
Kako prenosi Beta, nemačka ministarka ekonomije Brigite Cipris i drugi zvaničnici sreli su se sa direktorom PSA grupe i predstavnicima sindikata da razmotre detalje kupovine Opela.
Obe strane su razgovore ocenile kao "konstruktivne".
Francuska kompanija PSA grupa, koja proizvodi Pežoove i Sitroenove automobile, kupila je u martu evropske brendove Dženeral motorsa Opel i Voksol za oko 2,33 milijarde dolara čime je postala najveći proizvođač automobila u Evropi posle Folksvagena.
Opel zapošljava 19.000 ljudi u Nemačkoj a ukupno 38.000, te je prodaja te firme povećala zabrinutost zbog gubitka posla, pogotovo jer su ove godine izbori u Nemačkoj. Britanski brend Voksol zapošljava 4.500 ljudi u dve fabrike.
Rukovodioci insistiraju da otpuštanja nisu u planu, iako analitičari kažu da su dugoročno gledano neizbežna.
Direktor PSA grupe Karlos Tavares rekao je da postoje načini da se smanje fabrički troškovi bez otpuštanja radnika i da će se u fokusu naći logistika, kvalitet, energija, održavanje i bezbednost.
U zajedničkoj izjavi posle sastanka, Cipris i Tavares potvrdili su posvećenost PSA grupe poštovanju postojećih radnih ugovora i saopštili da su se učesnici razgovora složili da prodaja Opela "može da ima značajne prednosti za obe strane", i za PSA grupu i za Opel i Voksol.
Cipris je rekla da će Nemačka nastaviti da pruža "konstruktivnu podršku" spajanju PSA grupe i Opela i Voksola i na federalnom nivou i na nivou saveznih pokrajina.
"Drago mi je da smo ostvarili dalji napredak, u interesu zaposlenih u Opelu i Voksolu. Naročito bih pozdravila posvećenost gospodina Tavaresa poštovanju i prihvatanju svih kolektivnih ugovora".
Sve strane su se složile da nastave razgovore ali nisu precizirale datum.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Varijanta A:PSA uradi ristajling Insignie pa bude cetvorooka kao Octavia.Da se zna ko je gazda. Varijanta B:Naprave od Opela ono sto je npr.Fiat od zapustenog americkog Jeep-a pod Daimlerovom komandom .I Krajzlerovom,podrazumevano.
Varijanta A
Uzeti Insigniju i od nje napraviti 508.
Varijanta B
Uzeti Amperu u od nje napraviti DS2-e
Varijanta C
Uzeti C3 i od njega napraviti Korsu koja nije 3. redizajn Grande Punta
@Granduljko 508 je gotov i stize u Frankfurtu, varijanta sa Amperom mi se dopada, a razvoj nove CORSE koja je trebala da ide 2018 je zaustavljen i prezentacija je odlozena, verovatno ce se raditi neki mkks
Corsa na PSA EMP1 platformi definitivno,ostalo Boga pitaj.To je nova sasija, nece vise biti rodjak 500l-u.
Varijanta A.
Preuzmu od GM Volt i Bolt, za sta tehonolgiju nemaju, a treba im za pogon zadnjih tockova za 5008 i 3008 i sve nove modele EMP2.
Varijanta B.
Posto je C3 vec 3ci put prepakovan automobil, mozda pokupe jos po nesto za novi 208. Od EMP1 ni traga ni glasa.
Varijanta C.
"Nova" Korsa je ko zna sta. Moguce da je zapravo jos jedan restajling by GM(4ti).
Varijanta D.
Posto je 508 vec duboko u razradi(jos jednom prepakovani 3008), verovatno da ce od Insignie neka budzevina DS da se pojavi.
Varijanta E.
Prepakovani Boltovi kao DS kobajagi koncepti.
Kakve teorije, da se zavrti coveku u glavi...
Sve sto je trenutno u ponudi Opela i radjeno "pod kapom" GM-a, nije deo sporazuma, odnosno PSA nema pravo na taj deo intelektualne svojine, zbog toga je i cena tolika kolika je... sto znaci da PSA ne moze da uzme aktuelnu Insigniju, Amperu ili Astru (odnosno njihove platforme, motore i menjace) i da na njihovim osnovama dalje razvija proizvode za ostatak grupacije...
Za Corsu su uistinu krenule informacije da se odustalo od daljeg razvoja na GM-ovoj platformi, medjutim, nekako je nelogicno sto se i dalje testiraju primerci, sto se moze videti na "svezim" fotografijama, sto moze da znaci da ce ipak zavrsiti njen razvoj i da on nece biti na zajednickoj osnovi sa drugom generacijom 208 i slicnim modelima... vidim da iako je prodat veliki SUV ce ipak biti pravljen (kako je u ranijem planu recenu) i to kao blizanac Cadillac-u i GMC-u...