home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Šef Lamborghinija, Stefan Winkelman, do sada je uspešno uspevao da balansira između tržišnih aspekata Lamborghinija i tradicije, ali stvari bi uskoro mogle da se drastično promene. Upravo to može da se razume iz Winkelmanovih reči koji je i sam potvrdio da bi upravo SUV model mogao da bude dobra prilika za ugradnju turbo motora.

Nije da Lamborghinijev šef pokazuje sklonosti tzv. downsizingu i turbinskoj tehnologiji, pa nedaj Bože i hibridnim sistemima, već na ovakvu odluku pre svega utiče zakonska regulativa. Uostalom, to najbolje govore Aventador i Huracan, poslednji modeli iz firme, koji su uprkos trendovima ostali verni konceptu atmosferskog motora izdašne kubikaže. Sistem deaktivacije cilindara i start-stop tehnologija bili su dovoljni da se pokažu nagoveštaje eko razmišljanja.

Naime, otvaranjem novih pogona i zapošljavanjem 500 radnika, Lamborghini bi trebalo da drastično podigne i proizvodnju, a time bi potpao pod strože emisijske standarde. U tom slučaju neće biti dovoljno pokazati samo želju, već će biti važno postići vidljivo poboljšanje. Primera radi, proizvođači s godišnjom proizvodnjom od 10.000 do 300.000 vozila moraju smanjiti do 2020. godine emisiju celokupne game za 45% u odnosu na 2007. godinu. 

Naravno, i dalje je otvorena mogućnost da se ponovi priča iz istorije kada je Lamborghini s terenskim model LM002 postigao apsolutni neuspeh. V12 monstrum proizveden je u svega 330 primeraka. Ali, to su bila neka druga vremena kada nije bilo podrške velikih igrača. Što se same emisije CO2 tiče Lamborghini je uspeo da to smanji na nešto pristojnije vrednosti, pa tako Aventador izbacuje oko 370 g/km, a Huracan oko 290 g/km. Prethodnici, Murcielago i Gallardo ispuštali su i do pola kilograma CO2 na svaki pređeni kilometar.

Podsetimo, Ferrari je u ovu tranziciju krenuo pre gotovo deset godina. Do 2014. godine smanjio je emisiju svojih modela za gotovo 40% u odnosu na 2007.godinu. Hibridni supersportista LaFerrari uprkos ogromnoj snazi od gotovo 1.000KS ima emisiju 330 g/km, dok Ferrari California T ima emisiju od 250 g/km.

Iako emisija izduvnih gasova i nema previše smisla kod proizvođača relativno niske proizvodnje čiji modeli u praksi godišnje prelaze zanemarljive kilometraže i vreme provode mirujući u klimatizovanim garažama, zakon je tu jasan i mora se poštovati. Sudeći po najavama lako bi moglo da se desi da Lamborghinijev orkestar uskoro promeni svoj repertoar.

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva / Autoexpress.co.uk



čitanja : 896



Komentari

Ode sve u tri p. m!

Autor Optimus Prime 21 Nov 2015, 13:09

"Sistem deaktivacije cilindara i start-stop tehnologija" :)

Autor moron 21 Nov 2015, 14:27