home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Jeep Compass

2 Sep 2016 - 14:27 Vesti Link

U trećem smo kvartalu ove godine i to taman jedan mesec do kraja što znači da se bližimo predstavljanju nove generacije Jeep Compassa što je najavljeno za sam kraj ovog aktuelnog kvartala.

Kao što neki možda i znaju vozilo je na SUSW modularnoj platformi, s tim da je ovo ona podverzija za AWD vozila. Između ostalog na toj platformi su blizanci Fiat 500X i Jeep Renegade kao i Fiatov pick-up Toro koji naravno svi pozadi imaju nezavisno vešanje, bilo McPherson ili jednostavniji oblik multi-linka.

Što se tehnike tiče, tu onda ne bi trebalo da bude mnogo nepoznanica. Za sada se zavisno od tržišta pominju 1.6 E.TorQ ili 2.4 TigerShark atmosferci, 1.4 FIRE turbo sa MultiAir tehnologijom, naravno tu će biti i 1.6 i 2.0 dizeli, a nadamo se i 2.2 iz Cherokeea. Kasnije tokom godine stiže i 2.0 GME turbo benzinac.

Pogon na sva četiri točka je sada već tradicionalno za FCA vozila na ovoj platformi onaj od GKN-a.

Od menjača tu su uz manuelne i Fiatov sa dvostrukim kvačilom i ZF-ov 9-stepeni automatik.

Ovaj model je posebno važan jer se u dosta delova sveta, posebno izvan Severne Amerike, Jeep doživljava kao polu-premium proizvod, a to znači i dobre marže za FCA. Uz to dolazi u prodajom najjači segment za SUV-ove, a to je onaj za kompaktne. Zato će i proizvodnja biti u tri fabrike širom sveta. Sve kreće iz Pernambuca u Brazilu gde će biti proizvodnja za Južnu Ameriku i to ide sa iste trake kao brazilski Renegade ili Toro. U Kini će se družiti sa Renegadeom. Ali ovaj za razliku od Renegade neće dolaziti iz Evrope. Za Evropu i S evernu Ameriku će dolaziti iz meksičke Toluce. Zašto? Pa zato što za motorna vozila iz Meksika ni jedni nemaju carinu, a inače bi bilo 10% carine u Evropi odnosno 2.5% u SAD-u.

Samo vozilo će spolja biti modernog i atraktivnog izgleda. Bočna linija će pratiti moderne linije sa Cherokeea, dok će prednji kraj biti modernija verzija aktuelnog Grand Cherokeea. Zato će pomalo ličiti i na RR Evoque.

Unutra će biti skoro pljunuti Jeep Cherokee, a što se tiče materijala i ponude nekih opcija tu će biti vrhunski, što je ono za čime Ameri, a i Kinezi pate.

Izvor: Blog.dnevnik.hr



čitanja : 1199



Komentari

I sad će neko da kaže da Italijani nemaju uticaj u nekoliko poslednjih modela Jeep-a.
Prethodni Kompas je bio da povratiš creva. Nije ni čudo da je marki Jeep skočila prodaja nako spajanja sa FCA

Autor LAcity 02 Sep 2016, 18:11

takodje im je znacajno opao kvalitet. doduse chrysler nikada nije imao visok kvalitet, ali su pali na najnize grane od kada ih je fiat preuzeo, ubedljivo su najgori i to sa ogromnom razlikom. menjaci posebno, toliko ljudi se zali na katastofalne menjace da je to neverovatno

Autor mile antena 02 Sep 2016, 18:23

@ mile

1. To su njemački mjenjači koji se rade po licenci. Iste žalopojke imaju i proizvođači kojima sam ZF isporučuje mjenjače. I to se se specijalno odnosi na ovaj ZF 9HP. ZF 8HP je druga vrsta i ako se tu žale onda ne valjaju niti BMW niti dosta modela Audia.
2. Najviše problema je na Cherokeeu sa AWD sustavom. Zašto? Taj sustav nije odobrio ZF i bilo je problema sa sinkronizacijom rada. Renegade i budući Compass nemaju taj AWD sustav. Njehov AWD je identičan kao opcionalni na Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport modelima.
3. Ostaje i problem samih Amerikanaca. Njihov komod je iz njima samo poznatih razloga narušen ako mjenjač prečesto mijenja brzine. Nije mi jasno to, ajde da sami mijenjaju pa bih shvatio. OK, dijelom ih zbunjuje i fuzzy logic modernih automatika ako voze auto nakon nekog drugog ili mijenjaju stil vožnje tokom same vožnje, iz pasivnog u agresivni i obratno.

Autor N.N. 02 Sep 2016, 19:07

@mile antena
Molim te da povuces receno, i da jednom za svagda shvatis da je Fiat samo dobro doneo Chrysler/Jeep/Dodge grupaciji a za zalbe na kvalitet cele FCA grupacije je kriv mentalitet Amerikanaca... ;)

Autor Orlo 02 Sep 2016, 19:10

@mile antena
I ono sto jos trebas da zapamtis sve mehanicki sto je problematicno dolazi od nemackih delova, i delimicno sto se sklapaju u meksickim fabrikama sto ce reci Meksikanci, odnosno emigranti... ;)

Autor Orlo 02 Sep 2016, 19:13

Makar Jeep nema više platiku kao Yugo Koral 1987.
Sivu sa šafovima koji vire na sve strane.
Ako ništa drugo, makar se više ne igraju fabrike

Autor LAcity 02 Sep 2016, 19:38

bolja je i jeftina plastika neko da ti menjac crkne posle 40,000 milja.

@Orlo,
izvinjavam se i upamticu sve to

Autor mile antena 02 Sep 2016, 19:57

@ LAcity

Pogleda Mečku tih godišta, pa i S-klasu. Sivilo brale! A onda pogledaj BMW i to je za Mečku bilo luksuz, samo eto teško je to priznati.

Tko je ono bio vlasnik Chryslera tada? :D

Autor N.N. 02 Sep 2016, 20:18

Znači ipak se desilo ono čega su se svi pribojavali, čim ga preuze Fijat, problemi...

Autor P1 02 Sep 2016, 20:38

Menjac je ZF.
I ne smarajte.
Zasto je Fiat kriv sto je ZF sakrio falinku?

Autor LAcity 02 Sep 2016, 21:27

Hm, zlobnici ce reci: "A cemu sluzi testiranje pre serijske proizvodnje", ili "U svetlu opoziva doslo se do informacija da su proizvodjaci neke stvari znali a svesno ugradjivali", a jos veci zlobnici ce reci: "A sto su pozurili da posto poto budu prvi koji ce na trzistu ugraditi i ponuditi menjac sa 9-stepeni i tako moci da se promovisu kao prvi"...

Autor Orlo 02 Sep 2016, 22:13