
Automobili s dizelskim motorom polako ali sigurno idu prema svom kraju. Nakon Volkswagenove afere ‘dieselgate’ kupci su izgubili poverenje u dizelaše pa se okreću benzincima, hibridima ili električnom vozilima.
Nemačka je najveće evropsko tržište za automobile s dizelskim motorom, ali u martu su dizelaši zadržali tek 40 posto tržišta. U poređenju s istim periodom prošle godine to je pad od gotovo šest posto.
Ni u Evropi nije bolje jer dizelaši sada drže tek 46 posto tržišta. Ali ono što je najvažnije, taj trend pada će se nastaviti jer mnoge vodeće svetske metropole najavljuju zabrane prilaska centru grada automobilima s dizelskim agregatima.
Štutgart od 2018. neće dozvoliti vozilima s dizelskim motorima starijim od tri godine ulazak u strogi centar određenim danima. Gradonačelnici Atine, Madrida, Pariza i Meksiko Sitija su najavili da od 2025. u njihovim gradovima neće saobraćati dizelaši.
Izvor: Autopress.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
Ne bih vise kupio benzinca u zivotu.Nek propadnu VW i ostali prevaranti.Ostavite naftu.
Cela akcija protiv dizela u Evropi je proba.
Ako prođe - prođe, a uzročnik je seljački auto VW-au, koji trenutno i ne poseduje valjan dizel.
Neće zemlje do veka subvencionisati elektromobile i sl gluposti.
Ja samo kažem, kad naprave, kamion na struju i benzin, tada možemo dalje da vodimo diskusiju.
A toga nema na pomolu.
A zemljama je bolje da subvencionišu jeftin - besplatan gradski prevoz na struju, koji će sam ukinuti - smanjiti broj vozila na ulici.
VW Das Garbage mu je.o kevu,kako ce nasi brdjani bez VW tdi.
Priapus
A, što ti se "ogadio" dizel? Ako pitanje nije suviše "intimno".
Ja, inače, nemam ništa protiv savremenih benzinaca i mislim da su često i bolja kupovina, a sve zavisi "od slučaja do slučaja".
Nemanja
Ustvari, ja vozim dizel, a kako se da zakljuciti iz donjeg
moron
Stvar je kristalno jasna: kao i svaka klasicna "ovca", i ja sam popas'o zvaku o ekologiji, Nox, CO2 i ostalim zlokobnim skracenicama, pa rek'o da si produzim zivot ako je ikako moguce..
Bez zezanja, nemam neki preterano jak razlog, bar ne iole dovoljno jak za sve ovdasnje vrsne poznavaoce (sta god da navedem, sigurno bi me svako "diskreditovao"). Jednostavno, smucile su mi se vibracije i zvuk (ova dva su kljucna; cak su i poceli "cvrckovi", a sto pripisujem naftarici), a kolateralno i dosta sporije zagrevanje (nikad mi se ne ugreje od kuce do posla, sledstveno cemu vec dve i po godine idem prevozom do posla, ali ovo je relativno nebitno)..
Potrosnja? Nije mi od posebnog znacaja.
Obrtni moment? Sledeci ce 99% biti dvokvacilac, a tu me tek bas briga za Nm, nek brine/misli menjac umesto mene.
Konacno: uvek me dizel vukao na nesto ruralno, seljacki, kompanijski.. aj malo da se vratim na benCin, pri cemu uvazavam svacije argumente za naftu.
A nisam ni trgovacki putnik, niti imam neku blizu rodbinu van BG..
Jedino ako me bas "use.e" neki "SUV/Crossover", i ponovo dobijem tazbinu par stotina km od prebivalista, onda cak i da razmislim, ali bih i tu gledao benzin.
Dakle, kao sto rekoh, kao i da nemam razlog za konverziju. Neka bude - hteo bih benzin "jer sam tako u mogucnosti"..
P.S. Nema nista intimno glede motornih vozila. U suprotnom bi se i supruge, ne daj boze, oglasavale i prodavale.. :)
Priapus
Pusti "javni prevoz" po gradu, "jaši bicikl":) Ja već više od tri godine "pos'o - kuća" na pedalama i niko od mene srećniji nije ...
Siguran sam i da je kompanija u kojoj radiš društveno odgovorna, posvećena održivom razvoju i da se zalaže za smanjenje potrošnje fosilnih goriva, tako da verujem da bi imali razumevanja ako bi na posao eventualno dolazio malo "smdrduckav" :)
A za kola, poslušaj savet Škodraga, što znači samo benzinac, turbo, i obavezno sa kaišem u glavi (samo TSI, e-THP ili EcoBoost), a svi ti oni nude i "dupla kvačila". I to ti je to ...
moron
Smrad nije problem. Zivot je problem. Nekako ne mere preko Gazele bajsom/bajsem. Ili u najmanju ruku nije mnogo pametno..
Benzin je benzin. Imam i dizela i benzinca.. Iako mi je benzinac malo sslabiji, zanimljiviji je kad se da gas. O odrzavanju necu ni da trosim reci. Moderni dizel-malo, malo pa neka greska, koja je uistinu smesna, ali smara da mora na dijagnostiku. Doduse, kriv je nas dizel koje sipamo na pumpama.
NemanjaBB
Nije dizel kriv, nego krševi koje ljudi kupuju od reda svi preko 300 000km.
Moderni benzinci su isti klinac za održavanje. A neki traže veliki servis uz svaki mali.
Realno, mali auto i dizel je glupa stvar. Velika buka, loša izolacija, mala ušteda. Kao što je glupost i veliki auto benzinac. Osim ako čovek nije buržuj, pa mu je nebitno.
Pored toga, benzinci se do sada nisu pravili u kvalitetu kao dizeli, to jeste namenjeni su za manju kilometražu. Ne mislim na luksuzne automobile. Recimo, VW benzinac da sastavi 200 000 je nemoguće a da valja.
Sad če se verovatno na tome poraditi, ali i cena će ići gore.
Ja nisam nikada imao dizela,ali za buduci auto svasta mi se mota po glavi,danas razmisljam o dizelu,sutra o benzincu,j.bes covjeka koji ne zna sta bi...
Ja se nedam više sa dizela , nakon mase benzinaca , ovo mi je treći dizel , tako da mi benzin više nije ni u širem izboru iz dosadašnjeg iskustva, sem kad bi mi pucala patka sa ekonomske strane pa da uleti nekakav rasan "vi ejt"