
Prvi čovek Porscheovog GT odeljenja Andreas Preuninger rekao je da će nemačka kompanija bespoštednu trku za konjskim snagama u produkcijskim automobilima prepustiti Ferrariju i McLarenu, jer je Porscheov recept za ostanak među najboljima malo drugačiji.
Jedno je sigurno: u Porscheu nikada nisu priznavali poraz, niti su se povlačili u bespoštednom ratu sa najljućom konkurencijom koja stiže iz Italije i Velike Britanije. I dok u Ferrariju i McLarenu proizvode automobile sa sve snažnijim motorima, u Porscheu misle da ipak nije sve u sirovim konjskim snagama.

Umesto "konja", uz koje neminovno stižu i kilogrami, u Porscheu će
nastojati da njihovi budući sportski automobili prvenstveno imaju što bolji odnos
snage i mase. U izjavi za britanski automobilski magazin CAR, Preuninger je
najavio da bi naredna generacija Porscheovih drumskih GT automobila (GT2, GT3,
GT4...) čak mogla imati motore sa manje konjskih snaga nego što ih ima sada,
ali cela ideja uopšte ne bi trebalo da bude loša.
"Nisam pristalica enormnog povećanja snage motora. Mislim da je u ovom trenutku oko 500KS sasvim dovoljno za vrhunski sportski automobil, jer uz automobile sa 700 ili 800KS neminovno dolazi do neželjenog povećanja ukupne mase, zato što se tada moraju ugrađivati veće kočnice, čvršći elementi oslanjanja... Stvari postaju sve teže i teže, što na kraju šteti performansama i upravljivosti“, kaže Preuninger.
"Najbolji način za dobijanje optimalnog rezultata je staviti u drugi plan povećanje snage motora i dati prednost smanjenju ukupne mase automobila. Recept nije nov, ali je proveren. Ako mene pitate, umesto dodatnih 50KS pre bih se odlučio za "skidanje" kilograma, jer znamo da izuzetan sportski automobil ne čine samo konjske snage“, zaključuje Preuninger.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche
Zar AMG GT nije najveci konkurent i sve sada rade zbog njega? :( :( :( :( :( :( :(
Hehe, u proteklih 5 godina nekoliko puta sam citirao Norberta Reinthofera iz jednog njegovog intervjua od pre 7 ili 8 godina, kada je dosao na celo BMW-a, gde je rekao da se u buducnosti BMW nece toliko fokusirati na povecanje snage, vec na smanjenje mase. U to vreme su ozbiljno kretali sa karbonfiberom....Polako ce to shvatati i ostali....neki pre, neki (osecam) mnogo kasnije....ali na kraju ce eventualno shvatiti....mada, kada je slovove bolela surla za smanjenje mase....:)))