
Mazda će biti prva marka sa serijskom primenom HCCI tehnologije u automobilskoj industriji. Japanska kompanija je pripremila značajnu inovaciju kada je reč o motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Nova tehnologija bi trebalo da smanji potrošnju goriva za do 30 odsto, kao i da redukuje emisiju izduvnih gasova.
Homogeno paljenje sa kompresionim ubrizgavanjem (HCCI) je komplikovan naziv za prilično jednostavan sistem koji uključuje komprimovanje mešavine benzina i vazduha u cilindru do tačke paljenja umesto korišćenja svećice. Ovaj metod sagorevanja zapravo čini da benzinski motori rade na sličan način kao konvencionalni dizeli.
Po izdanju „Nikkei“, novi agregat sa revolucionarnom tehnologijom bi trebalo da stigne 2018., a prvu primenu će imati u Mazdi3. Biće deo Skyactiv 2 filozofije smanjenja potrošnje. Prebacivanje na HCCI bi trebalo da smanji potrošnju „trojke“ na neke 3,3 litre na 100 pređenih kilometara.
Mazdin motor će biti označiti prvu serijsku primenu HCCI tehnologije na automobilima. Proizvođači su i ranije eksperimentisali na ovu temu. General Motors je razvio konceptni pogon za Saturn i Opel 2007., koji je poboljšao ekonomičnost za 15 odsto. Timovi Formule 1 su takođe istraživali ovu tehnologiju kroz verziju poznatu kao „Jet Ignition“, snabdevača komponentama „Mahle“, gde se kompresiono paljenje kombinovalo sa regularnom svećicom.
Mazda takođe razvija električni model za 2019. godinu, namenjen odabranim tržištima. Glasine govore da bi mali rotacioni motor mogao biti opciono dostupan za produžavanje autonomije.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
Ta bi "dizel-benzinska" trojka trošila manje nego neki hibrid te klase?
A manje i od dizela? Mada bi radila na principu dizela, a na benzin ?
Teško da će to biti. Mada, nikad ne reci "nikad".
Mazda bi trebala da ponovo pokrene lagane sportske modele poput MX-6 i RX-7. Neverovatno je da danas nema niti jednog manjeg sportaka (ne računajući egzotiku), do pre 20-ak godina bilo ih je kod podosta proizvođača...
Poz
Nemacki "Mahle" ne poseduje nista sto lici na hajtech tehnologiju.
Malo je alfasindromicna ova prica.
Benzinski oktani su jaci od dizelovih cetana ali je kos dizela zbog veceg stepena kompersije iskoristenje vece a GM je odavno napravio HCCI motor ali verovatno kao i keramicke sklopove unutar motora neko ne dozvoljava jer bi sa time smanjili potrsacko drustvo a to Shell-u, Exxon-u verovatno ne odgovara jer sa vecim stepenom iskoristenja goriva se povecava i vremenski interval za zamenu ulja u motoru, smanjuje habanje,...