
Nakon što je u septembru prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novi Megane, Renault je saopštio da će Megane III RS nastaviti da se proizvodi i prodaje i tokom 2016. godine. Sada je međutim stigao kraj i za ovaj hot hatch budući da je u fabrici Palencia u Španiji njegova proizvodnja i zvanično završena.

Megane III RS se inače pojavio 2009. godine, a za ovih sedam godina proizvedeno je oko 30.000 komada, koji su našli kupce u više od 30 zemalja, od Evrope, Japan, Kine, Singapura, Južne Afrike, Australije...

Treba podsetiti da je Megane RS doživeo brojne specijalne edicije, pri čemu je Megane RS 275 Trophy-R u junu 2014. postavio i rekord za serijska vozila sa prednjim pogonom na Nirburgringu.

Megane RS 275 Trophy-R je tada nemačku stazu prešao za 7 minuta i 54.36 sekundi, ali su zatim taj rekord oborili Honda Civic Type R (7:50.63) i Volkswagen Golf GTI Clubsport S (7:49.21).

Renault Sport već priprema novi Megane RS koji će se međutim nuditi samo u formi hatchbacka sa 5 vrata, što je recept primenjen i kod manjeg Renault Clia RS.
Novi Megane RS će raspolagati sa oko 300KS, ali za sada nije poznato koji motor će se naći pod haubom. Dok se ranije pominjao 2,0 litarski turbo, neki izvori sada navode da bi za pogon mogao da se brine novi 1,8 litarski turbo benzinac, u paru sa manuelnim i sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
U RS paketu će između ostalog naći i agresivniji eksterijer, veći alu točkovi, sportsko ogibljenje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, kao i modifikovani enterijer sa sportskim sedištima i volanom.
Novi Megane RS će se najverovatnije i dalje nuditi sa prednjim pogonom, uz upravljanje i na zadnjim točkovima.
Ivan Mitić – Autoblog.rs