Oktane plaćamo kao da smo Slovenci

Cene goriva u našoj zemlji, gde su državna uzimanja najviša, nastavljaju da rastu. Plate u "deželi" duplo veće, ali gorivo košta isto kao kod nas
Cene goriva u Srbiji i dalje svakodnevno rastu, pa je tako litar benzina od 95 oktana već premašio 140 dinara, iako je pre mesec dana koštao u proseku 133,5 dinara, a u ponedeljak se na velikom broju pumpi prodavao po ceni od 141,70 dinara.
Evrodizel je blizu granice od 150 dinara za litar (i skuplji je za sedam-osam dinara nego pre mesec dana), jedino je "mirovao" sve popularniji i po velikim temperaturnim minusima skoro neophodan superdizel, koji je prošle nedelje dostigao cenu od 154,40 dinara za litar.
Vozači koji koriste za pogon svojih automobila TNG moraju da izdvoje i do 80 dinara za litar ovog goriva, koje, kažu računice, nije isplativo ukoliko mu cena premašuje 50 odsto cene benzina.
- Ukoliko potraju velike hladnoće i ako led i dalje bude držao okovanima rečne tokove kojima se doprema gorivo, moguće je da cena nastavi da raste - upozorili su iz Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Jer dopremanje goriva drumskim putem znatno je skuplje nego rekom, pa će ceh, kao i do sada, platiti krajnji korisnici - vozači.
A vozači u Srbiji i sada plaćaju gorivo koje je među najskupljima u regionu. Benzin od srpskih benzinskih stanica skuplje toče, u proseku, samo u Hrvatskoj i Sloveniji. Iako su prosečne plate u ove dve nekadašnje države SFRJ znatno veće nego kod nas, cena dizela bezmalo je ista. Naš "auto-plin", koji ima i najveću akcizu, možda nije najkvalitetniji, ali svakako je najskuplji u regionu.
Upoređivanje srpskih cena sa cenama goriva u Bosni i Hercegovini i Makedoniji jasno pokazuje zašto benzinske pumpe u našem pograničnom području prema ovim državama zvrje prazne.
Razlika u ceni toliko je velika da se sve više naših sugrađana ponovo bavi švercom benzina...
- Mi smo nebrojeno puta upozoravali na to da su državna zahvatanja kod nas mnogo veća nego u BiH i Makedoniji i da država mnogo gubi jer veliki broj naših sugrađana kupuje gorivo u kompšiluku, ali nismo naišli na razumevanje - kaže Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Cene goriva će, po svemu sudeći, nastaviti da rastu i narednih dana, i to bez obzira na vremenske prilike.
- Raste cena sirove nafte na svetskom tržištu, a i dolar nastavlja da jača u odnosu na evro, što su dva osnovna razloga za rast cena derivata - smatra Bora Tatić, zamenik predsednika Privatnih benzinskih stanica Srbije.
SVETSKE BERZE
Posle dogovora zemalja OPEK-a o smanjenju proizvodnje nafte krajem decembra, kojem se pridružila i Rusija, cene "tečnog zlata" na svetskim berzama znatno su premašile tadašnjih 40 dolara za barel.
Tako se u ponedeljak barel takozvane VTI američke nafte prodavao po ceni of 52,26 dolara, a one skuplje, tipa BRENT, za 55,37 dolara.
Izvor: Novosti.rs
Da, ali je zato najlošije gorivo u regionu, a i šire...
Najveće akcize na gorivo (preko 60% mp cene ide državi ), eto u nečemu smo lideri...
Za kvalitet ko te pita, nek sipa raja ovu slamu-vodu, pa stradaju dizne, EGR, DPF itd...
Najvažnije je da država uzme svojih 60+ %...
Malo je cudno da je svuda benzin skupji od dizela osim kod nas...?
O "otadžbinskim" zahvatanjima je više van rezona trošiti reči.
Ima li neki zvaničan dokaz da je kod nas gorivo lošije nego u inostranstvu?
Priapus
Ima.
Sipaj bilo gde "preko" pa ćeš videti.
Ili to što kod nas stradaju dizne, možda je i to neki pokazatelj ?
Benzin slab ( daj Bože da ima 80 oktana ), dizel prljav.
carobnjak
Tu sam. :)
Pratio sam malo. Oktopod ume da nasmeje. :)
P1
Nema zvaničnih dokaza, razumem.
A bilo bi verovatno korisno da ih ima.
Priapus
Nije poželjno da ih ima, kao u slučaju Savamale.
U svakom slučaju, ako misliš da je kvalitet goriva u Srbiji na nivou onog u Nemačkoh, grdno se varaš.
Više puta sam sa V8 i V6 benzincima se uverio da je kod komšija bolje gorivo.
Bolje auto ide i manje troši.
Tebi ako je volja, čekaj zvanično saopštenje da je gorivo odličnog kvaliteta, da je u Savamali sve ok i sl...
P1
Da bi se ušlo u iole ozbiljniju diskusiju, potrebno je znati ceo proces. Odakle dolazi sirova nafta, od koga se nabavlja, da li iz sopstvenih izvora, ili od velikih trejdera, kakav je kvalitet rafinacije, koji procesi se sprovode u rafinerijama (hidrokreking, hidroobrada..), koji standardi važe, kakva je kontrola kvaliteta, kakva je kontrola transporta do pumpnih rezervoara, kakva je kontrola derivata..
Pri čemu se sa ozbiljnim trejderima (BP, Exxon, Shell..) ugovori zaključuju neretko i na period od više godina.
A na sve to postoje i sertifikovane kuće (npr. Jugoinspekt) koje se bave (između ostalog) kvalitetom derivata, usaglašenosti sa standardima, a povrh svega i markiranje je nedavno počelo.
Tako da.. ne bih ja smeo tako "hrabro" da istupim sa tvrdnjama. Odnosno, smeo bih, ako ne bih trpeo posledice za izgovorenu reč. Ili jednostavno, ako bih bio dovoljno mator, što bi neki u šali rekli, "iskusan" ili čak "ozbiljan". A mator svakako jesam..
Priapus
Potrošača to ne treba zanima. Samo kvalitet krajnjeg proizvoda.
To da nismo banana država, trebali bi standardi biti postavljeni kao u DE recimo.
Pa ko ne može da ispuni, sledeći...
Meni je dovoljno što sam osetio na motoru, kolima.
A ko ne želi da veruje sebi već medijima, njegov izbor.
Isto kao što oni u Savamali zvaše policiju al niko ne izadje.
E sad hoće li neko verovati njima, ili zvaničnicima, na svakome je da izabere...
Priapus
"A na sve to postoje i sertifikovane kuće (npr. Jugoinspekt) koje se bave (između ostalog) kvalitetom derivata, usaglašenosti sa standardima, a povrh svega i markiranje je nedavno počelo"
Moj prvi "garažni komšija" radi u Jugoinspektu, vozi njihova službene kola. I svaki dan iz gepeka tih kola vadi kante sa gorivom, skladišti u svoju garažu, koje posle prodaje svojim kupcima.
Reci, odakle mu redovno to gorivo? Ko mu ga daje svaki dan?
Daje mu ga onaj koga on redovno "kontroliše", zar ne?
Pa, kakav "rezultat" takve "kontrole" od strane "Jugoinspekta" možemo da očekujemo? Da gorivo koje "kontroliše" ( i džabe "dobija" ) nije u redu?
Nemoj da budemo deca ...
Sve je to "za apasanu". I "kontrolisani". I "kontrolori".
Evo jedan primer iz mog iskustva
Kod nas kad natankam pun rezervoar plina od 48 litara najviše što sam uspeo da pređem je bilo 410 km dok nije presušio rezervoar. U Sloveniji kad sam ga tankovao takodje svih 48 litara na njihovom Petrolu izvukao sam čak 580 km. Da napomenem da je u oba slučaja bila voznja autoputem 120-130km/h.
Od kada je cena goriva u BiH 1,07 eura?
22. decemra sam kupovao za 1,59 KM
sto je 0,81 Eura a ne 1,07 ?!
E da,
dizel je u Srbiji sasvim korektan. Ima zadovoljavajuci cetanski broj kao i tacku stinjavanja u ovim zimskim uslovima.
Korektan kvalitet se mogao primetiti nakon markiranja goriva.
Ćuti i radi, ne treba se opterećivati oko stvari koje ne možeš da promeniš.
Tako je kako je - ne preostaje ti ništa nego da prihvatiš činjnično stanje i teraš dalje...
Jeste da ono čuveno "work hard" u regionu gubi smisao, ali bolje išta nego ništa.
Poz
moron
Ima jos "kontrolnih kuca" osim Jugoinspekta.
Samo obican primer..
Na kraju dana, ako bi se covek iole malo "potrudio", u svakom segmentu drustva bi pronasao gadne anomalije.
Zato..
Prosecna cena dizela u BIH je oko 1.9 km (0.97 e). Pre par dana sipao u Austriji po ceni za litar dizela 1.15 e, mada je na nekim pumpama i znatno skuplji, na Shell-u 1.4 eura, a premium dizel cak 1.6 e. U Hrvatskoj i Sloveniji oko 1.2 eura.
Nisam primetio razliku u snazi i ubrzanjima na "austrijskom" gorivu.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=01&dd=19&nav_id=1221760
P1
Sve ti to ispituju "renomirane kuće" ... i kada ta "kuća" stavi pečat da je to tako, onda je to tako.
@Priapus
"Evo zasto se ne preporucuju moderni motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva u Srbiji a od strane proizvodjaca istih.
Setimo se npr. samo da Toyota nije htela odmah da omoguci prodaju novog 1.2 turbo benzinca jer je gorivo koje su testirali bilo ispod proseka pa su izracunali da bi za 5 god koliko je garancija bilo neiplativo, na kraju su ga ipak ponudili kao i ostali jer je prodaja losa. A to je samo jedan u nizu primera u zadnjih X godina. "
Čuo sam dosta primera gde se odredjene verzije ( motorske ) ne nude kod nas zbog lošeg goriva.
Da li to oni haluciniraju ili namerno seku sebi promet, šta misliš ?
Baš danas gledam jednog novog benzinca kako se muči na ovoj našoj "slami" od goriva...
Trebao bi da radi "ko sat", bez podrhtavanja, trzavica, rafinisano.
A ne može se prigovoriti nečem drugom jer ima samo 2.500km na satu.
Tuga kakvo gorivo je kod nas, posebno benzin.
Dizel je još i dobar u poredjenju sa benzinom.
P1
Nije ti to verovatno problem do goriva, već do "djubra" koji voziš ... Da to ima neki normalan motor, išlo bi to i na petrolej. Ili, na kerozin, nitro razradjivač ... na sve.
"Za dobru svinju nema loših pomija"
moron
Hahahaha.
Pričao mi je prijatelj kako se davno dovezao iz susedne države na staro ulje iz bureta, sa W123. :)
Sipaš mu šta bilo, guta sve. :)
Ko zna koliko će proći i da li ćemo ikad imati valjano gorivo.
Tuga...
Srećom ti možeš da naspeš u "inozemstvu" relativno često...
Jesi li osetio razliku, daj nam "priopćenje". :)))
Šalu na stranu. Ja od 2004. gorivo u 99,99% sipam na NIS-u. Uglavnom "na Dejtonu" ili kod SC. Najmanje me njih strah. Uvek imam neki bolestan običaj da neposredno pre Nove godine naspem kola do vrha. Da u Novu godinu udju puna. Pred NG sam oba vozila natočio na NIS-u.
I iz oba vozila sam kasnije pri radu motora u garaži osetio nevidjen smrad izduvnih gasova (što se inače ne oseti, bar ne kod 500L).
Kao da su oba "lešine". I ništa mi nije jasno. Šta sam usuo, sveti Petar neka zna.
moron
NIS kao važi za najsigurnije.
Merc je ranije davao garanciju samo ako se kod njih sipa.
E sad, neki kažu da je Mol najbolji.
Ali i tamo ima propusta u vidu prljavih cisterni koje im dovoze gorivo, pa ako te zakači.
U svakom slučaju, kod nas je lutrija gde sipaš, samo što ne možeš da dobiješ 7-cu, već eventualno posetu servisu...
Čovek koji je radio u OMV-u mi kaže da svi uzimaju od NIS-a gorivo, fakture sve NIS.
E sad ko ga kako i čime "biberi", tu je razlika...