
Obuzdati mlade i neiskusne vozače, obeležiti njihova vozila i postepeno ih uvoditi u „redovan saobraćaj” – cilj radne grupe koja hitno menja zakonska rešenja
Za one koji voze bez dozvole kazna bi trebalo da bude – zabrana tri godine upravljanja vozilom i velika novčana kazna, a po svemu sudeći rigoroznom kaznom biće obuhvaćeni i oni koji su im dali automobil i omogućili im da voze bez položenog ispita. Moguće je da se i propiše obavezna zatvorska kazna od tri do 12 meseci.
Ako vožnjom pod uticajem alkohola (teško pijanstvo koje podrazumeva dva promila alkohola u odnosu na 0,3 dozvoljenih promila) prouzrokuju udes u kojem ima povređenih i mrtvih, počinilac rizikuje da mu se kao dodatna kaznena mera izrekne i oduzimanje vozila. Sve su to mere koje dva ministarstva, unutrašnjih poslova i saobraćaja, razmatraju, i hitno predlažu da se uvedu izmenama i dopunama postojećeg Zakona o bezbednosti u saobraćaju.
Kada je pripreman ovaj zakon, a potom i donet krajem 2009. godine, jedan od predloga je bio i oduzimanje vozila, kao oruđa kojim je učinjen delikt, ali se u poslednjem trenutku odustalo zbog ostalih zakonskih rešenja koja su tada važila. Postojao je i problem ustavnosti takvog rešenja, ali predlagači sada veruju da i to može da se „ugura” u zakonski okvir. Naime, često u praksi, počinilac nije vlasnik vozila, a dešava se i da ga je protivpravno prisvojio.
Profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, koji je član radne grupe za izmenu zakona, smatra da da je to izvodljivo a da i u slučaju krađe vozila, kojim je potom učinjen delikt, automobil može da se oduzme a vlasnik da naknadno, sudski, traži od vinovnika naknadu celokupne štete.
Jedna od novina, koja je pri donošenju ovog zakona bila „u igri” ali nije sprovedena u praksi, jeste da se vozilo kojim upravlja vozač ispod navršene 21 godine vidno obeleži nalepnicom da bi ostali vozači i policija znali „s kim imaju posla”.
Mlade vozače koji tek polože vozački ispit, stav je radne grupe, trebalo bi postepeno uvoditi u saobraćaj dok se potpuno ne osposobe znanjem i iskustvom. Ponuđena rešenja su sa ciljem da im se ograniči snaga vozila i u dužem periodu povećava, a da im se za to vreme ograniči brzina kretanja i da budu vidno obeleženi.
Kada dobiju vozačku dozvolu, novopečeni vozači ne bi smeli da voze noću. Takođe, ne bi smeli da upravljaju automobilom čije tehničke karakteristike omogućavaju da se vozi brže od 140 kilometara na sat, a podrazumeva se i nulta tolerancija na alkoholna pića. Moguće je da se predloži da im se brzina ograniči na 90 kilometara na sat a da od 23 do šest časova mogu da voze ali samo u prisustvu suvozača koji ima pet godina vozačkog iskustva.
Predlagači ozbiljno razmatraju i potrebu da Srbija mora da donese i primeni nacionalnu strategiju za bezbednost saobraćaja jer tvrde da ćemo tako da spasimo mnoge ljudske žrtve.
U našoj zemlji pogine oko 600 ljudi godišnje što je oko 9,5 osoba na 100.000 stanovnika. U skandinavskim zemljama, na primer, taj crni broj je tri na 100.000 ljudi.
Zato, celokupno društvo treba da stane iza mera koje se najavljuju, ako budu konstruktivne i delotvorne.
Preostaje samo da sačekamo kraj naredne nedelje kad će radna grupa sastavljena od stručnjaka raznih profila da izađe sa konkretnim predlozima.
Izvor: Politika.rs
Jesam za strože sankcionisanje "vožnje bez dozvole", ali ako sankcionišu taj prekršaj sa kaznom do 500.000 dinara + zatvor do 12 meseci + 3 godine zabrane upravljanja, ispašće da odredjena krivične dela protiv bezbednosti soabraćaja predstvajaju manju društvenu opasnost od ovog prekršaja, pri čemu je prekršaj "po definiciji" to što jeste upravo zato jer predstavlja manju društvenu opasnost od krivičnog dela.
A to nema logike.
Ja mislim da bi novopečenim vozačima trebali zabraniti da dišu, e to bi pravo bilo.
ovaj Vujanic nije normalan, poslednjih par godina pratim šta čovek priča..
Kada dobiju vozačku dozvolu, novopečeni vozači ne bi smeli da voze noću. Takođe, ne bi smeli da upravljaju automobilom čije tehničke karakteristike omogućavaju da se vozi brže od 140 kilometara na sat, a podrazumeva se i nulta tolerancija na alkoholna pića. Moguće je da se predloži da im se brzina ograniči na 90 kilometara na sat a da od 23 do šest časova mogu da voze ali samo u prisustvu suvozača koji ima pet godina vozačkog iskustva.
DA LI JE ON MALOUMAN???
Mene zanima koji auto ima maksimalnu brzinu 140km/h po katalogu? Mozda jedino Yugo 45, i oni smatraju da je mladi vozac u njemu bezbedniji nego u novom automobilu (npr. 1.4 - 1.6 dizelu) u bilo kom apektu?! Znaci sada ako ne posedujete jednu 45-icu u porodici, novi vozac nece imati sta da vozi 3 godine i onda ce tako pun iskustva sesti za volan sa 21 godinom? Bolje pojacajte kontrole alkohola i dozvola, sve bi resili...
Niko ne pominje to da ta ulica vodi pravo u Dunav.. nema bankine. Da li to postoji još negde u svetu?
Da je nešto postojalo vozač bi video.. počeo bi da koči, iako bi upali u reku bila bi manja brzina i možda bi se još neko spasio.
Za tog klinca nema opravdanja ali se to moglo desiti svakome ko ne poznaje put, bio alkoholisan ili ne.
Milan
Tacno. Ali ne treba divljati tamo gde ne poznajes put. Jos kad je neko pijan ili drogiran. Cudi me da mu neko od saputnika nije rekao da mora levo ili desno , izgleda da ni oni nisu znali.
u svakom slucaju, treba kazniti one koji voze pijani, drogirani, bez dozvole, visetruko ponavljaju dela bahato itd.
Ali opet slazem se da ne treba da ispastaju oni koji nemaju veze, neka od ovih ogranicenja uskracuju prava nekom ko polozi i vozi normalno. Recimo ne sme nocu, samo do 1,4 itd...
A sta ako su mladi vozaci bez znanja vlasnika vozila samoinicijativno uzeli vozilo?
Kako i ko ce kaznu platiti u takvim slucajevima.
Da budemo jasni. Ove kazne su besmislene i ne prilice normalnom coveku.
Ako se ovako nastavi docicemo u apsurdnu situaciju gde ce kazne u saobracaju biti vece od onih namenjenih dilerima droge.
Mislim da bi se ovo vozilo uklopilo u "nacionalnu strategiju" za mlade vozače:
"VAZ 2122 'Reka' ('River') based on VAZ-2121 'Niva' underpinnings. It had a 60 hp (45 kW; 61 PS) 1,300cc engine based on the VAZ-2101's, for a top speed of 71 mph (114 km/h) on road or 5 kn (5.8 mph; 9.3 km/h) on water"
Sinoc su inace u BG-u nahvatali 240 vozaca sa nedozvoljenom kolicinom alkohola u krvi... a medju njima sto piju i voze je dobar deo njih koji popuje i izjavljuje saucesce u komentarima...
https://www.facebook.com/dnevna.doza.srbende/photos/pb.773259149381076.-2207520000.1417280652./848872755153048/?type=3&theater
Sto se tice ovih ogranicenja od 140 km/h maksimalne brzine, i kako je pre neki dan moron napisao, 75 KS po toni, retko koji automobil moze da ispuni, pa mi se cini da su sada neki dobili priliku, da dok jos uvek traje ova "briga" oko bezbednosti saobracaja i pogibje ovih ljudi, da se malo ispromovisu, a nadam se da ce na kraju pobediti razum, i da ce preuzeti praksu iz npr susedne HR sto se tice tog ogranicenja od 80 kw za mladje do 24 godine (ili 21 godine u nasem slucaju)... ja sam za da se postave ogranicenja za mlade i nove vozace bez obzira na starost ali treba biti i razuman malo... mada ipak su ovo jos uvek predlozi...
@milan
Slazem se sto se tice ograde (bankina je nesto drugo), ali batica je navodno uleteo sa 110 km/h u vodu, tako da osim nepoznavanja domaceg terena (jer mu ovo sigurno nije prvi izlazak u grad), on ima nekih problema u glavi jer ocigledno kada ne znas put ne ides, pa neka bude s obzirom na opste ogranicenje, 60 km/h brze od dozvoljenog... a momak iz gepeka ne bi ni to preziveo... uostalom samo da je vozio sporije ili po ogranicenju islo preziveli bi jer izgradjena obala/obaloutvrda ima dva nivoa...
Da se ja pitam, bilo bi:
- Novopečeni vozači nulta tolerancija na alkohol DA
- ograničenje 140km/h, 1400ccm, 75ks itd NE, jer nema smisla svima ograničavati zarad nekoliko kretena
- vožnja bez dozvole - 1 god zabranu upravljanja i polaganja, 100.000rsd kazne i 1-6meseci zatvora da porazmisle (zavisno da li im je prvi ili neki drugi-treći put)
- 2 ili više puta neodazivanje na poziv suda, intervente patrole da ih traže ko kriminalce i dodatnih min 1 mesec zatvora i 100.000din za ekstra troškove sistema povrh kazne koju će već dobiti
Ovaj prilaz Dunavu bez ikakve oznake i najave i prepreke je isto kao neobelezeni pruzni prelaz. Dobar advokat bi mogao vozaca da oslobodi za odgovornost za smrt troje saputnika ako dokaze da usled neadekvatne sabracajne signalizacije vozac nije bio jasno upozoren na opasnost. Tako da ovaj momak moze da odgovara samo za voznju bez dozvole i voznju pod dejstvom alkohola. Zivi bili pa videli. Ministar Slinavi bi trebalo da vodi racuna o tome, a ne koje zatvarao gepek na BMW-u.
Koji to automobil mlađi od 10 godina ima max brzinu manju od 140? Pa novi vozači neće imati šta da voze prvih par godina posedovanja dozvole, a onda kad zaborave sve što su naučili u školi će moći legalno da voze auto od 500ks. DEBILI!
To da ubiješ trojicu zato što noću, pijan voziš pomahnitalo, i da te advokat izvuče na tehnikalije, e to je takođe problem današnjeg društva!!!
Svesno si ugrozio bezbednost u momentu kada si pijan seo za volan. Tako pijan voziš u uslovima slabe vidljivosti (noću), po nepoznatom putu i to neprligaođenom brzinom (šta da je pešak izleteo i ti ga pregazio, jel bi dalje putari bili krivi?). Kriv si i tačka, a tuga za celo društvo ako iz toga advokat može da te izvuče. Da se tako i desi i da sam ja roditelj deteta kojeg si tako ubio, i da ti sudstvo ne presudi kao ubici, bez brige, svoj život bi ako treba žrtvovao da te stigne zaslužena pravda!
Pola miliona dinara kazne za voznju bez vozacke dozvole???
To je skoro 13 prosecnih plata odnosno oko 25 minimalnih zarada - jel tako? U kojoj to zemlji je isti ili slican odnos visine kazne i zarade? U Nemackoj je prosecna plata preko 3500 eura - Ne znam jel kod njih kazna za voznju bez vozacke oko 45000 eura??? Ustvari - tamo nema vece kazne od 2000 eura odnosno pola prosecne plate - ali sta znaju Nemci - mi imamo strucnjake i doktore nauka svetskog glasa - pocev od ministra???