home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ako se pitate zašto svako ko je vozio tokom 1980-ih i 1990-ih zna svašta da popravi oko automobila, i dalje jako lupa vratima kad izlazi iz kola i nije mu problem da gura automobil, ovo je priča za vas.

Podsećamo se tog vremena, a nije nas mrzelo ni da iscimamo čuvenog Majstor Rileta (sa velikim M), doajena priručnih popravki i čoveka koji je uz pomoć običnog laka za nokte, ženske čarape ili staniola od cigarete mogao čuda da napravi.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Vice.com



čitanja : 2060



Komentari

Bolji je bio nekada Jugo, nego danas 500L

Autor mišo 07 Avg 2016, 00:51

Dakle, disclaimer, nemam nista sa autorskim pravima:

"Miljan Milanovic · Elektotehnicki fakultet u Beogradu
Mnogo jedete govna i blatite Zastavu kao da su ovi strani krsevi koji su dovezeni sa zapadnih otpada mnogo bolji. Sve sto je bilo za topionicu i za secenje dovezeno je u Srbiju. Ali tudja govna su uvek sladja. Jebem vas u usta lazovska i izdajnicka."

Kraj citata.

Ja samo znam da sam svojevremeno balavio za Mediteranom sa alu felnama i staklenim siberom koji se otvarao na kip. Imao ga neki iz kraja, dok je cale vozio 128-icu. Mnogo sam bio zavidan..

A Peglica.. Najradije bih sebe lobotomirao, kad moram da se setim da sam je posedovao.. Yugo me za divno cudo samo jednom ostavio. Imao sam i keca, '73-ce, Italijan. Skroz truo, volan debljine konjske dlake, al sto je isao.. I nijedan drugi kvalitet imao nije.

Autor Priapus 07 Avg 2016, 01:31

@miso
Kako to, objasni

Autor ilijapaun 07 Avg 2016, 01:47

ilijapaun
da je on vido 500L-a, cuto bi ko zaliven! :)

Autor carobnjak 07 Avg 2016, 11:22

Na jugu sam zamenio kaiš za par minuta. Na korsi se majstor namuči da ga zameni jer je neka budala provukla kaiš kroz nosač motora. Sa jugom je bio problem što ga nisu usavršavali bar svakih deset godina.

Autor Berik 07 Avg 2016, 11:36

1. Ko je pravilno održavao automobil, nije mu se kvario svaki dan. Važi i danas, isto kao i pre 30 godina.
2. Ko nije umeo da vozi stojadina, neće umeti da vozi ni ništa drugo.
3. Zastave, Lade, Reno 4 itd su bili sasvim solidni automobili za svoje vreme. Uostalom, i kad se buba iz sedamdesetih ili golf 2 iz osamdesetih uporede sa današnjim automobilima ispadnu smešni.

Autor Steva 07 Avg 2016, 14:32

Problem je što smo se mi kao ljudi suviše razmazili.
Nekada su nam kec, jugo, peglica, lada, moskvič, škoda 105, polonez i slično bili "puna kapa"( da cela porodica bude srećna), a danas nam ništa ne zadovoljava istančan ukus i visoke kriterijume po pitanju pouzdanosti, kvaliteta, opreme i bezbednosti ...
Jbt, nekada glavu nisam dizao ispod haube i/ili ispod kola i sve mi je bilo "potaman".

Autor moron 07 Avg 2016, 17:18

Cini se da ljudi povlace cesto paralelu izmedju ovih gore navedenih modela, napravljenih po standardima 50-ih ili 70 ih, i najnovih modela ili ovih "novih" modela starosti od 2000-na ovamo koje su cesto kupili prodavsi neku dedovinu poput njive ili kuce... a nikako da povuku paralelu sa tadasnjim vozilima... mozda najveca lepota tih vozila je jednostavnost i niska cena odrzavanja, koje danasnja vozila nikako ne mogu da pruze vlasnicima, a s obzirom na prosecne plate u Srbiji, mislim da nama ipak vise odgovaraju vozila iz 80-ih i 90-ih... cesto gledam smekere sa polovnjacima (od 2000-ih godina na ovamo) sa polovnim i celavim gumama, zimskim tokom cele godine, kojima nesto stalno skripi, koji zamenu dela (ili servis) cekaju do krajnjih limita, cesto kupuju kineske delove da ustede, ili reparirane, sto ga vozi na petak pa na svetak, sto placu kada ga ogrebu ili udare... ali opet takav je zadovoljan jer ima klimu (koju retko pali zbog potrosnje), lepo je izolovan zvucno, moze 100-ku drzi konstantno svugde, i smatra da je na konju...

Autor Orlo 07 Avg 2016, 22:22

Zastava je tada bila kao i svaki drugi automobilski brend iz "grupacije" istočnoevropskih marki, čak je bila skoro pa najbolji brend iz tog lagera. Pitajte Engleze, njima je to bila najbolja marka iz istočne Evrope.

Moj stari je do 1996 vozio Zastavu 101 koju je platio novu nekih 7000 DM. Jedina stvar koja je bila loše odrađena kod tog automobila bila je kasetofon. Pre je vozio Yugo i Fiću. Zastava je bila kao i svaki drugi automobiul, uz održavanje nemaš krupnih problema, sve se svodi na promenu ulja. Svaki automobil zahteva održavanje jer kakav gospodar takav i njegov sluga.

Da se malo više vratim na Zastavu. Naime, porediti Zastavu sa zapadnoevropskom konkurencijom je kao porediti Nokiu 3310 sa najnovijim Iphonom mada tada ni zapadnoevropske marke nisu nešto baš mnogo ulagale u tehnologiju kao što rade danas mada i Zastava je krenula sa modernizacijom (Zastava 10), no reče "neko sa vrha" partije da nema više što se na kraju ispostavilo pogrešnim s obzirom da smo privatizovali Zastavu 2008 (kao što nismo) dosada bismo imali veću proizvodnju negoli što danas ima FIAT u svojoj fabrici u Kragujevcu. To temeljim na osnovu toga što Škoda kao brend koji je deo Volkswagena danas ima nekoliko modela i proizvodnju od milion automobila godišnje, a svi znamo koliko je pre Volkswagena Škoda bila velika ili bolje rečeno mala. Kragujevac i Srbija bi se dosad mnogo brže razvijali da je Zastava prodata kao celina i to firmi koja ima viziju kao Volkswagen, a ne firmi koja ima viziju kao FIAT (da sve raz.ebe i napravi još veći problem). I sada bi se Zastava mogla prodati (doduše kao brend, ali i to je bitno, jer iza brenda stoji nasleđe tj. istorijski rezultati). Dobro bi bilo kada bi država našla investitora koji bi otvorio potpuno novu fabriku automobila iz koje bi izlazio potpuno novi npr. Yugo i potpuno nova Florida. Zastava brend bi nmogao da nam obezbedi još jednu potpuno novu fabriku automobila. To ni slučajno odbaciti tj. gurnuti u likvidaciju posle stečaja već iskoristiti stečaj za aktivan pronalazak kupca kako bi Zastava nakon stečaja izašla iz istog i izbegla likvidaciju tako što bi novi vlasnik uložio određena sredstva i pokreuo proizvodnju za početak jednog modela koji bi se u početku plasirao na tržište Balkana, a u drugoj godini i kasnije na daljnja tržišta kako proizvodnja bude rasla. Ove vreme je idealno za popravni. Da kad FIAT ode za 2 godine, u međuvremenu da imamo barem jednu fabriku, a ne nijednu za 2 godine (2018) kada ističe ugovor sa FIAT-om.

Autor Zastava 08 Avg 2016, 18:17