
Tragom najave o mogućoj saradnji domaćih fabrika sa indijskim kompanijama
Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da se prilikom ovonedeljne posete Indiji susreo i sa predsednikom Mahindra grupe, te da veruje da su domaćoj privredi “širom otvorena vrata” za saradnju sa, kako je rekao, jednom od tri najveće multinacionalne indijske kompanije.
“Očekujemo ih uskoro u Srbiji”, poručio je Vučić.

Ono što premijer nije rekao, jeste da su srpske fabrike, kragujevačka Zastava i pribojski FAP, još pre više od deset godina pregovarale sa Mahindrom i još većom indijskom kompanijom Tata motors o zajedničkoj proizvodnji indijskih putničkih, komercijalnih i teretnih vozila u Srbiji, ali i eventualnom sklapanju jednog od Zastavinih modela u Indiji.

Pregovori sa Mahindrom u Tatom počeli su 2004, a nedugo potom srpska delegacija u kojoj su bili i predstavnici Zastavinih fabrika automobila i kamiona i FAP-a danima je u Delhiju, Mumbaju i drugim indijskim gradovima pregovarala o uspostavljanju poslovne saradnje. Razgovaralo se o tome da se u Zastavinoj fabrici automobila organizuje sklapanje Tatinog modela “Indika”, da Zastava kamioni montira džip marke “Mahindra”, a da se u FAP-u sklapaju Tatini kamioni. Tata motors je proizvodnju putničkih i teretnih vozila svojevremeno počeo sa licencom nemačkog Mercedesa.

Uprkos ozbiljnosti pregovora i velikoj zainteresovanosti, pre svega srpske strane, saradnja domaće i indijske automobilske industrije nikada nije uspostavljena. Pojedini učesnici tadašnjih pregovora sa Mahindrom i Tatom juče su za naš list rekli da te kompanije, u to vreme, nisu uspevale da zadovolje potrebe za putničkim, komercijalnim i teretnim vozila gladnim indijskim tržištima, te da, otuda, nisu bile previše zainteresovane za transfer tehnologije i vozila u druge zemlje.

Nadaju se, međutim, da je situacija sada drugačija i da bi saradnja između domaćih i indijskih kompanija u dogledno vreme možda i mogla da bude uspostavljena. Ako tako i bude, onda će, procenjuju naši sagovornici, biti motivisana nastojanjem indijskih kompanija da se, posredstvom Srbije, probiju na evropska tržišta. Ono srpsko je isuviše malo i za Mahindru, a još više za Tatu, koja trenutno zapošljava oko četvrt miliona radnika.
Izvor: Danas.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tata Motors / Mahindra

Eno, Elektronska industrija u Nisu zvrji prazna, pa bi tu mogli da pokrenu proizvodnju. Da vrate ime Zastava, i eto im na tim slikama 6 modela koji bi mogli da sahrane Daciju.
Srecna nova godina
Tata Nano bi pod imenom Yugo bio odličan za evropsko tržište. Ionako Indijci već nekoliko godina najavljuju plasman tog modela za evropsko tržište. Svojvremeno se spominjalo kako će za evropsko tržište koštati između 4000 i 6000 evra. Taj model u 10000 primeraka (za početak za domaće tržište) bi bio odličan kao automobil za vožnju do samoposluge i nazad.
Uz taj model i neki model cene Floride (nekih 5-6 hiljada evra) bi bio idealan za taksiste. Nadam se da će država da im ponudi Zastavu jer ta kompanija nije "za bacanje" i ne samo to, već može da obezbedi novu vrednost na osnovu starog imena.
Tata Nano za 2017 godinu
https://www.youtube.com/watch?v=kf5TiGE7jbg
Nije loše, vuče malo na neki Renault.
Zastava
An upscale Nano concept car called the Europa was shown at the 2009 Geneva Motor Show.[37] However, there has been no progress towards producing or marketing this upscale specification.
Crash safety
In 2014, a Nano was crashed for NCAP by ADAC in Germany. Despite Tata's claim that it was expecting 4 stars, the Nano actually got no stars for adult protection and didn't meet even basic UN safety requirements.
Sales
Nominal factory output is 250,000 pa
FY 2009–2010 30,000 approx
FY 2010–2011 70,432
FY 2011–2012 74,527[42]
FY 2012–2013 53,848[43]
FY 2013–2014 21,129[44]
FY 2014–2015 16,903[45]
Daklem, prodajom se nije proslavila ni u Indiji, a ti pricas o potencijalnim stotinama hiljada u Evropi???
To se zove vizionar! :)))
carobnjak
Posao sa Mahindrom bi sigurno bolje prošao nego sa Fijatom.
Fijat je za ovo godina ukupno proizveo 500L u manjem broju primeraka nego što je godišnji kapacitet fabrike. Uz to, uvoz za takvu poizvodnju je bio blizu 80%.
Ovo što bi Mahindra pravila išlo bi godišnje bar 200 000 i bio bi hit kao najjeftinije vozilo u Evropi. Upravo Fijatu nije u interesu da uđe ovakav proizvođač na tržište Evrope. Ili ostaše bez gaća....
Oktopod
Mahindru nisam ni pomenuo, komentar se odnosi na Tata Nano, rasejan si! :)
Sto se Mahindre tice, ona ce u Evropi proci slicno kao Chery, Geely, Quoros i sl...
"Zastava
An upscale Nano concept car called the Europa was shown at the 2009 Geneva Motor Show.[37] However, there has been no progress towards producing or marketing this upscale specification.
Crash safety
In 2014, a Nano was crashed for NCAP by ADAC in Germany. Despite Tata's claim that it was expecting 4 stars, the Nano actually got no stars for adult protection and didn't meet even basic UN safety requirements.
Sales
Nominal factory output is 250,000 pa
FY 2009–2010 30,000 approx
FY 2010–2011 70,432
FY 2011–2012 74,527[42]
FY 2012–2013 53,848[43]
FY 2013–2014 21,129[44]
FY 2014–2015 16,903[45]
Daklem, prodajom se nije proslavila ni u Indiji, a ti pricas o potencijalnim stotinama hiljada u Evropi???
To se zove vizionar! :)))
Autor carobnjak 14 Jan 2017, 21:48"
O kakvim stotinama hiljada ovde pričaš? To se zove dodavanje. :)))
Spomenuo sam 10000 za početak. Niko ne očekuje da to bude jedini model kako prodaja bude rasla, za razliku od situacije sa FIAT-om. :)))
Za nas 10000 Nano automobila za početak bi bio dream come true nakon skupog FIAT-a 500l koji svake godine na domaćem tržištu ima oko 2000 kupaca.
Nano sam spomenuo samo kao konkretan primer. Nije to jedini model Tate. I Tata i Mahindra su drugorazredni proizvođači u svetskim okvirima, baš kao i Zastava. Zato su nam i potrebni. Dobro bi bilo da je Zastava deo Volkswagena, Renaulta ili nekog drugog svetski poznatog proizvođača, ali dobra je i Tata, čak neuporedivo bolja nego da Zastava kao brend ostane neiskorišten s obzirom da u startu može da se proda 10-15 hiljada automobila pod tim brendom. Za početak, kao lokalna varijanta, Tata ili Mahindra pod Zastavinm imenom, bila bi i više nego OK tj. i više nego što smo imali do 2008.
"Mahindru nisam ni pomenuo, komentar se odnosi na Tata Nano, rasejan si! :)
Sto se Mahindre tice, ona ce u Evropi proci slicno kao Chery, Geely, Quoros i sl...
Autor carobnjak 14 Jan 2017, 23:35"
A Great Wall koji ima fabriku u Bugarskoj?! :)))
Zastava
Da li ti znas koliko Indija ima stanovnika? I koliko se tamo godisnje proda automobila?
E sad to uporedi sa mizernom prodajom Tatice Nanice...:)))
Da ti olaksam - Nano je propali projekat!
"Zastava
I sta s njim? Da nije mozda prodajni hit?
Autor carobnjak 21 Jan 2017, 14:13"
Nisu ni otpisani, a nije ni FIAT samostalno nešto bog zna šta velik (veća je sama Škoda od samog FIAT-a). Ključna reč je udruživanje. Dobro bi bilo Zastava Automobile prključiti nekoj velikoj kopmpaniji, a ne pustitii tu firmu da nestane. 2008 je propuštena prilika, mada može se to i sada ispraviti dovođenjem novog investitora koji bi sada imao ulogu green feld investitora.
"Zastava
Da li ti znas koliko Indija ima stanovnika? I koliko se tamo godisnje proda automobila?
E sad to uporedi sa mizernom prodajom Tatice Nanice...:)))
Da ti olaksam - Nano je propali projekat!
Autor carobnjak 21 Jan 2017, 14:15"
Indijsko tržište je veliko, ali takva je i ponuda. Tata Nano i nije predviđen da bude jedino vozilo tamo. Sa druge strane, nama bi dobro došlo jedno takvo vozilo. Možda nama čak više nego njima s obzirom da je Indija prevelika zemlja za jedno takvo auto, a taman za našu zemlju i naše uslove, što fizičke, što finansijske itd.
Vreme Tate Nano tek dolazi, a tu je i Tata Tiga koji takođe tek dolazi. Taj je model veći brat Tata Nano-a.
I ne vređaj nam naš ponos i našu diku - FIAT 500l. :)))