
Iako se vozači žale na visoke putarine na domaćem autoputu ako bismo pogledali kakva je situacija u ostalim evropskim zemljama ne bismo se previše žalili.
Ukidanje naplatnih rampi i prelazak na plaćenje putarina putev vinjeta najavljeno je za sredinu naredne godina a do tada plaćamo putem zatvorenog sistema naplate koji se primenjuje na autoputu Beograd -Niš i Beograd - Šid.
Ukoliko bi se kilometraža za koju plaćamo unapred utvrđenu putarinu obračunala u odnosu "cena po kilometru" dolazi se do iznenađujućeg podatka da je putarina u našoj zemlji jeftinija u odnosu na ostatak Evrope.
Cena jednog pređenog kilometra u našoj zemlji iznosi 0,03 evra. Primera radi u Grkoj jedan kilometar košta 0,045 evra, dok u Italijani plaćaju 0.05 evra za svaki kilometar koji pređu na autoputu. Istina njihovi putevi su daleko kvalitetniji od naših pa možda tu možemo naći razlog veće cene.
Cena putarine po pređenom kilometru:
Srbija - 0,03 evra
Turska - 0,039 evra
Grčka - 0,045 evra
Italija - 0,05 evra
Hrvatska - 0,06 evra
Portugal - 0,06 evra
BiH - 0,061 evra
Španija - 0,085 evra
Francuska - 0,095 evra
Evo koliko iznosi putarina na relaciji Beograd - Novi Sad u zavisnosti od kategorije vozila:
Ia - 120 rsd
I - 240 rsd
II - 350 rsd
III - 710 rsd
IV - 1 420 rsd
Izvor: Autoportal.rs
hahahaaha jao kakve su ovo spinovane vesti nase vlasti. IMAMO UBEDLJIVO NAJGORI ODNOS CENE KILOMETRA I KVALITETA. Uvedite vinjete
Odete Bg-Nis u oba pravca par puta za mesec dana i ode lep deo plate.
Ali ako vec imamo "jeftinu" putarinu, onda cemo placati najskuplji plin i gorivo.
nije istina da je u srbiji putarina najjevtinija, kroz austriju autoput u duzini od preko 500 km, platim oko 10€ i to mogu 10 dana da vozim na tom putu koliko ocu, izracunajte, 10€ treba podeliti sa 10 dana pa dobijeni rezultat a to je 1€ opet podelis sa 500km i dobicete stvarnu vredmost, znaci neko ovde laze i to na kilometre, tako je i udrugim zemljama, znaci, srbija je njskuplja za 500km platis skoro 10€ i to ti je samo u jednom prolazu ako oces ponovo da vozis izvolite uplatiti ponovo, dosta sa tim lazima
Haha, isto ko sto je "najjeftinija" struja i gorivo.
Ma sve je kod nas najjeftinije, samo su plate visoke.
Inace nam je sve dzab dzabe, trebalo bi sve puta 3 dici.
Nemojte mešati babe i žabe. Ovd eje priča o klasičnoj naplati putarine, a ne o vinjetama.
Tačno je da je putarina kroz Srbiju najjeftinija iz razloga devalvacije dinara. Tačno je da su naši putevi među gorima. Znači ima i gorih i to ne samo južno, nego i severno.
Vinjete se neće uvoditi ako bude pameti. Jer i većina zemalja koja ima vinjete, prelazi na klasičnu naplatu putarine. Prošla su vremena subvencija.
Na kraju, onima koji ređe koriste autoput, vinjete ne odgovaraju.
Bilo je svakavih ideja, i t nasše zlatokose ministarke, ali se nadam da će razum i struka da pobede. Inače, rezultat svega će biti očajni putevi u Srbiji.
Na kraju, kome putarina ne odgovara, ima alternativu.
Mange
Kakve veze kako se zove naplata ?
Vinjeta 10-ak eur 7 dana kroz celu zemlju. U Srbiji za 10e ne mozes od Nisa do Subotice jednokratno.
Slaba ti matematika.
P.S. Madjari imaju najbolje reseno vinjete. Fiskalni racun, ne moras da lepis one raspale nalepnice po sajbni.
Ovo je krajnje tendeciozno poredjenje sa ciljem da se napravi uvertira za poskupljenje koje je nas uskoro ocekuje.
Realnija slika o cenama voznje autoputevima moze se procitati ovde:
http://www.amss.org.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=339&Itemid=186
Pit
Ovde se priča o klasičnom sistemu maplate putarine. Klasični sistem ima zatvoren i otvoren.
Naplata putarina, vinjetama je drugačiji sistem, o kome se ovde ne diskutuje.
Uzgded, lepo sam naveo da se vinjeteukidaju u Mađarskoj, Sloveniji, Češkoj, Poljskoj i sl.
Vinjete u tim zemljama ne mogu da pokriju ni održavanje puteva, a deo subvencioniše država.
Krediti kojima su zadužena preduzeća koja se bave upravljanjem autoputevima, kredite kojima su građeni putevi, vraćaju od putarine.
Putevi dati u koncesiju ne mogu se naplaćivati vinjetama.
Kriza ej uzela danak. Većina zemalja ukuda vinjete.
Inače, 400 km autoputa Solun atina je preko 30e u jednom pravcu. Autoput kroz Hrvatsku je je oko 17€ u jednom pravcu. Autoputevi u Francuskoj (gde ima godih puteva od naših) košta čak i do 12 € na 100km.
Itd.... Znači, okruženje ukuda vinjete..... A mi bi da probamo, misleći da će tako bolje odrati nadod....
Mange
Ti ko politicar. Pusti filozofiranje i demagogiju. Vinjeta za 7 dana ~10e, akod nas od Nisa do Subotice vise od toga.
Sve jasno ko dan.
Pit
U Nemačkoj, besplatna putarina! Još jasnije od dana ?
Što ne ukinu putarinu kao u Nemačkoj?
Neshvataš da je ministarka zamislila da naplati putarinu vinjetama na svim važnijim putevima, da uzme srotinji po unutrašnjosti na 2 miliona vozila po 50-60 evra ! A to je preko 100 mil €. Znaš li da preko 60% vpzila i ne vidi autoputa?
Pa joj je neko objasnio da to tako ne može, i da će efekat opet biti slabiji, Godišnje se uzme na putarini u Srbiji 180-200 mil € od putarine i to je jedina okosnica održavanja puteva u Srbiji. Zato nemoj maštati vinjete. Možda nekada kad budemo bogatija država, ali tu neće ulaziti sigurno autoput Beograd - Čačak - Crna Gora, i ko zna šta.
Kažem, najlepše bi bilo da se ukine putarina, ali šipak.... Od nečega se putevi moraju održavati.
Zakonom je određeno 10% od akcize na gorivo da ide na puteve a to je oko 6-7 dinara po litru goriva. A ne ide ništa. Sve ode na penzije i plate - drugi recept vlast ne zna.
Koliko se secam ( skoro sam negde preleteo preko vesti) Zlatokosa i njeni experti planiraju vinjete i za magistralne puteve!?
mange
U Nemackoj nema naplate putarine, a oni kroz registraciju naplacuju taj deo ( domacima ).
Ali ne brini, bila vest da nameravaju da uvedu, a i treba.
Elem, jeftinije je sa vinjetom, medjutim, izgleda da smo mi jedina "napredna" zemlja gde bi bilo skuplje sa vinjetama, gde bi bile vinjete za magistralu, autoput , grad itd. :)
Ja takodje retko koristim autoput ( tj razdaljine potrebne da bi se naplatila putarina ).
Jedino je mozda bolje da ostane ovako, jer kod nas sve novo bude daleko gore i skuplje.
I onda, ako se obavezno placa godisnje uz reg, nepovoljno za one koji retko koriste, a povoljno za one koji cesto koriste.
Samo kod nas, ne bi me cudilo da cene budu nepovoljne i za one koji puno koriste.
Jer kod nas destimulisu potrosnju.
Elem, slazem sa sa O.P. sto rece da smo poslednja rupcaga, tema za oduzimanje vozila itd i da treba bezati odavle.
Pit
Najpoštenije tendencija bi bila da se putem goriva naplaćuju naknade za korišnje puteva. Tako je u Nemačkoj. Pri registraciji se naplaćuju takse, a ne naknade za korišćenje puteva.
I u Srbiji ti platiš isto, 6 dinara po litru, ali to na žalost ne ide na puteve.
Samo objekti dati pod koncesiju će se u budućnosti naplaćivati klasično.
Za ostalo u stvari nema logike, ali kriza je uzela danak. Vinjete su bile samo prelazni period, to jeste trebalo da budu....
mange
Zovi ga kako hoces.
Sigurno je samo da u Srbiji nista ne ide tamo gde treba, vec u dzepove raznoraznih.
Pit, 23:59
To je ono sto ja svima pricam, jos odavno, a i ne treba mnogo pameti da bi se to zakljucilo. Vestima kao sto je ova, narodu se (po ko zna koji put) porucuje: "Ovce, spremite se za dranje, jer vune vise nemate, a mi moramo nesto da ostruzemo."
Nego, gde nam je Gagiba na ovim temama? Nema ga k'o gaca u pornicima, da i on napise koju, pa makar da se malo nasmejemo na svu ovu muku! :)
U Bugarskoj se koriste vinjete. Vinjete su obavezne za sve pravce van naselja i nasljenih mesta, sto znaci cim hoces da izadjes iz grada ili sela, naidjes na znak koji te obavezuj da moras da imas vinjetu i gotovo. E sad vinjeta u Bugarskoj za GODINU dana kosta 67 leva, 2 leva= 1.95e, sto znaci da je vinjeta za celu godinu manje od 35e. Plati i onaj sto zivi na selu, plati i onaj iz Sofije, svi se voze lepo kolko vole i gotovo. Cena pristupacna svima (nekom manje, nekom vise), pa svi placaju i svi se voze i taj sistem funkcionise kod njih, ali sistem se odnosi NA SVE PUTEVE, nema prvi, treci red puteva, ibarska, autoput, nego SVI PUTEVI. Tako drzava uzima od svakoga ali po malo. Jeste putevi im nisu Bog zna sta, ali to funkcionise kod njih. Kod nas zele da uvedu sistem koji ce naplacivati autoput, ibarsku i jos koje vaznije puteve, pa ocekuju da ce neko da im placa 100-150e godisnje. Besmisleno.
@neko tamo
2 leva= 1.95e;
67 leva< 35e.
Malo je cudna ta matematika.
Prema onoj koju sam ja ucio u skoli i na faxu, treba da je ovako:
2/1.95=67/x, odatle je x=67*1.95 /2, a to je priblizno 65e. Mora da si napravio stamparsku gresku pa napisao 35 umesto 65, ili je kurs leva drugaciji. Ako je 2 leva=1.05 eur, onda je iznos priblizno 35 eur. Ukoliko je 2 leva= 4 desna +3 prava, onda ode sve u tri lepe...sargarepe! :))))