
Prošlo je tek nekoliko meseci otkako je Volvoov inženjer prozvao Teslin sistem 'Autopilot', a odeljenje za marketing švedske kompanije je napravio prilično nes(p)retan gaf. U promo materijalu u SAD-u su sisteme integrisane u Volvo S90 nazvali 'samovoznim' i tako upali u istu zamku u koju i Tesla Motors, Mercedes-Benz i mnogi drugi.
Problem takvog marketinga je što potencijalni kupci ne mare preterano za ono što piše sitnim slovima ili je čak i potpuno jasno naglašeno - današnji automobili jednostavno nisu autonomni, već imaju tek neke delove za samostalnu vožnju automobila, koji omogućavajnu lagodniju vožnju.
Volvoov inženjer je tako u aprilu prozvao Tesla Motors zbog marketinga i naziva 'Autopilot', koji sugeriše da njihova vozila mogu da voze potpuno samostalno. Sada se nakon Mercedesa i ovaj švedski proizvođač našao na meti - jer očigledno fali kontakt marketinških glava sa inženjerima.
Stvar je prvi uočio portal Electrek, a nakon objavljivanja ih je kontaktirao i PR Volvoa, Russel Datz. On je saopštio da je izbor reči u poruci na društvenoj mreži Twitter bio pogrešan, iako poruka nije uklonjena.
'Želim da budem potpuno jasan, Volvoov sistem Pilot Assist je poluautonomna karakteristika drugog nivoa autonomije i služi kako bi pomogla vozačima i učinila putovanje bezbednijim i opuštenijim. Vozači moraju da drže ruke na volanu u svakom trenutku. Uklanjanje ruku sa upravljača rezultiraće audiovizuelnom signalizacijom', rekao je Datz.
Volvo je kompanija koja je pre nekoliko godina zacrtala fenomenalan cilj - da od 2020. godine u novim modelima Volvo vozila ne bude smrtno stradalih ili teško povređenih. Ipak, takve tehnologije danas još uvek nisu dostupne pa je ruke potrebno držati za upravljačem – nezavisno od proizvođača vozila.
Izvor: Tportal.hr