
Kako prenosi Tanjug, Folksvagenu će biti potrebno manje od sat vremena po automobilu da uskladi 1,6 i 2,0 litarske turbodizel motore u Evropi sa propisima o emisiji štetnih gasova.
Ovaj nemački proizvođač je u svom saopštenju obećao da će popraviti 11 miliona vozila širom sveta za koje je otkriveno da emituju više štetnih gasova nego što je kompanija tvrdila, prenosi agencija AP.
Nemački automobilski gigant se bori sa najvećom poslovnom krizom u svojoj 78 godina dugoj istoriji, nakon što je u septembru priznao da je varao na testovima merenja emisije štetnih gasova u SAD kod dizel automobila. Ranije ovog meseca, VW je saopštio da je otkrio nedoslednosti i prilikom utvrđivanja nivoa emisije kod pojedinih benzinskih vozila.
VW navodi da će za 2,0 litarske EA 189 motore u Evropi biti potrebno samo ažuriranje softvera u trajanju od oko pola sata, dok će za 1,6 litarske motore biti potrebno ugrađivanje dodatka za povećanje efikasnosti motora, za šta će biti potrebno manje od sat vremena.Kompanija dodaje da se date mere odnose samo na modele "folksvagen" u Evropi i da će potezi za 1,2 litarske motore biti saopšteni naknadno.
Generalni direktor VW-a Matijas Miler je juče izjavio da će njegova kompanija do kraja ovog meseca dostaviti nemačkim regulatorima tehničke detalje popravke vozila opremljenih softverom za manipulaciju vrednostima izduvnih gasova.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Pa ako je za 2.0tdi motore tako jednostavno, tj. obično ažuriranje sw, što su se uopšte upuštali u varanje i sve rizike koje to nosi?
I šta je zaista promena u sw i koje su konsekvence osim što smanjuje količinu štetnih materija na dozvoljen nivo? Ima li bilo kakvog gubitka performansi?