
Nerazvijeno tržište i veliki nameti razlozi za skupe derivate u našoj zemlji. U Makedoniji i Bosni i Hercegovini skuplja sirovina, ali račun manji, jer su manja državna zahvatanja, pišu "Novosti"
Naša zemlja čak 85 odsto svih utrošenih naftnih derivata dobija iz uvoza, zbog čega je ekstremno energetski zavisna, podaci su Udruženja naftnih kompanija Srbije. Ipak, ovo nije dovoljan razlog zbog koga su cene goriva i do 30 odsto skuplje nego u susednim državama poput Makedonije i BiH. Pored velike zavisnosti od uvoza, nedovoljna razvijenost tržišta i veliki udeo zahvatanja države, doprinose - zidanju cena na pumpama.
Cene benzina bez državnih taksi u Bosni i Hercegovini i Bosni dosta su više nego u Srbiji. Tako benzin u BiH košta oko 470 evra za 1.000 litara, a za toliku količinu u Makedoniji valja odvojiti i do 490 evra. Ta cena je u Srbiji oko 420 evra. Ali, kada se na to dodaju i državna zahvatanja, Srbija "beži" daleko više od obe države. Cena za 1.000 litara u BiH je 910 evra, u Makedoniji oko 1.000, a kod nas - 1.055 evra!
- U BiH, kompanijske cene benzina i TNG su čak nešto veće nego u Srbiji, a dizela gotovo iste ili tek neznatno manje - kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. - Međutim, kada se dodaju naša znatno veća državna zahvatanja maloprodajne cene u Srbiji su daleko više.
Razlika u dizelu još je mnogo veća. U Srbiji su cene dizela bez državnih taksi nešto veće nego kod suseda, ali minimalno. Kada se država "ugradi", razlika je više od 300 evra za 1.000 litara!
Prate promene
Sve promene na međunarodnom tržištu odražavaju se i na domaće tržište, zato što je Srbija "debelo" zavisna.
- Cena sirove nafte BRENT padala i to su sa malim kašnjenem pratile cene u maloprodaji u Srbiji - navode iz UNKS. - Posle 20. januara su cene BRENT nafte počele da rastu, ali su u Srbiji maloprodajne cene još oko mesec dana bile niže. Onda je usledio konstantan rast.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva
A BiH I Makedonija nisu zavisnici od uvoza,mora da im nafta izvire po vocarima..gluposti.Nista novo,to se sve zna.Zasto niko od nasih institucija ne izvrsi uporedni test kvalitete goriva iz naseg okruzenja sa zemljama kojima granicimo i naseg goriva sa pumpi.Pa da vidimo gdje smo tu u odnosu na zemlje okruzenja.
Najgore gorivo kvalitetom je iz rafinerije Bosanski Brod.
Nije sjajno gorivo ni iz nekih rafinerija iz Rumunije.
Naš NIS ima dobro - standardno gorivo posle rekonstrukcije rafinerije.
Cena je drugo pitanje, i zavisi od akciza i drugih nameta zemalja u regionu.
AV je tu sampion.....
Kaže mi danas vlasnik jednog megana II dci 82 ks "da mu je majstor zabranio da sipa bilo koje dizel gorivo, osim sa NIS-a"
Moron , šuplje majstorske priče , taj auto je problem sam od sebe tj. njegovo smeće od ubrizgavanja Delphi i to nema veze sipao ga u Srbiji , Njemačkoj ili bilo kojoj drugoj zemlji.
Ne pomaže toj pumpi da se ne raspe nijedno gorivo , samo je pitanje kad , a pošto kod nas takvi Megani dolaze prilično zamoreni , ne prođe kratko vrijeme da se kvar ne manifestuje , e onda počinju majstorski mitovi , da si sipao ovdje a ne tamo...
Đorđe
nije baš tako. NIS ima najsigurnije gorivo u Srbiji. Od njega svi uzimaju, muljaju i ko zna šta rade.
Delphi pumpa konstrukcijom ima kuglične ležajeve, koji kad propadnu, brzo odsviraju i naprave havariju. Dovoljo je 5L lošeg goriva začinjenog vodom, da završi priču. To sam iskusio više puta. Znam da u jednom danu na "jednoj" pumpi je "umrlo" bar 10 Delphi pumpi. A znam i više tih primera.
A drugi proivođači "klimaju" dalje, iako je pumpa za rashod.... Tu je razlika, što se ova trenutno prospe i napravi 200 grama špona...
Ne kažem da je to dobro i pametno, ali jedan loš rezervoar i ode mast u propast. Provereno XXX puta.
Samo da se pazi gde se uzima gorivo. Voda i ostale primese su glavni uzrok havarije. Može da crkne na 30 000 a može i na 300 000, sve jedno.
I da se prati stane filtera dizela pri zameni, ima li metalnih opiljaka i sl.
Ima fazon, da stavljaju u rezervoar sa gorivom jake magnete od zvučnika, koji na sebe hvataju sve metalne delove špona. To pomaže u nekoj meri.
Gledao sam par puta potpuno havarisane dci pumpe i dizne, i po pravlu u rezervoaru je bio koji litar vode.
Ovde u Beogradu. Morao bih ja da te vodim kod lika. Dobro gorivo, nisam primetio nikakve probleme.
@moron zanimljiv koncept. Sto se tice vode, odakle ona, kad se ne mesa sa benzinom?
Oktopod ,smeće i voda će se naći u svakom rezervaru nakon decenije i više korištenja , tako da to nije glavni uzrok , uzrok je sama konstrukcija pumpe.
Evo baš neki dan ovde u DE kolega uzeo Mondea za 250€ , sasula se pumpa i sjebala dizne , a gorivo sigurno nije problem , auto kao lutka , 1.vlasnik,178.000km,svi servisi sa Forda , Ghia oprema...
Generalno ne znači da će se baš svaka pumpa raspasti ali da postoji velika mogućnost , postoji ,
Isto slučaj kolega mi komercijalista ima Clia koji sad ima preko 350.000km i nikad ništa nije dirano a drugi od kolege se sasuo na 230.000 , znači auti toče na istom mjestu i na istom mjestu održavani , tako još jednom kažem gorivo nije glavni problem na Delphi ubrizgavanju.
Isto ovo sa magnetima generalno ništa ne riješava , jer opiljak koji je stigao do rezervara , već je bio u dizni i izbačen na povrat , tako da će on spriječiti da napravi ponovo krug , ali će to i filter uraditi , tako da to nije nikakvo rješenje.
Đorđe
Dešava se svašta. Delphi pumpe crkavaju i bez jasnog razloga, ali ja navodim i slučajeve koji su jasni, slučajeve gde je pumpadžija nadkoknađivao štete.
U nekadašnjoj firmi u kojoj sam radio, na autocisterni iz koje se tankuju mašine i kamioni, 4 klija 2 DCI, crkavaju za 1 sat.
Clio 3 DCI koga sam povremeno vozio, crkne pumpa - to jeste auto je stao i došlepan u ovlašćeni servis. Skidanjem napajanja iz rezervoara, jasno je vidno da je u gorivu bila trećina vode....
itd, ne mogu dalje da pišem...
Ma sve to stoji , ali se voze i 1.9dCi po Srbiji i toče svuda ali Bosch rijetko crkava za razliku od Delphia u 1.5
Đorđe
Tako je.
Delphi je katastrofa, ma šta bio uzrok. I sramota.
Čini mi se da zadjih 1-2 godinu , od kada je rekonstrusana NIS rafineija Pančevo (pri čemu je smanjen sumpor u dizelu oko 40 puta, kao i druge loše primese), mnogo je manje problema sa Delphi pumpama, iako je prisutan veći broj krševa. I to nešto govori. Ranije je bila totalna kataklizma. Menjane su pumpe i dizne u garanciji i na 20 000km, pa i ranije.
Sreća, Renault je izbacio to sranje zvani Delphi (kažu da umesto kliznih ležajeva ima kuglične ležajeve, koji se raspadnu od loših uticaja)