
U najpoznatijem Fordovom pogonu, u Keln-Niehlu, gde je 1962. počela proizvodnja slavnih V4 benzinaca 1.2, 1.3, 1.5 i 1.7, koji su se prvo ugrađivali u modele Taunus, a od 1969. i u Capri, proizveden je 27.000.000-ti motor.
Reč je o 1.0 EcoBoost, 3-cilindarskom turbo benzincu sa direktnim ubrizgavanjem i podešavanjem faze ventila (Ti-VTC), u novoj verziji sa 140KS, koji se do sada nudio sa 100 i 125KS. U proizvodnu liniju motora 1.0 EcoBoost ukupno je uloženo 134 miliona evra.
Treći i najveći nivo snage, koji će uskoro zaživeti u Mondeu i Focusu, uvedena je paralelno sa osvajanjem pete uzastopne titule svetskog motora godine, u klasi do 1000 ccm. Taj perfektni motor, čiji 3-cilindarski blok od vermikularnog sivog liva zauzima površinu papira A4, koristi tehnologiju najvišeg nivoa, proverenu u 3.5 V6 Bi-Turbo motoru sa više od 600KS, koji pokreće Ford GT, aktuelnog svetskog šampiona u FIA klasi WEC.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Ford