
Neto dobit je iznosila oko 1,7 milijardi evra (1,95 milijardi dolara) između jula i septembra, u poređenju s 476 miliona evra u istom tromesečju prošle godine kada se BMW borio s problemima s kočnicama.
„U trećem tromesečju još jednom smo dokazali da je naš poslovni model robustan i otporan“, rekao je glavni izvršni direktor Oliver Zipse.
Globalnu prodaju su podstakli uglavnom BMW M modeli i elektrifikovana vozila, a kompanija je i dalje „potpuno na putu“ da ostvari ciljeve emisije CO2 Evropske unije za 2025. godinu, rekao je Zipse.
U međuvremenu, BMW, koji je takođe vlasnik MINI-ja i Rolls-Roycea, izjavio je da očekuje daljnje poboljšanje prodaje iX3 sledeće godine, nakon što je prijem za prvi model njihove nove linije električnih vozila (EV) bio „izuzetno pozitivan“.
Za sada je iX3 dostupan samo u Evropi.
S neto dobiti od 5,7 milijardi evra u prvih devet meseci, najnovije brojke BMW-a su znatno čvršće od rezultata koje su objavili njegovi nemački konkurenti, iako se luksuzni brend takođe bori s konkurencijom na kineskom tržištu i novim američkim tarifama, zbog čega je prošlog meseca neznatno snizio svoju godišnju prognozu.
Do kraja septembra, Mercedes je ostvario zaradu od 3,9 milijardi evra, dok je profit Volkswagena pao na 3,4 milijarde evra u devetomesečnom periodu.
Stručnjak za industriju Ferdinand Dudenhofer rekao je da je zahvaljujući BMW-ovoj "stabilnoj dugoročnoj strategiji" taj proizvođač automobila u puno boljoj poziciji od drugih nemačkih proizvođača.
"Mercedes je pogrešno procenio tržište previše se fokusirajući na luksuz, dok je Porsche prebrzo stavio preveliki naglasak na električnu mobilnost", rekao je. "Oba sada moraju da odustanu, a to košta prodaju i novac."
Dok stvari kod Audija počinju da se popravljaju, kompanija se još uvek bori s posledicama skandala s emisijama dizelskih motora koji je izbio 2015. godine, rekao je Dudenhofer.
U međuvremenu, Volkswagen, koji je vlasnik Audija i Porschea, "zauzet je smanjenjem radnih mesta", dodao je stručnjak.
Ali prema Dudenhoferu, postoje područja u kojima i BMW mora da se poboljša, napominjući da kompanija podstiče prodaju u Nemačkoj davanjem popusta kupcima.
Takođe je naglasio potrebu da proizvođač automobila poboljša svoje rezultate na kineskom tržištu da bi zadržao vodeću poziciju, ukazujući na Audi i Volkswagen, koji planiraju da proizvode modele u Kini posebno dizajnirane za kinesko tržište da bi konkurisali lokalnim cenama.
Izvor: Seebiz.eu / dpa
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW