home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Istočna Evropa i dalje je glavna destinacija velikih kompanija sa Zapada kojima su potrebna postrojenja koja će dobiti za sitne novce, radna snaga koja je jeftina a kvalifikovana i koju ne štiti jak sindikat a država se ne meša mnogo u čitav posao. Ovoga puta odabri je pao na Rumune koji će sarađivati sa Nemcima.

Nije tajna da će Porsche modeli "Cayenne" i "Panamera" naredne generacija biti prvi u istoriji kompanije iz Štutgarta koji će se rešiti dugmadi u kabini i umesto njih dobiti ekrane osetljive na dodir preko kojih se upravlja gotovo svime u kabini.

Zbog prelaska na digitalni sistem Porsche je odlučio da napravi odvojeno krilo svoje kompanije koje će se baviti softverskim rešenjima. Odlučili su se za Rumuniju, konkretno grad Kluž koji prema njihovim rečima raspolaže "inžinjerima prve klase".

Kao i u većini zemalja iz ovog regiona IT sektor je jedini koji upošljava nove radnike. Softverski inžinjeri u Nemačkoj koji rade za Porsche dobili su bonuse od 8.911 evra kao nagradu za dobro poslovanje kompanije u 2015. Videćemo da li će naše komšije biti iste sreće ali iskustvo nam kaže da se strana radna snaga ipak malo manje vrednuje.

Izvor: Autoportal.rs



čitanja : 2017



Komentari

Ovaj prvi pasus sve govori.Sve smo sami svoje unistili a sve nam je tudje draze i ljepse.Draze nam je biti rob kapitalizmu I raditi za crkavicu nego biti Gospodin radnik koji je zasticen kao polarni medjed.Bilo nekad tako i bojim se nikad vise,pod kapom kapitalizma nikad.

Autor Renault Terminator 21 Mar 2016, 14:44

Ko ume da čita između redova shvatiće da ovo je ko zna koji proizvođač automobila koji nas zaobilazi zbog naše slepe favorizacije samo jednog proizvođača automobile nauštrb domaće proizvodnje i svih drugih firmi iz ovog sektora.

Pored Renaulta i Forda, ovo je treći proizvođač automobila u Rumuniji. Zastava je 1990 pravila 200000 auztomobila. Polovina od toga je išla na tadašnje veliko domaće tržište, a druga polovina u SAD, Kanadu, Veliku Britaniju, Nemačku, Kinu i druge zemlje sveta. Nekada moćna jugoslovenska i srpska auto-industrija sa zaokruženim proizvodnim procesom svela se na sklapanje 90000 automobila strane marke i stranog vlasnika od delova iz uvoza, dok sa druge strane zemlje u regionu (Rumuija, Rusija) imaju i domaću auto-industriju i najmanje još 2 strana proizvođača sa kompletnim procesom do čak motora i menjača kao najkomplikovanije i najskuplje komponente.

Dok smo mi imali svoju auto-industriju od Kragujevca do Sombora, naše severne komšije nisu imale nikakvu auto-industriju, a sada imaju auto-industriju jaču i ozbiljniju od naše.

Srbiji nisu potrebna nova tržišta ni novi model koliko novi proizvođač automobila (po mogućnosti cenovno pristupačnih automobila) koji bi kroz postojeća tržišta plasirao nižu klasu automobila pa samim tim i novi model ili više njih.

FIAT ide iz Srbije 2018, namerno su podesili da proizvodnja 500L završi kada ugovor isekne, a posle toga, FIAT nema nikakve obaveze prema Srbiji, niti Srbija prema FIAT-u, tako da, eć se zna šta će se desiti pošto FIAT u Kragujevcu propada već godinama unazad.

Mislim da sam negde pročitao da FCAS sada pravi 13000 automobila mesečno. Sudeći po toj brojci i po tome da će najverovatnije pola godine biti neradno vreme, to je oko 80000 automobila ove godine, što bi bilo za oko 10000 manjew negoli prošle godine, a čak 37000 manje negoli kad je bio vrhunac (2013).

U medijima pred izbore sve lepo i bajno, a u stvarnosti skroz obratno.

Još koja godina i FIAT-a u Kragujevcu više nema zahvaljujući dobro sklopljenom ugovoru i "nepredviđenim" okolnostima koje su se mogle predvideti i pre ove krize sa Rusijom pošto.

Pogledajte 500L. Na čelu mu piše eksperiment (i to očigledno veći i od onog sa svojevremeno Yugom).

Umesto da izbegavamo greške, mi radimo iste i pritom još veće greške. Opet se sa FIAT-om brukamo pred Amerikancima i opet postajemo taoci FIAT-a pošto svi računaju da smo se srećno skrasili i da nam neki novi proizvođači nisu potrebni, no zapravo sada se najbolje vidi da nam je itakako i to barem 1 do 2 nova proizvođača potrebna da bismo imali auto-industriju.

Renault, Volkswagen i drugi proizvođači već imaju proizvođače auto-komponenata po Srbiji. Još samo da država shvati koga treba dovesti u Srbiji i to je to.

Uvođenje FIAT-a u Srbiji, a da prethodno nismo doveli FIAT-ove komponentaše je bila velika greška čiju cenu najviše plaćamo upravo sada kada je najizvesnije da od posla sa FIAT-om nema ništa za nas, a za FIAT, radili ne radili, boli ih briga kada imaju besplatnu radnu snagu i 50 miliona evra svake godine bez obzira bili rezultati njihovog poslovanja negativni ili pozitivni. Toga nema ni u Rumuniji na ovakav način pošto ne verujem da Rumuni daju subvencije na način na koji ih mi dajemo, bez ikakve čvrste garancije da će se u ugovorenom roku investirano vratiti i još čak pritom i zaraditi. Kako stvari stoje, ni od jednog ni od drugog nema ništa, a i pitanje je dali će FIAT uspeti da "dogura" i još kojih nekoliko meseci, a kamoli do 2018 godine kada ugovor ističe.

Autor Zastava 21 Mar 2016, 16:56

A sto bi mi nekome bili interesantni? Svoju tehnologiju nemamo a pitanje dal smo je ikada i imali, uglavnom smo placali licence za tudju. Obrazovanu radnu snagu nemamo, jer nase skolstvo zaostaje za EU. Trziste premalo i platezna sposobnost gradjana. Infrakstruktura jos nije uradjena. itd.itd.

Autor B.M 21 Mar 2016, 17:05

Pogledajte koje firme dolaze u Srbiju, uglavnom koje traze jeftinu radnu snagu bez odredjenog obrazovanja i stajanje na nogama po 10 sati. A i njima moramo davati subvencije i previti fabrike.

Autor B.M 21 Mar 2016, 17:21

Imali smo svoju infrastrukturu i kompletnu proizvodnju, a onda je došao FIAT i sve to pogasio u paketu (dakle i Zastavu i njene dobavljače). Čija je to bila licenca, to je najnebitnije pošto smo to platili pa samim tim sve je na Zastavi bilo naše.

Najbitnija je lokalizacija proizvodnje auto-delova jer bez toga nema ni auto-industrije u pravom smislu te reči, a kamoli auto-industrije na duge staze.

Sa FIAT-om, drugi model je postao više nebitan koliko je bitno da se što više lokalizuje proizvodnja kako bi isti dokazali da nakon isteka ugovora zaista ne planiraju da odu iz Srbije, no međutim FIAT izbegava već godinama da priča na tu temu lokalizacije proizvodnje u Srbiji što znači da najverovatnije nemaju nameru da ostanu duže od ugovorenog perioda, a svi znamo šta to zapravo znači u našem slučaju.
Na kraju krajeva, to je i najbolje rešenje za konačno rešavanje sudbine Zastava Automobila (odlazak FIAT-a i konačna privatizacija Zastava Automobila sa sve FCAS-ovom fabrikom kada istekne ugovor sa FIAT-om).

Autor Zastava 21 Mar 2016, 17:36

@Zastava, ti zivis u Martiksu, nekom svom izmisljenom svetu, gde nakadasnja Zastava moze da se prvatizuje, lokalizuje proizvodnja, sami podignemo svoju privredu i sl. Taj svet vise ne postoji, sve nase nekadasnje firme iz autoindustrije su unistene. Zastava automobili postoje samo na papiru jos nekoliko meseci, Kamioni, spec. automobili.. itd. Ni FAP nece preziveti. Pusti Fiat, ne moze on resiti probleme Srbije, osvrni se u kakvoj drzavi zivis.

Autor B.M 21 Mar 2016, 17:48

B.M

Dali ti zaista misliš da svi investitori koji su došli da investiraju u Srbiju od 5 oktobra pa na ovamo da su došli zbog "debelih" subvencija za zapošljavanje radnika i raznih drugih olakšica. Jesu neki sigurno i to se najbolje vidi na primeru upravo FIAT-a od koga zauzvrat ništa nismo dobili osim kantine i drugih sitnih (nebitnih) stvari, no pogledajmo Henkel i kada su oni došli. Oni su, bez ikakvog specijalnog tretmana, došli u Srbiju još pre 13 godina, ako se ne varam, i od tada konstantno investiraju i šire proizvodnju, a onda je došao i Siemens (najverovatnije na njihovu preporuku) koji takođe širi svoju proizvodnju iz godine u godinu.

Sad ti meni objasni kako to da oni koji ne traže da im država da pare i razne druge povlastice da bi proizvodili u Srbiji, beleže pozitivne rezultate za razliku od onih (konkretno mislim na FIAT) koji su dobili od države sve, a koji opet beleže negativne rezultate još od dolaska u Srbiju (ne od pokretanja proizvodnje 500L, već od samog starta što je još gore). Očigledno je da bi država trebala da povede računa kome treba dati subvencije, a kome ne, s obzirom da nisu subvencije za svakog, a naročito ne za one koji nemaju pojma šta rade.

Sa jedne strane imaš one koji nemaju privilegije, "ćute" i rade svoj posao, zato su i uspešni i sa druge strane imaš FIAT koji se malo-malo pa kiti titulom najvećeg izvoznika pritom stavljajući ili čak izostavljajući druge informacije koje pokazuju koliku korist mi zapravo imamo (nemamo)od tog istog FIAT-a.

Autor Zastava 21 Mar 2016, 17:57

RE: B.M

To je gde ja živim, to me najviše i plaši. :D

To prepisivanje od drugih i primena na naš teren me zabrinjava u segmentu u kome prepišemo ono osnovno i dodamo ono što nigde nema i tako obesmislimo i ono što smo prepisali umesto da se držimo onog što smo prepisali, kad smo već prepisali.

Da Česi, Rusi i Rumuni ovako razmišljaju kako razmišljamo mi, imali bi ogromne fabrike kolica za samoposluge ili kotejnera za komunalne službe. :D

Zastavina sudbina (spletom okolnosti) tek će da bude rešena kada FIAT ode iz Srbije, mada ja se nadam da će se to desiti i pre 2018 (i odlazak FIAT-a iz Srbije i rešavanje sudbine Zastave, na način da se vratimo tamo gde smo stali, novembra 2008, ne u tehnološkom smislu već u smislu privatizacije Zastave sa sve fabričkom halom koja je sada modernija fabrička hala takve vrste pa čak i najmodernija na svetu) pošto sav ovaj posao sa FIAT-om je greška još od samog početka jer Zastava je trebala još tada ići na priatizaciju, a ne na rasparčavanje pošto došli smo u situaciju da Kamioni, Specijalna Vozila neće niko da kupi iz razloga što se oslanjaju na tehnologiju Automobila tako da, ako naprimer neko hoće da kupi Specijalna Vozila, kako će kupiti kada su se Specijalna Vozila decenijama oslanjale na tehnologiju Automobila. Zastavu treba privatizovati. Ukoliko to preduzeće bude ugašeno, biće ugašena i istorija iza koje stoji preko 4 miliona proizvedenih automobila tokom preko 5 decenija postojanja Zastava Automobila kao i samog Zastava imena koje postoji još od doba Kralja.

Autor Zastava 21 Mar 2016, 18:16

Kako li se isplatilo Porsche-u da tu gradi fabriku kada od granice sa Madjarskom do Kluza nema auto-puta... izgleda da ne znaju za princip da je auto-put do fabrike najbitniji za neku fabriku odnosno da je on osnova razvoja industrije i privrede jedne zemlje... pa i Dacija decenijama radi bez auto-puta do fabrike pa je ne sprecava da bude uspesna i da donosi novac...

Autor Orlo 21 Mar 2016, 18:17

Da, stvarno, cudno da niko nece da dodje u Srbiju kad je ovde tako dobro:). Sta ce u Madjarskoj i Rumuniji kad oni tamo nemaju nista, i ne daju podsticaje? E blago vama s takvom pamecu, pa Bugarska koja spada u najnerazvijeniju clanicu EU izvozi duplo vise od nas. Jos uvek zivite u snovima da smo neka sila i znamo nesto.:) I stalno neke teorije zavere, uvek je drugi kriv.

Autor B.M 21 Mar 2016, 19:57

@Zastava
Kad kazes da je 500L eksperiment, slobodnu uzmi pa nacrtaj bolji auto tog segmenta.
Nervira me pljuvanje tog 500l od strane nas srba, a ni tocak ne bi znali da napravimo kamo li bolji auto. Lako je kritikovati, rodjace uzmi pa realizuj bolji auto, niko ti ne brani

Autor ilijapaun 21 Mar 2016, 20:44

A ja sam razumeo premijera da Porsche dolazi u Srbiju u maju 2016:)

Autor Alexandar 21 Mar 2016, 22:11

RE: ilijapaun

Kad Amerikanci kažu da je pokretni akvarijum, a ja sam još pre godinu ili dve spominjao reč eksperiment u kontekstu 500L onda sve je jasno kao dan.

Itekako smo znali da napravimo automobil. Imali smo i tehnologiju i dizajnere. Hajde molim te pročitaj ovaj članak iz 2005. Sve će ti biti jasno posle članka.

http://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2005&mm=04&nav_id=167202

Sada nažalost nemamo ništa više od toga jer sve je uništeno, a dizajneri oterani. Dobili smo veliku garažu umesto velike proizvodnje. U Kragujevcu su ostali samo automehaničari, autozavarivači i autolakireri koji rade u FCAS-u.

FIAT 500L nije srpski automobil, s tim da je i ovo drugo upitno. :)

Autor Zastava 22 Mar 2016, 16:58

Zastava
sta danas radi taj g.Luković?

Ti misliš da se auto sastoji od instrument table???

Autor carobnjak 22 Mar 2016, 17:11

Tehnologija koju je Fiat zatekao bila je iz 70ih, naime tolika je bila prosecna starost masina. Nije se imalo ni za plate a kamoli nove masine. A da crta i dizajnira moze svako, tu ne treba neko veliko ulaganje, komp.,program i talenat..

Autor B.M 22 Mar 2016, 18:33

Zastava

Druze,svaka ti je na mjestu.Nesto najpametnije napisano sto sam procitao na ovom sajtu.Nisam Jugonostalgicar ali bili smo ekonomska sila u svemu.Znao si da napravis auto,znao si da napravis autobus,kamion,traktor,kombajn,proizvodio si tenkove,helikoptere,mlazne avione,lake-teske oklopne transportere-tockase-gusenicare,visecevjevne bacace rakate-kratkog-dugog dometa,pravio si ratne brodove pa I civilne,pravio si vagone,putnicke-teretne,imao si jedan EI Nis,Rudi Cajevac u Banja Luci,Slobodu u Cacku,rafinerije Sisak,Pancevo,Novi Sad,Rijeka,Skoplje,Bos.Brod,Tuzla,imao si jedan Gavrilovic iz Petrinje koji izvozio svoje mesne preradjevine za Ameriku,Kanadu,cjelu Evropu,znate sta znaci izvesti meso u Ameriku ili Kanadu,kakav to mora biti kvalitet proizvoda,u Evropi je bilo malo industrija mesa koje su imale tu privilegiju a na ovim prostorima Balkan i juzne i istocne Evrope to je uspjevalo jedino Gavrilovicu.Sve si proizvodio,od igle do lokomotive I sad to nista nije valjalo a sad ne mozemo ni gace da proizvedemo bez subvencija I stranih investicija i sad nam je extra.Takve gluposti moze da pise samo neko ko nije zivjo u onom vremenu do rata.

Autor Renault Terminator 22 Mar 2016, 20:38

Samo ne zaboravite jednu stvar.
ex-Yuga je bila istok za Zapad i zapad za Istok.
Kina je bila jos u povoju a Hong Kong je malim delom bio ono sto je bila kina.

Samsung i LG nisu postojali a Sony je bio zvezda. Tu je bilo i brdo nemackih proizvodjaca....

Grundig, Telefunken, Blaupunkt, ITT-Schaub Lorenz, Nordmende, Saba, AEG, Loewe...

Mnogo toga se promenilo na svetskoj pozornici. Ako nemacke kompanije koje sam gore naveo nisu uspele da prezive... na trzistu koje se meri desetinama miliona (jako bitno naglasiti) vernih potrosaca... sta onda ocekivati za EI Nis, Rudi Cajavec i sl.
Ako su nedavno propali Nokia, Erikson, Alcatel... sta onda reci za Pupin i sl.?

Autor Miki™ 23 Mar 2016, 11:44

RE: carobnjak

Marko Luković je sada profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Dobija godinama nagrade po svetu.

http://arhiva.24sata.rs/specijal/automobili/vest/pogledajte-vozilo-buducnosti-dizajnirao-srpski-dizajner-marko-lukovic/119564.phtml

http://www.blic.rs/vesti/drustvo/poznati-srpski-dizajner-automobila-dobio-nagradu-na-konkursu-miselina/bzzls3l

http://topspeed.telegraf.rs/aktuelno/18813-detroit-2015-po-treci-put-priznanje-michelin-challenge-design-za-marka-lukovica

http://www.urbanbug.net/magazin/vest/designdizajn-izlozba-industrijskog-dizajna-marka-lukovica

Radio je on kompletan dizajn kabine Zastave Floride In samo što su tadašnji "stručnjaci" u Zastavi prihvatili samo dizajn instrument table.

Evo par slika Markovog dizajna kabine.

http://www.automotivedesignconference.com/wp-content/uploads/2011/02/02-Zastava-Automobili-Marko-Lukovic-copy.jpg

http://www.b92.net/news/pics/2005/03/1340685036424465ddb6e72802651369_extreme.jpg

A evo kakav je dizajn Zastava i posle 2005 nastavila da forsira.

http://s16.postimg.org/oldlg8lmt/florida02.jpg

Užas. Jedino su od čitavog dizajna prihvatili samo instrument tablu, a zadržali sve kao u doba kada je Florida nastala. Da je Zastava imala više sluha za ovaj dizajnere, gde bi joj kraj bio.

Florida In sa kompletnim novim dizajnom kabine, ABS-om i vazdužnim jastucima, da se sad proizvodi ja bih je kupio. :)

Od drugih domaćih automobilskih dizajnera ne treba zaboraviti i mlađu nadu Miloša Paripovića.

http://www.autobild.de/bilder/bilder-zum-zugo-concept-vorstellung-2772913.html

A tu je i "gazda" srpske dizajnerske, ali i konstruktorske automobilske scene - Zoran Radojević poznatiji Zoragy.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=171782

http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2011&mm=03&nav_id=498224

Zatim Nikola Novak "dizajner amater" kako za sebe voli da kaže

http://arhiva.alo.rs/saveti/automobili/srbin-odusevio-dizajnom-sportskog-automobila/2798

Tu je i dizajnerska firma AQOS Technologies

http://vesti.mojauto.rs/Sajmovi/609410/AQOS-srpski-dizajn-buducnosti-privlaci-paznju

Autor Zastava 23 Mar 2016, 16:22

RE: B.M

Ja ne znam šta je FIAT zatekao u Zastavi, samo znam da Zastava nije bila u toliko zaostalom tehnološkom stanju koliko mnogi misle da jeste. pošto bilo je unapređivanja postojećih modela, modernih tj. CNC mašina i druge automatizacije. Treba spomenuti u tom kontekstu mašine za sklapanje Zastave 10.

Što se tiče plata, bolji standard su imali radnici Zastave nego danas radnici FIAT-a. U Zastavi je nekada davno mesečna plata bila 800 DM, dok je danas, nakon nekoliko decenija kasnije, plata u FCAS-u nekih 300 evrića. :)

Što se tiče crtanja, tačno je da crtati može svako. To se uči još od osnovne škole ili čak predškolskog uzrasta, ali da dizajnira može samo nekoliko ljudi u nekoliko miliona ljudi što sam prethodno i objasnio. Da mogu svi, dosad bi imali potop automobilskih dizajnera u Srbiji, a ne samo nekolicinu ljudi taletovanih ljudi na tom polju. Naime, zanimljivo je to da se softver može skinuti sa interneta što znači da je svima dostupan, ali samo njih nekoliko mogu da se pohvale da sa istim dobro barataju. Očigledno je da ne može baš svako. ;)

Autor Zastava 23 Mar 2016, 16:44

A kad ne znas kako je bilo u Zastavi sto onda lupas? Ja ono sto ne znam i ne ulazim u raspravu. Zastava je pred dolazak Fiata bila u tako teskoj situaciji da je bilo predloga da se zatvori i proda u delovima. Ogromni dugovi, bankama, dobavljacima, drzavi, gradu, radnicima.. Nisu radnici imali ni za hleba, pola na placenom, a druga polovina vise na zastoju nego sto radi, za mizerne plate koje kasne. A ti pominjes neke plate od 800DM, CNN masine i dizajnere. To mozes nekom da pricas ko nema poima, a ne nekom koji je ziveo i radio u Zastavi. Drzava je stalno davala pare, a radilo se o ogromnom novcu, jer je trebalo platiti ne samo Zastavu vec i kooperante koji takodje nisu imali para ni za plate ni za repromaterijal. Ukratko bila je rupa bez dna, za koju se nije moglo naci resenje godinama. Pregovori s Fiatom poceli su jos za Kostunicine vlade i trajali su nekoliko godina jer niko drugi nije bio ozbiljno zainteresovan. Sve ostalo su price za malu decu.

Autor B.M 23 Mar 2016, 17:21

Zastava ni u svoje najbolje vreme nije poslovala s profitom, kada je proizvodila preko 200.000 automobila godisnje. 80ih kad se Yugo izvozio za Ameriku prodjem kroz hale montaze, koliko radnika radi jos toliko seta:) Barem jedna trecina radnika je bila visak, pa onda bolovanja, kradja delova, ostecenja i skart za koji niko nije odgovarao. Primale su se nezaradjene plate. Ogromna administracija, verovali ili ne vise je bilo radnika u administraciji nego proizvodnih radnika. Nije tajna i da je Yugo Amerika bio politicki projekat jer se Yugo prodavao po mizernoj ceni, neisplativoj za proizvodnju.
Bilo je samo pitanje kada ce sve to pući.

Autor B.M 23 Mar 2016, 17:38

Secam se Yuga za Americko trziste, stric ga je imao, metalik crni sa felnama, automatik, imao je za pojas pokazivace, cini mi se da je imao i klimu i podizace, ne mogu da se setim tacno, davno bese.
Veze nije imao sa ovim za domace trziste, mnogo ludji je bio.
Gotivan mi je bio taj za USA trziste.
Pogotovo je bio zanimljiv na domacem trzistu, kad se pogledaju drugi.

Autor P1 23 Mar 2016, 17:53

A sto ovaj Porsche nije dosao u Srbiju?
Da nije zbog Fijata?
Ili zbog komentara pametnjakovica blogera? :)

Autor carobnjak 23 Mar 2016, 18:18

Yugo Amerika je u to vreme bio ponos fabrike, jedno vreme radio se u tri smene, a sa izvozom u SAD pocele su da ga narucuju i neke drzave koje ranije nikad nisu kupovale od Zastave. No sve je to kratko trajalo svega nekoliko godina jer su se pojavili problemi sa kvalitetom nekih delova, koje je trebalo u hodu resavati, i problemi sa dobavljacima, gde su neki strajkovali pa su kasnili delovi. Jednostavno smo bili nespremni za izlazak na tako zahtevno trziste iako smo imali veliku podrsku cele drzave, tada YU. Kamo srece da smo tada privatizovali Zastavu, gde bi nam danas bio kraj. Ono sto je usledilo posle toga bilo je propast.

Autor B.M 23 Mar 2016, 19:15

RE: B.M

Zar je sad šta bolje sa FCAS-om, osim što je tehnologija (još uvek) nova i deci se sviđa hrana u kantini koju finansira FCAS. :)

Dugovi kod FCAS-a su sada veći nego kod Zastave. Presipanje iz jednog lonca u drugi. :)

Ni sad nije kasno da se ide na privatizaciju Zastave. Ionako onaj ko bi kupio tu firmu, nije mu do fabrike, jer fabriku može da izgradi i sam.

Autor Zastava 29 Mar 2016, 16:45

RE: carobnjak

Porsche nije došao u Srbiju jer Švabe ne vole da "podmazuju", a ni subvencije im ništa ne znače koliko im je bitna stabilnost. Zato su nas i zaobišli. :)

Autor Zastava 29 Mar 2016, 16:47