
Kako prenosi B92, u izboru za automobil godine u Kini za 2016. prvo mesto osvojio je Geely GC9, ispred Mercedes Maybacha S klase i Jaguara XE. To je prvi put u istoriji ovog izbora da je za najbolji auto proglašen model iz domaće fabrike.
Finale je održano na aktuelnom sajmu automobila u Guangžuu, a Geely GC9 osvojio je 104 poena.

Drugoplasirani, superluksuzni Mercedes Maybach S klase, dobio je 61, a treći finalista, Jaguar XE, 55 poena.
Za titulu najboljeg automobila u Kini konkurisali su modeli koji su na tamošnje tržište stigli u periodu između 30. septembra 2014. i prvog oktobra 2015. godine, saopštio je organizator. Geely GC9 je pobedio u konkurenciji 140 automobila.
Automobil koji je nastao u saradnji sa kompanijom Volvo, imao je premijeru 2014. Geely je na ovom vozilu promovisao novi izgled spoljašnjosti svojih modela, za koji je zaslužan bivši šef dizajna Volvoa, Peter Horbury.
Kineska limuzina dostupna je sa tri benzinska motora: 2.4 litarskim atmosfercem, 1.8 litarskim turbo-punjenim motorom i 3.5 litarskim V6 turbo-benzincem sa direktnim ubrizgavanjem. Sve pogonske jedinice uparene sa šestostepenim automatskim menjačem koji je razvio Geely.
Osim automobila godine, Kinezi su izabrali pobednike u još četiri kategorije. Titulu za najbolje dizajniran model odneo je Mercedes-AMG GT S, najbolji supersportski automobil za 2016. je Ferrari 488 GTB, "najzeleniji" je hibridni Lexus NX300h, dok je nagrada za najbolje SUV vozilo pripala modelu Volvo XC90.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Geely
Pa to je Volvo, skoro pa premijum.
Za svakog ko ne voli japanske premijume, a grozi se nemačke trojke.
Volvo otprilike daje premijum za nešto razumniju cenu, a pritom bezbednost je vrhunska. Kvalitet neosporan
Dejan L,
Meni je Qoros sasvim pristojan auto...
Dizajn manje-više stvar ukusa, dopada mi se jer je dobio odlične ocene.
Inače voleo bih da Kinezi naprave neki low cost auto a da liči na nešto, ne kao Tata Nano. Ne mora od nule, mogu iskoristiti neke stare Volksvagenove modele platformi (ionako je Kina puna najrazličitijih Volksvagen modela).
To bi bio dobar izbor za ljude koji hoće nov auto a tanki su s budžetom...
Poz
@ Raziel
Od starih delova i zajedničke platforme kupac nema ništa. Cena je ista te ista za kupca, ali prodavac smanjuje troškove inputa, razvoja i štedi vreme.
Umesto da smanjenjem tropkova oba proizvođača obore cenu, u praksi se događa da je cena ista, ali profit veći.
DALjE? Npr jeftini modeli poput Palia, Siene, VW Gola itd koštaju 5% manje od Punta, Polo-a.
Mi smo neka nacija kojoj bi Palio, GOL bio socijala, a voze krševe 20-30 godina stare. Šta smo mi bolji od Brazilaca ili Turaka? Thalia nije nešto mnogo jeftinija od Clia, a svaki 3. TAXI u Istanbulu Thalia. Mi smo neka nad rasa i sorta, a nemamo ni za polovnog Punta