
Broj registriranih putničkih i komercijalnih vozila grupe Renault na svetskom nivou u 2015. ponovno se povećao za 3,3 % s ukupno 2,8 miliona vozila na tržištu koje je zabeležilo rast od 1,6 %. Zahvaljujući ovoj trećoj uzastopnoj godini povećanja broja registrovanih vozila Grupa ostvaruje novi prodajni rekord. Udeo Grupe na svetskom tržištu sada iznosi 3,2 %. Marka Renault ostaje prva francuska marka na svetu, a Dacia postiže novi prodajni rekord.
Grupa i dalje žanje uspeh na dinamičnom evropskom automobilskom tržištu (+9,4 %) i beleži rast broja registrovanih vozila za 10,2 % sa 1 613 499 vozila i tržišnim udelom od 10,1 %. Renault predvodi na evropskom tržištu električnih automobila i već 18. godinu uzastopno predvodi na tržištu putničkih vozila.
Izvan Evrope, uprkos komercijalnoj krizi u Rusiji i Latinskoj Americi, Grupa ostaje snažna i ostvaruje rast tržišnog udela na području Afrike, Bliskog Istoka i Indije kao i u Evroaziji.
„2015. bila je nova godina rasta prodaje za grupu Renault pa smo oborili novi rekord. Uprkos privrednoj situaciji koja se uvek izuzetno razlikuje u zvisnosti od regije, naš rast je stabilan i potvrđuje strategiju geografske diversifikacije koju sprovodimo već nekoliko godina“, naglašava Thierry Koskas, komercijalni direktor Grupe.
GRUPA POSTIŽE USPEH ZAHVALJUJUĆI LANSIRANJIMA U EVROPI
U Evropi, udeo grupe Renault na tržištu putničkih i komercijalnih vozila povećao se na 10,1 % uz rast broja registrovanih vozila za 10,2 % odnosno 1 613 499 vozila. Grupa ostvaruje povećanje prodaje u svim zemljama regije, i to uz vrlo lep uspeh u Španiji (+22,3 %), Velikoj Britaniji (+17,7 %) i Italiji (+18 %) s rekordnim tržišnim udelom od 9,1 %.
Marka Renault beleži još jednu godinu rasta. Upravo je ova Marka ostvarila najveći napredak u 2015. Uz 1 238 711 registrovanih vozila (+12,3 %), njen tržišni udeo povećava se na 7,8 % u odnosu na 7,6 % u 2014. i 7,4 % u 2013., a Clio ostaje najprodavanije vozilo u Evropi uzimajući u obzir sve segmente.
Na tržištu komercijalnih vozila, Renault (+11,1 % i 969 508 prodanih vozila) zadržava svoj vodeći položaj u segmentu malih gradskih automobila (segmenti A+B) zahvaljujući neprekidnom uspehu modela Clio i Captur, prvaka u svom segmentu s 194 703 registrovanih vozila (23,7 % segmenta).
Potvrđen je uspeh modela lansiranih 2015. Kadjar je već prodan u 49 016 primeraka. Novi Espace beleži 20 930 registrovanih vozila, odnosno tri puta više nego njegova prethodna verzija u 2014.
Na području komercijalnih vozila, marka Renault ostaje na vodećem mestu već 18. godinu zaredom. Ostvaruje 269 203 registrovanih vozila (+16,9 %) i beleži povećanje tržišnog učešća za 0,7 %.
Deset godina nakon svojih početaka u Evropi, marka Dacia 2015. postiže novo povećanje broja registovanih vozila (+3,6 %) i tako postavlja prodajni rekord s 374 458 registrovanih vozila tokom godine.
Renault zauzima vodeće mesto na evropskom tržištu električnih vozila. Prodaja Grupe izuzetno raste (+49 %) na 23 086 vozila (osim modela Twizy). ZOE postaje predvodnik na tržištu putničkih vozila s 18 453 registrovanih vozila tokom godine (+68 %).
U Francuskoj Renault jača svoj položaj vodeće automobilske marke, a Clio ostaje najprodavanije vozilo na tržištu. Clio, Captur, Twingo i Espace su na vodećim mestima u svojim segmentima. Komercijalna vozila Trafic, Master i Kangoo takođe se nalaze na čelu svojih segmenata. ZOE pak ima udeo od 60 % tržišta električnih putničkih vozila.
GRUPA OSTAJE SNAŽNA NA MEĐUNARODNOJ LESTVICI
Uprkos različitom privrednom stanju u zemljama i po regijama, grupa Renault na međunarodnom nivou uspeva da stabilizuje, ali i ojača svoj položaj.
U Evroaziji, tržišni udeo Grupe raste za 1,6 % na 11,9 %, naročito zahvaljujući dinamičnom tržištu u Turskoj (+21,7 %), gde postavlja novi prodajni rekord. Njen rast u većini zemalja regije omogućava da se nadoknade posledice privredne krize u Rusiji, gde tržište ostvaruje pad veći od 35 %, a broj registrovanih vozila grupe Renault za 38,1 %. Tržišni udeo ostaje gotovo stabilan sa 7,5 % u okviru politike očuvanja marži.
Na području Afrike, Bliskog Istoka i Indije broj registrovanih vozila Grupe raste za oko 17 %, pri čemu tržišni udeo iznosi 4,5 % (+0,7 %).
Grupa drži više od trećine severnoafričkog tržišta. U Alžiru postiže rekordni tržišni udeo (35,6 %) sa značajnim povećanjem od 8,7%, zahvaljujući lokalnoj proizvodnji modela Symbol u Oranu. U Maroku, gde je Dacia prva, a Renault druga marka, broj registrovanih vozila povećava se za 11,5 %. Tržišni udeo Grupe doseže 38,2 % (+1,2 %).
U Egiptu, drugom tržištu u Africi, prodaja Grupe raste za 73,8 % i njen tržišni udeo doseže 7,5 % (+ 3,4 %).
Renault u Indiji ostaje prva evropska automobilska marka s prodajnim obimom povećanim za 20,1 %. Kwid ostvaruje obećavajući početak s više od 80 000 narudžbi od lansiranja u septembru.
U Severnoj i Južnoj Americi (355 151 registrovanih vozila, u padu za 14,8 %), Grupa odoleva privrednim poteškoćama s tržišnim udelom od 6,3 % (-0,1%).
U Brazilu, drugom tržištu Grupe, tržišni udeo povećava se za 0,2% do rekordnog nivoa od 7,3 % na tržištu koje ostvaruje pad od 25,5 %.
U Argentini se Grupa nosi s padom broja registrovanih vozila za -6,5 % zahvaljujući uspehu zabelženom u poslednjem tromesečju s tržišnim udelom od 14,7 % (12,7 % tokom cele godine).
U Kolumbiji Renault znatno pospešuje svoj položaj povećanjem tržišnog udela za 2% na 18,6 %.
Kamionet Duster Oroch, pušten u prodaju na samom kraju godine, već je zauzeo drugo mesto u svom segmentu na brazilskom tržištu. Jačanjem Renault položaja u tom segmentu trebao bi da se održi rast u regiji tokom sledećih meseci.
Na području Azije i Pacifika, Koreja, prvo tržište Grupe u regiji, stabilizuje svoj prodajni obim nakon snažnog rasta zabeleženog 2014.
U Kini je u 2015. prednost ima lansiranje kineske verzije Kadjara, prvog vozila koje lokalno proizvodi preduzeće Dongfeng Renault.
Izvor: Renault.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault