home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mnoge evropske države donose ili najavljuju strože zakone sa ciljem smanjenja zagađenja vazduha u gradovima, a na udaru su uglavnom vozila sa dizel motorima. Čini se da će novim zakonskim odredbama najviše biti pogođeni proizvođači premijum automobila, čija se prodaja u znatnoj meri oslanja upravo na modele sa dizel motorima.

Najnoviji podaci koje je objavio JATO Dynamics, pokazuju primetan rast prodaje luksuznih vozila sa dizel motorima.

Tako, na primer, više od 95% isporučenih Land Rovera i preko 80% prodatih Volvo automobila u Evropi u 2017. imaju dizel pogonske agregate.

Jaguarova prodaja u 2017. godini sastoji se od 90 odsto dizelaša, što predstavlja značajan rast u odnosu na 2016. kada se od ukupnog broja isporučenih vozila 81% odnosio na modele sa dizel motorima.

Kada je reč o nemačkoj premijum trojci, gotovo 3 od 4 prodata BMW automobila u Evropi imaju dizel agregat ispod haube.

Trenutno učešće dizalaša u prodaji Mercedesa i Audija kreće se oko 70%, mada je u padu u poređenju sa 2016.

Sa druge strane, takozvani "mejnstrim" proizvođači nisu toliko oslonjeni na prodaju dizel vozila. Tako je svega 10% prodatih Toyota u Evropi u 2017. imalo dizel motore, dok je u slučaju britanskog Vauxhall taj broj tek nešto iznad 20 odsto.

U proseku, prodaja dizel automobila u Evropi smanjena je u dosadašnjem periodu godine u poređenju sa 2016.

U januaru i februaru 2017. od ukupnog broja isporučenih novih automobila na evropskom tržištu, 47% su bili dizelaši.

Iznad ovog proseka su, osim premijum brendova, i Peugeot, Volkswagen, Renault i Nissan. Ostali evropski proizvođači su ispod proseka, a većina je smanjila njihovo učešće u prodaji u 2017.

Tako je, na primer, Toyota smanjila učešće dizelaša u prodaji za 9,7% u odnosu na 2016, Vauxhall za 9,1%, a Citroen za 8,9%.

"Većina prodatih automobila premijum proizvođača u 29 posmatranih evropskih zemalja u 2017. bili su dizelaši", piše u izveštaju koji je objavio JATO.

Postavlja se pitanje koliko su najavljene zakonske regulative koje pogađaju dizel vozila, poput onih u Londonu i Parizu, ali i u nekim drugim zemljama i velikom gradovima u Evropi, pretnja budućem rastu prodaje premijum automobilskih marki i šta će one tim povodom preduzeti?

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1129



Komentari

Ne isplati se mala potrošnja, treba to sankcionisati...

Autor P1 11 Apr 2017, 14:50

dugi niz godina poznato je da ce se za dizel motore postepeno regulative poostravati, a proizvodaci umjesto da iskoriste tranzicijski period za izradu odlicnih benzinaca i dalje guraju dizele i razvijaju ih. neka onda i plate ceh

Autor sys_fan 11 Apr 2017, 15:08

Istrebiće dizele kao vaške : )

Autor Aleks 11 Apr 2017, 16:22

A čkoda, kakav je trend kod nje? Oni prave zaista odlične TSI motore, troše manje od dizela, a treba im samo "redovan servis", pri čemu je sa spiska radnji redovnog godinjeg servisa nedavno izbačena pozicija "zamena seta razvoda" ...

Autor moron 11 Apr 2017, 19:57

Problem kod dizela je što izbacuje suviše azot oksida, ne postoji čist dizel i onaj najnoviji potstiče kancer a kamoli ovi stariji...
Poz

Autor Raziel 11 Apr 2017, 22:32