
Električna infrastruktura Velike Britanije nije spremna za predviđenu upotrebu energije koju bi stvorila upotreba električnih automobila na putevima u narednih nekoliko decenija.
Naime, električna vozila se sve više proizvode i jeftinija su kako za kupovinu tako i za održavanje od običnih automobila, pa se sve više ljudi odlučuje upravo za takva vozila. Ali troškovi za osposobljavljanje infrastrukture da se prilagodi velikom broju elektičnih vozila bi bili preveliki. Prema tome, kupci električnih automobila bi mogli da doprinesu krahu električne mreže Velike Britanije.
Zelena Alijansa je uporedila način na koji Velika Britanija upravlja potrošnjom elektične energije u odnosu na druge zemlje, i rezultati nisu baš dobri. Na primer, u gradiću od 6.800 stanovnika, od kojih 900 poseduje električne automobile, bi dolazilo do velikog disbalansa električne energije i slabljenja struje, što bi eventualno dovelo do oštećenja na elektranama i dalekovodima, što sa sobom nosi ogromne troškove za popravku. Norveška, koja je trenutno vodeća zemlja po broju električnih automobila na svetu, se i sama bori sa velikom potrošnjom električne energije.
Veliku Britaniju bi osposobljavanje električne mreže do 2050. godine koštalo oko 36 milijardi funti, sudeći po tom izveštaju. Zelena Alijansa apeluje na vladu Velike Britanije da unapred razmišlja o elektičnoj infrastrukturi kako bi smanjila pritisak na elektrilnu mrežu, i predlaže razvoj manjih elektrana koje bi smanjile opterećenje na glavnoj elektičnoj mreži.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Ako elektrane moraju da prave vise struje,automatski vise i zagadjuju.I sta smo dobili elektricnim automobilima?
Verujem da će u Gacku, Pljevljima, Obrenovcu i na sličnim lokacijama, svi ljudi iz ekološko-zdravstvenih razloga potrčati da što pre kupe elektro automobile.
I Boga moliti i da svi ostali učine to isto.
Da se napokon nadišu čistoga vazduha.
Našoj elektroprivredi nedostaje oko 350 MW, to se trenutno rešava uvozom. Elektrifikacijom putničkih automobila može ova situacija samo da se pogorša.
Gradiće se termoelektrana. Znači da će budući elektro automobili u stvari voziti na ugalj.
pa i sadašnji elektro automobile u stvari voze na ugalj... ;).
osim možda u francuskoj... tamo oko 3/4 struje proizvedu nuklearne elektrane, koje doduše jesu "čiste"... sve dok nešto "ne procuri" ili se baš nema gde sa istrošenim goriom...
Svaki prosecno obrazovan covek je ovo znao bar 5 godina pere ovog teksta :)
Elektoautomobilsku euforiju su na silu lansirali Amerikanci, a sve sa ciljem da se Evropa odvoji od ruskog plina.
Toboze resavanje ekoloskih problema je bio samo bled izgovor.
Bitno da smo mi spremni, sto bi rekao Sloba - imamo struje i za izvoz, uz restrikcije, naravno...:)))
vojvoda
Na protiv, uvođenjem elktromobila, Evropa će se vezati još više na Ruski gas, jer je on jedino masovno ekološko gorivo, to jeste gorivo iz koga će se u budućnosti masovnije proizvoditi struja.
Amerika forsira elektromobile van SAD, a ona koristi aute koji troše galone benzina uludo.
Berik
Ako nam zaista nedostaje 350 NW struje, onda ni dva "Vetroparka Čibuk" ne bi bila dovoljna da to nadomeste (mislim da je njemu kapacitet 160 MW). A kada će i on (jedan) u funkciju, Sveti Petar to ne zna ...
A gde je tek "ishrana" za eventualne "strujomobile" :)
Koliko strucnjaka na jednom mestu. Pa Vi ljudi se razumete i u struju pa u elektroprivredu pa i u automobile ..... Svaka cast. Sreca sto je sve ovo suvo lupetanje. Pa Britabija je jedna od vodecih drzava u proizvodnji "fosilnih goriva". Pa normalno je da ce se ovakvi tekstovi pojavljivati kao antireklama.