home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagenova korporativna struktura će biti reorganizovana u decentralizovan sistem sa četiri holding kompanije unutar kojih će se naći dvanaest marki, kaže nemačka štampa citirajući izvore iz kompanije.

Bivši menadžer BMW-a, Herbert Dis će upravljati holding kompanijom koja će uključivati VW, Škodu i Seat. Visoki troškovi koje donose nemačke fabrike u srži poslovanja VW-a predstavljaju oblast koja najhitnije mora da se reformiše.

Audi, Lamborghini i Ducati će formirati drugu holding kompaniju, a u istu poslovnu jedinicu će se grupisati Porsche, Bentley i Bugatti. VW komercijalna vozila će formirati posebnu diviziju sa Scanijom i MAN-om.

Reorganizacija će na taj način srušiti strategiju bivšeg predsednika VW grupe, Ferdinanda Piha, čija je filozofija bila da se individualne marke unutar grupe bore između sebe. Mnogi industrijski analitičari su se izjasnili da je Pih učinio VW grupu teškom za kontrolu i usporio je njene reakcije na tržišne promene. Grupa ima 600.000 zaposlenih i 119 fabrika.

Nova struktura je osmišljena u cilju poboljšanja efikasnosti i bržeg donošenja odluka. Šef svake holding kompanije će sedeti u upravnom odboru VW grupe. Uloge poput šefa prodaje i marketinga grupe, koju je držao Kristof Kingler će biti eliminisane.

Evercore ISI kaže da ujedinjene velikih proizvođača poput VW-a, Škode i Seata će kreirati jedinicu koja prodaje 7,6 miliona vozila godišnje, sa kombinovanim prihodima u vrednosti od 119,2 milijarde evra, zaradom od 3,2 milijarde evra i operativnom marginom od 2,7 odsto (po finansijskim brojkama iz 2014.).

Nova struktura se prvenstveno obraća teritoriji, odnosno tržištu koje pripada Volkswagenovo poslovanju, kaže šef Evercor ISI globalnog automobilskog istraživanja, Arnt Elinghorst.

„VW je uradio pozitivnu stvar po našem mišljenju, time što nije otišao u ekstrem stavljajući Audi i Porsche pod isti krov“, napisao je Elinghorst. „Dodavanje Bugattija i Bentleyja Porscheu nije tako strašna stvar, bar ne za vlasnike deonica. Za Audi stvari ostaju nepromenjene. Škoda bi mogla da bude najviše pogođena i potencijalno razočarana ovime zbog svog veoma dobrog poslovanja poslednjih godina.“

VW još uvek nije izašao sa zvaničnim komentarima.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1507



Komentari

Ma nemoguce da su u krizi, DAS WAGEN ?!?

Autor carobnjak 16 Jun 2015, 10:46

Ovo mi deluje kao ono : ukrao Mujo nož pa mu dao ime ćakija da ga ne poznaju.
Valjda uvidela Folcika da ljudi znaju da su najveci prepakivaci i da to lose utice na imidz, pa aj kobajagi da se podelimo. :)

Autor MB 16 Jun 2015, 10:50

Prepakivanje ce se i dalje raditi, ovo su uradili samo da bi bolje pratili protok para izmedju brendova i izmedju grupa. Po mom misljenju, bilo bi logicnije da su u jednoj grupi Dukati, Porse, Lambo i Bugati, kao sportski brendovi i da se tu tacno medjusobno pozicioniraju. Audi i Bentli, kao prvnstveno proizvodjaci limuzina u drugoj, treca grupa VW, Skoda i Seat - vozila za sire narodne mase i cetvrta, komercijalna vozila.
Ovako, kako su najavili, bice opet mesanja baba i zaba.

Autor Optimus Prime 16 Jun 2015, 11:16

@Pit
Ili supersonicna svemirska MQB platforma nije donela ocekivanu ustedu?

Autor carobnjak 16 Jun 2015, 11:21

O.P.
Nisam uopšte razmišljao o tome, ali tvoja podela mi izgleda mnogo logičnije.
Oni ovu podelu rade da bi kobajagi zametnuli trag.
Podela u VW grupaciji se najviše zasniva na podeli proizvodnje bedževa ( čast izuzecima ). :)

Autor MB 16 Jun 2015, 11:22

Pre godinu, dve ili tri, radjena je neka "podela zaduzenja", gde je odluceno da ce Audi da razvija SUV-ove za celu grupaciju, a Porsche limuzine i sportske modele. Navodno su u Audiju najvise negodovali zbog te odluke. I ja mislim da je to bila cista glupost, da Porsche, koji nikad nije radio velike limuzine, sad razvija platforme za taj segment. Ocito je bila teznja sefova da se u Porsche sliva najvise para, jer se zna koji segment najbolje zaradjuje po jednom primerku.

Autor Optimus Prime 16 Jun 2015, 11:32

Nece ni kupci dugo biti totalne ovce pa da skupo placaju samo Porseovu mehaniku u VW karoseriji. Ili 100% Porsche ili qrac! Nemoj mi tu malo ovo, malo ono jeftinije, a da prodas kao skupo!

Autor Optimus Prime 16 Jun 2015, 11:37

"Reorganizacija će na taj način srušiti strategiju bivšeg predsednika VW grupe, Ferdinanda Piha, čija je filozofija bila da se individualne marke unutar grupe bore između sebe."

Neka previranja se dešavaju u Folciki.
Sukob Pih-a i Vinterkorna, sada zameću trag podelom.
Ova strategija Pih-a je bolja nego štancaj samo kači drugi bedž.
Slažem se da je potpuno nelogično to za Audi-SUV i Porše limuzine.
Oće i da se stisnu i da pr'nu. :)
A ne može.
Kad su već toliki gigant i kako se hvale, onda su trebali da se malo više uhvate za džep pa da kažu limuzine razvija Bentli, sportske Porše, a SUV Audi iako nije poznat po tome, odnosno nije mu u tradiciji, nemaju u grupaciji brend koji je poznat za SUV vozila, tradicionalno poput Jeep-a ili Land Rovera.

Čarobnjak
Zaboravio si da "kroz koren iz Pi". :)))
Ja mislim da je podela zbog toga što ljudi vežu sve za VW, pa kao sad su odvojeni. :)

Autor MB 16 Jun 2015, 11:44

Ovo smenjivanje sunca i oblaka nije bas dobro za psihu kod ljudi. Tako danas ova vest jednom hejteru pala kao kec na deset da se oraspolozi sto vise i naravno da hejtuje malo :)
Naravno on je tu da spominje bedzeve, on kao fan Mercedesa koji za 20 hiljada prodaje ono sto Dacija nudi za 7 hiljada...
Naravno tu je jos jedan koji gotivi Alfu, istu onu koja ispod lima koristi delove iz Fiata Stila.
Zemljo, otvori se i sve nas progutaj!! :))) :)))
Sada ce krenuti price o 'Macan-u', a Macan je ispod lima 70% drukciji od Q5, a to govore i testovi, jednostavno je Macan bolji auto od Q5, a Q5 je recimo bolji od GLK-a. Panamera veze nema ni sa kim, Porse model, Kajen je 'prepakovan Tuareg', a bolji SUV je od Tuareg-a. A, ako su isti Kajen je bolji od ML-a, a ako je Kajen bolji onda je i Tuareg bolji. Tj VW nudi bolje vozilo od Mercedesa za 3, 4 hiljada manje...E, ali Lambo se ne pominje. A, npr Kajen nema isti sistem i elektoniku kao Tuareg, dok npr jedan Aventador, auto od 300 hiljada eura ima istu i + MMI sistem kao sto cete dobiti u Audi A3 sedan. Ali naravno Lambo se nece pomenuti posto je protivnik Porseu, a Porse se mrzi i onda nema logike spomenuti Lambo, vec samo plakati na Porse :) Ima tu i prica i prica, a hejteri su tu da hejtuju jedno 2, 3 komentara i onda nestanu kada vise nemaju argumenata. A, navikli da nestaju, vide nema argumenata i odu. Kao sto ih nema na vestima o BMW 7 koji je izdominirao. Tj ti hejteri se pojavili sa dva komentara i onda videli da nema vajde, previse su mali i onda nestali :)

Autor dusan 16 Jun 2015, 13:50

Pit
U pitanju je bio sukob izmedju izmedju Volfganga Porsea i njegovog tece, Piha. Kanda je Pih hteo da pravi Luxwagen, fuziju VW, Audija i Bentlija. Mislim da je logicno da, npr. VW razvije Pasat, a njegova jeftinija varijanta i eventualno gabaritnija, bude Superb, a sportskija Seat Exeo. Koji qrac ce VW da ima CC i jos neke sportske modele, ako je Seatu namenjena ta uloga? Ili Skoda Superb da pokopava Pasata u komforu i luksuzu. Ko tu koga kerebeci? Koji ce Audiju R8, ako vec postoji Galardo, tj. sad Huracan, jedno te isto, pod drugim oklopom? Jel' da se pokaze da Lambo nije znao da napravi sportski auto dok ga nije preuzeo Audi. Ja kapiram, oni hoce da Audi pokriva svaki segment gde je prisutan BMW ili MB. Ok, 'ajde onda pravite i traktore i kamione sa Audijevim znakom, jer Mercedes ima i jedno i drugo! Ovo bi bio moj koncept, a oni neka rade kako hoce, ko ih hebe:
VW grupa
→VW(siroke narodne mase)
→jeftinije, prostranije(Skoda)
→sportski izgled(Seat)
Audi gupa
→Bentli(extreme lux)
→Audi-premium
Porsche grupa
→Porsche-ss i gt kategorija, do 700 ks
→Lambo- ultra ss 700-1200 ks
→Bugatti- hiper, preko 1200 ks
→Ducati

Autor Optimus Prime 16 Jun 2015, 14:04