
Urbani mit o Trabantu čiju su karoseriju načele svinje mogao bi da postane stvarnost kada Mazda uskoro počne da koristi bioplastiku u izradi spoljnih delova svojih automobila.
Japanska kompanija saopštila je da je razvila bioplastični materijal koji će se koristiti u proizvodnji elemenata eksterijera automobila. U Mazdi kažu da će upotreba bioplastike smanjiti negativan uticaj na životnu sredinu u procesu proizvodnje automobila, jer će se pri izradi plastičnih delova manje koristiti nafta, a samim tim sniziće se i emisija ugljen-dioksida. Ovaj materijal je ekološki prihvatiljv i zbog jednostavne razgradnje i reciklaže

Još jedna prednost bioplastike je u tome što ovaj materijal može da se proizvodi u određenoj boji, pa ne zahteva naknadno farbanje, čime se smanjuje emisija lako isparljivih organskih jedinjenja. Osim što što je već obojen, gotov bioplastični materijal ima i veoma glatku površinu koja je kvalitetnija nego naknadno ofarbana standardna plastika.
Mazda radi na razvoju tehnologije biomase već nekoliko godina. Najpre je osvojena proizvodnja bioplastike koja će se koristiti u enterijeru vozila, kao i za izradu presvlaka za sedišta. Da bi se materijali od bioplastike upotrebili i u proizvodnji delova spoljašnjosti automobila, potrebno je da budu veoma otporni, s obzirom da je eksterijer izložen vremenskim prilikama i mogućim fizičkim oštećenjima, na primer, prilikom sudara. U Mazdi kažu da su savladali i ove izazove, i da su osvojili proizvodnju materijala koji je pogodan kako za unutrašnju, tako i za spoljašnju upotrebu.
Bioplastika će po prvi put biti primenjena u proizvodnji enterijera nove Mazde MX-5, a kasnije će biti korišćena i u izradi delova spoljašnjosti na drugim modelima.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda