home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, francuski istražitelji koji su u četvrtak obavili pretres prostorija Renaulta, nisu otkrili bilo kakav dokaz da je ovaj proizvođač automobila lažirao merenja štetnih gasova svojih modela, saopštili su iz te kompanije.

Vladina agencija za energetiku i klimu, koja je po nalogu francuskog Ministarstva ekologije, održivog razvoja i energetike u četvrtak izvršila pravu raciju u Renaultu, izašla je iz prostorija ove kompanije praznih ruku.

Nakon otkrivanja Volkswagenove dizel afere francuske vlasti najavile da će sprovesti kontrolno merenje štetnih izduvnih gasova na 100 modela automobila, od čega 25 Renaulta. Istražitelji za sada nisu pronašli dokaze da je francuski proizvođač koristio softverski uređaj za prikrivanje stvarnog nivoa emisije štetnih gasova, poput onog u Volkswagenu.

Ipak, kako je saopšteno, na nekoliko testova zabeležena su određena odstupanja od deklarisanih vrednosti. Za sada je nejasno kolike su razlike izmerenih u odnosu na fabričke podatke, a dalja istraga utvrdiće da li Renault ima razloga za brigu.

Francuski proizvođač automobila naveo je da su istražitelji obavili pretres prostorija sedišta kompanije, kao i tehničkih centara u mestima Lardy i Guyancourt. U saopštenju kompanije kaže se da će Renault u potpunosti sarađivati sa nezavisnom tehničkom komisijom i svim drugim vladinim telima koja se bave ovim problemom.

Kada je vest o pretresu prostorija objavljena u medijima, akcije Renaulta su u jednom trenutku pale za 20%, da bi pred kraj dana ovaj pad bio nešto manji i zaustavio se na -10,28%.

Inače, francuska kompanija je još u novembru 2015. negirala tvrdnje nemačke organizacija za zaštitu životne sredine (DUH) da je varala na testu emisije izduvnih gasova i da model Espace 1.6 dCi emituje i do 25 puta više azotnih oksida (NOx) od aktuelne Euro 6 granice za te gasove.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 1021



Komentari

Naravno, samo jedan je VW!

Autor carobnjak 15 Jan 2016, 12:59

"Izvinite što smo Vam malo oborili cenu akcija" :)

Autor moron 15 Jan 2016, 15:23

Istrazitelji nisu dovoljno temeljno proucili problematiku.
Nisu obavili saslusanje spremacica i kafekuvarica.

Autor vojvoda 15 Jan 2016, 18:12

Treba bre samo da ga stave na testiranje i da se realno utvrdi da li zadovoljava li tražene specifikacije ili ne?

Šta ima da pretresaju prostorije, šta misle da mogu da nađu?

Autor Miki 15 Jan 2016, 18:19

@ Miki

da bi se utvrdilo je li i kod Renaulta postojala tehnička metoda (nedozvoljeni software) lažiranja ispusta i je li uprava znala/dala naredjenje za to...

Autor drugmirko 15 Jan 2016, 18:48

Tuzan li je GLA pored novog Megana.

Autor Fordovac 15 Jan 2016, 23:32

Pa to se samo uzmu vozila stara koju godinu sa ulice i eto testova. Bas kao sto su i nasli skoro.

@Fordovac
Kakve veze ima premijum proizvod GLA koji je SUV sa plastikaner hecbekom Meganom? Megan se uporedjuje sa C4, Golfom, Astrom itd.

Autor S 16 Jan 2016, 13:23