
Fiat Chryslerovi prodavci u Italiju su protestovali jer im je kompanija poslala oko 6.000 novih vozila koje nisu poručili.
Prodajni saloni su otkrili sporna vozila u svom sistemu krajem februara. Reč je o modelima koji se sporo prodaju, prvenstveno Fiatu Tipu i Ducato vanovima.
„Fakturisan nam je značajan broj modela Tipo koje uopšte nismo poručili. Takođe su imali pogrešne specifikacije, što ih čini teškim zaprodaju“, rekao je jedan od dilera. „Već imamo višak Tipoa.“

Drugi prodavac je rekao: „Fiat nam je preko noći fakturisao više od 5.000 jedinica modela koji je u dosadašnjem delu godine prodat u samo 4.000 primeraka mesečno.“
Dileri nisu želeli da budu imenovani jer su zabrinuti zbog reakcije FCA.
U FCA nisu odgovorili na pozive medija da prokomentarišu ovaj slučaj. Ovaj potez je praktično 90 miliona evra inventara sa spiska FCA preneo u poslovne knjige prodavaca. Odnosi Fiata i 150 italijanskih prodajnih salona su ostali zategnuti nakon svega.
Udruženje dilera FCA, UCIF, protestovalo je povodom ovog slučaja. Predsednik ovog tela, Karlo Alberto Jura, saopštio je u pismu upućenom FCA da je potez „nezgodan“, jer dileri već imaju velike inventare, u nekim slučajevima modeli Tipo stoje 8 ili 9 meseci. Dileri kažu da je 1,5 do 2 meseca normalan period čekanja na prodaju.
Sa ovim potezom, FCA je povećao isporuke u prvom kvartalu, a te isporuke se u statistici broje kao prodaja, što popravlja finansijske rezultate na papiru. Dakle, virtuelno je „prodato“ 6.000 vozila uz prihod od 90 miliona evra.
Serđo Markione je u petak izjavio da je prvi kvartal bio „težak“ za italijanskog proizvođača: „Već smo najavili da će to biti najslabiji period u godini“.
UCIF je predložio da dileri zatraže od proizvođača dodatne subvencije da bi se olakšala prodaja nenaručenih automobila. Takođe, dilerima je rečeno da treba da istaknu da je FCA sa fakturisanjem jasno prekršio potpisani ugovor o franšizama.
UCIF je takođe savetovao prodajnim salonima da ubuduće odbiju istovar vozila koja nisu poručili.
„Fakturisanje automobila koje dileri nisu poručili nije uobičajena praksa u Italiji“, rekao je Plinio Vanini, vlasnik Auto Torino dilerske grupe, najveće u Italiji, koja je prodala 21.000 novih automobila prošle godine.
Vaninijeva kompanija prodaje vozila 13 marki, uključujući Alfa Romeo i Jeep, ali ne i Fiat.
U pismu dilerima, Pjetro Nardi, Fiatov direktor prodaje u Italiji, priznao je da se „dotična praksa desila u nekim slučajevima“.
Italija je ključno tržište za FCA, jer se na nju odnosi oko 44 odsto ukupne prodaje novih vozila u Evropi. Što se Fiata tiče, on u Italiji prodaje 59 odsto automobila namenjenih za evropsko tržište.
Izvor: Autorepublika.com
Foto: arhiva Autoblog.rs
Ajde gde ste Fiat-ovci?.Pljujete po svemu što je iz Nemačke , pogotovo VW vam je trn u oku a vidite šta radi Fiat.Pravi očajničke poteze zbog slabe prodaje. Po nama sveznalicama nema boljeg auta od Fiata nego eto....
Po Auto Scoutu ih nema puno, a prodaja u ožujku rekordna za Tipo u Italiji. Znači nisu ih registrirali na salon.
Nikakva novost , fiktivna prodaja.
Prije par godina je tipa toga , bilo u Renaultu Hrvatska (nadležan i za BiH) prikazivanje prema principalu fiktivne prodaje , posebno neatraktivnih modela tipa Espace 4 i Laguna 3 , zbog dobijanja poena i napredovanja u hijerarhiji.
Dorde-mogu potvrditi, teta mi radila u jednom renaultovom salonu i svako malo su morali uzeti auto koji nisu narucili. Ne znam kakva situacija je trenutno.
Čudno. FiJat je valjda pa ubedljivo najbolje vozilo ... Nema ovo logike... Da zapinje prodaja škode, razumeo bih :)
Pa, neka spuste cene onoliko nisko koliko je nizak prostor za glave putnika u Tipu. I mnogi ljudi će pristati za te pare da se "sagnu".
@ Đorđe
Ne postoji fiktivna prodaja u Europi. Ona se vodi preko MUP-a svake države kroz registracije novih vozila. Tako da tu nema muljaža.
Diler je druga stvar. Njemu se gleda i koliko vozila kupi od proizvođača.
Novinari su tu nesto pobrkali.
Rijec je o najnovijoj Fiatovoj akciji:
"Ako neces milom, hoces silom"
"Serđo Markione je u petak izjavio da je prvi kvartal bio „težak“ za italijanskog proizvođača: „Već smo najavili da će to biti najslabiji period u godini“."
A znači zato FCAS više ne objavljuje podatke o prodaji? Mora da je prodaja bila loša čim nema podataka o prodaji 500l u prvih 3 meseca.
Nastala totalna recesija u FCA.
Koliko dobro ide prodaja 500L, pokazuje da je nestalo čak i B.M, a carobnjak ugasio sveću....
Moje predviđanje prodaje 500L je manje od 70 000 za ovu godinu. I to sa super "dorađenim" lusuzom, to jeste restajlingom.
Ustvari, šta bi sa tim restajlingom 500L???
Nestalo vesti u vezi 500L, nestalo botova, nestalo sve. Radi li Kragujevac?
Prodaja 500L u Evropi:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500l/
U Americi (blagi užas):
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/fiat/fiat-500l/
Šta će sada da kažu oni koji ponavljaju kako se Yugo, sa preko 145.000 prodatih komada, loše prodavao u Americi?
Serđo stegao kaiš pa im se ne piše.