му ти купио ауто, онда ти изволи на кривично због изазивања опште опасности.
Ovaj mladic uopste nije imao polozenu B kategoriju, vec samo PSP!
Pise u danasnjem Blicu...
ovo je van pameti sad ce ispastati i oni koji su mirni i nedivljaju zbog nekih tatinih sinova mislim stvarno nema veze sa vezom
Glupost, najdrasticniji primer je mazda rx8 sa vankel motorom od 1300 ccm, i 230ks...
Ministar policije je rekao da je ovo glupo, i da ce najverovatnije biti do 80kw, ako se i to usvoji, a nadam se da nece
Po meni je ovo princip najbolje da izvadimo motore i da lepo guramo kao Fred Kremenko. Ja od svoje 18-te godine vozim mercedes i do sad ga nisam ni ogrebao nigde. Po meni je glavni problem edukacija i obuka, naravno tu su i druge stvari. U auto skoli niti su nas ucili, bar mene nisu, o realnim situacijama i ekstremnim uslovima u saobracaju. Ceo sistem saobracaja je da svako moze da polozi i dobije dozvolu bio on lud, narkoman ili nesposoban za voznju. Malo ko shvata da je auto jedna limena konzerva koja moze da bude mnogo zabavna ali i mnogo opasna. Takodje ljudi u saobracaju ne postuju jedni druge, nebitno da li su to pesaci, motoristi... sta dalje da kazem kad je deci od 10 godina postalo strasno zabavno da istrce pred kola i sa druge strane se smeju, desilo mi se vise puta.