home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ugled Buicka među mladim Amerikancima danas je na nivou izraza 'nisam znao da ih uopšte više proizvode', a Audi A4 ili BMW Serije 3 su poželjna vozila. Bez obzira na kvalitet, luksuz, karakteristike kao što su brzina i veličina ili čak i cenu, Buick u SAD-u ne prolazi verovatno više nigde osim u Detroitu gde još uvek preovlađuje stav 'kupujmo američko'.

Uprkos tome, GM-ov brend nije propao: iako je reč o tipičnom američkom automobilu koji je vladao putevima SAD-a sredinom 20. veka, danas se čak 70 posto Buicka prodaje u Kini, kažu analitičari iz Saxo Banke. 

Za uspeh u Kini zaslužno je i istorijsko nasleđe jer su za vreme pretkomunističke vladavine Buicke vozili viši staleži, pa su tako i poslednjeg kineskog cara Pu Yia vozili u Buicku, podsećaju u Saxo Banci. Brend kao da se onda na neko vreme zamrznuo i čekao trenutak kada je zavladala nova klasa kineskih moćnika. General Motors je reagovao na najbolji način: dizajnirali su modele specijalno za kinesko tržište, u skladu sa zahtevima i željama kupaca. Njihov kineski najprestižniji model GL8 sličan je luksuznom manjem kombiju koji bi u zapadnom svetu bio izbor roditelja sa više dece, ali u Pekingu i Šangaju je simbol uspeha i stila.

Luksuzni brendovi iz SAD-a kao što su Buick i Cadillac dugo su se borili s evropskim konkurentima na kineskom tržištu, kombinovanom borbom cene i reputacije.

- Kinezi ne misle da je relativno jeftin proizvod nužno i loš, a strani brendovi automatski sa sobom nose sofisticiranost i poštovanje. To bi značilo i da svaki zapadnjački proizvod visokog kvaliteta i po razumnoj ceni, ima zajamčen uspeh u Kini. Ipak, marketing u Kini nije tako jednostavan, a ni sličan modelima kojima se uspešno prodaje roba na Zapadu – kaže Michael S. McKenna, analitičar iz Saxo Banke i objašnjava da ako idu s preniskom cenom, 'želim biti Buick' brendoviće se utopiti u lokalnoj konkurenciji. Na propast su osuđeni i oni koji imaju vrhunske proizvode, ali ponude svoju jeftiniju startnu liniju jer se usmeravaju na srednju klasu koje u Kini nema. Brend modnih dodataka Coach, primerice, ima solidne rezultate taktikom sličnom kao i Buick - pozicioniranje svojih linija niže i srednje kategorije kao najbolje u ponudi.

Zainteresovani niz proizvođača automobila za kinesko tržište nastavlja se i s Fordovom linijom Lincolna koji su krajem prošle godine imali podužu listu najotmenijih Kineza na ekskluzivnom predstavljanju. U Kini je Lincoln gotovo nepoznato ime, pa se možda čini da je bolje krenuti s prodajom ikada nego nikada, ali tim više je neverovatno da Ford želi da poveća globalnu prodaju sa 100 hiljada Lincolna u 2013. na 300 hiljada u 2020. godini. GM je u 2014. prodao oko 1,3 miliona Buicka širom sveta, a od toga 809 hiljada samo u Kini. S obzirom da je u svetu brend Lincolna gotovo jednak Buickovom, GM očigledno bolje planira i ispunjava svoje poslovne planove, najviše zahvaljujući Kini. 

Ali i kinesko tržište je u stagnaciji, naročito tržište luksuznih proizvoda kako se zaoštrava borba protiv korupcije, pa je tako Buick ostvario 8,6 posto nižu prodaju u aprilu u odnosu na isto vreme prošle godine. Iako je to možda alarmantno za GM, konkurencija se ipak treba plašiti činjenice da je samo u aprilu prodato 250 hiljada Buicka u Kini.

Ipak, kompanije koje već nisu ovladale principima poslovanja u Kini ozbiljno će zaostajati. Troškovi suzdržanosti prema Kini su nemerljivi kada se u Kini proda osam puta više Buicka nego Lincolna u čitavom svetu. Uprkos globalizaciji, ljudi i tržišta se razlikuju i kompanije koje žele uložiti vreme i novac u istraživanje tih posebnosti mogu profitirati. Oni koji ne žele, biće u grupi brendova koji imaju manje od dva posto na tržištu s milijardu stanovnika.

Autor/izvor: SEEbiz / Saxo Bank

Foto: arhiva Autoblog.rs / Buick



čitanja : 700



Komentari