home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako pišu Vrele Gume, PSA/Peugeot-Citroen izveštava da će objaviti brojke vezane za potrošnju goriva bazirane na realnim uslovima, i to za svoja dizel vozila, a vrednosti će biti proverene od strane nezavisnog tela. Potez francuskog proizvođača je došao nakon što je nemački rival, Volkswagen, priznao da je u 11 miliona automobila instalirao softver za lažiranje podataka prilikom testiranja emisije štetnih gasova.

„Znamo da smo povoljno pozicionirani i želimo da iskoristimo te svoje pozicije tako što ćemo ljude informisati u vezi sa tim“, kaže direktor finansija PSA, Žan-Baptist de Šatijon.

U izjavi PSA se kaže da kompanija nikada nije opremila svoja vozila softverom koji aktivira kontrolu emisije štetnih gasova samo kada se na vozilu primenjuju laboratorijski testovi. Šatijon je rekao da je PSA želela da pozitivno utiče na konfuziju među svojim kupcima, tako što će objaviti rezultate nezavisnog merenja, sa vrednostima ostvarenim u realnim uslovima „što je pre moguće“. On je takođe rekao da je PSA bila lider u tehnologiji čistih dizela sa merama kao su instalacija filtera čađi, koji je filtrirao izduv automobila ove kompanije 11 godina pre nego što ih je EU odredila kao obavezne. PSA je takođe opremila sve svoje Evro 6 dizel motore SCR (Selective Catalytic Reduction) tehnologijom koja kontroliše emisiju štetnih gasova, što je najefikasniji način redukovanja azotnih oksida.

Nakon VW-ovog skandala, PSA se suočava sa izazovom da se adaptira na veću potražnju za benzincima, posebno u Francuskoj, gde su zakonodavci sve strožiji prema dizelima. VW-ovo priznanje da je korišćen sporni softver da bi se prošli emisioni testovi u SAD vezani za zagađivače poput azotnih oksida, pokrenulo je pitanja i u Evropi u vezi sa procesom testiranja kako za azotne okside, tako i ugljen dioksid, koji je direktno vezan za potrošnju goriva.

Dizel vozila su stimulisana na nekim evropskim tržištima jer emituju manje CO2 od benzinaca, koji je glavni krivac za izazivanje efekta „staklene bašte“. Međutim, „naftaši“ proizvode mnogo viši nivo azotnih oksida. Ekološki aktivisti se već dosta vremena žale na to da je emisija štetnih gasova na putevima mnogo viša nego prilikom laboratorijskih testiranja. Evropska unija sada razmatra testiranje u realnim uslovima, počev od 2017. Evropska komisija, izvršno telo EU, priznaje da je već godina upoznata sa odstupanjima između eksploatacije u realnim i laboratorijskim uslovima, a novi modeli automobila se testiraju pre svega laboratorijski, da bi bili u skladu sa evropskim zakonima.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot



čitanja : 632



Komentari

Bravo !
Ovo treba podrzati i svi da urade.
Ima i naivnih koji veruju u trenutne fabricke podatke pa se cudom cudo.
Uglavnom su to ljudi koji ne prate automobilizm.

Autor MB 26 Okt 2015, 23:29

Da se oni malo ne "zajebu" sa ovim? Čak i da su im vozila u granicama deklarisanog, konkurencija to možda ne bi želela da vidi. I svašta tu može da se desi.
Suviše su tu veliki ulozi u igri.

Autor moron 27 Okt 2015, 09:54