
Nemačka nevladina organizacija ETSC (Evropski savet za bezbednost u saobraćaju) nedavno je objavila rezultate vezane za rizik putovanja u zemljama Starog kontinenta,a koje je preneo nemački "Auto Bild". Rezultati su, što se nas tiče, potpuno očekivani i prilično poražavajući, a oni kažu da je najrizičnije putovanje saobraćajnicama Istočne Evrope.
Neslavno prvo mesto drži Bugarska, koja je u 2016. godini zabeležila 708 nastradalih u saobraćajnim nesrećama, što joj, sa 7,2 miliona stanovnika, donosi indeksnu ocenu 99. Na drugom mestu je Rumunija sa indeksom 97, dok je, među analiziranim zemljama, Srbija na veoma lošem trećem mestu sa ocenom 86.
Očekivano, najbolje rangirane zemlje su Norveška i Švajcarska (26), dok su odlični rezultati u bezbednosti u saobraćaju u 2016. godini zabeleženi i u Švedskoj (27), Velikoj Britaniji (29) i delimično u Danskoj i Holandiji (indeks 37).
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva
Ovde neke statistike nisu u redu. Nemoguce da u Britaniji sa onoliko stanovnika pogine 29 ljudi u saobracaju. Ili racunaju samo poginule na licu mesta, ili samo vozace, ili samo nastradale u vozilu. Sigurno je makar 29 biciklista i pesaka poginulo. Sa ovom statistikom idem da igram kolo po M1 sanse da me udari bilo sta je skoro 0.
Fordovac
Procitaj opet pa ce ti mozda bude jasnije.
Radi se o indexu 99 bugarska, 97 rumunija...a ne o broju nastradalih.
Mnogo toga igra kvalitet puteva, signalizacija, obelezenost, a svajcarcima niko ne moze u tome da parira. Obisao sam mnogo zemalja i nigde necete videti kvalitetne puteve kao u CH, signalizaciju, obelezenost...Mnogo ulazu u sve to. Zato je ovde u CH i najlakse za voziti. Pesacke prelaze rade u zutoj boji i to ih rade nekako hrapave, podebljane, kao da ga zalepili, nikad bre ne gubi boju. Skoro kod mene uveli zonu 20 gde pesak uvek ima prednost i sklonili 2 pesacka sto nekad bila, vidi se tamno tj da je pesacki bio tu. Bukvalno ta podloga sto bila ostala. Tako rade i 90% biciklistickih staza. Tako rade i 90% belih linija, sto punih sto isprekidanih svugde. Ranije sam mislio da je Bg dzungla klasicna, da se nigde ne vozi kao tu. Ali idite u vece gradove Francuske. Do sada od svih najgora Nica. Naidjes na ulicu gde se ne zna ko gde ide, niti obelezeno, nit znaka. Od 3-4 kolone odjednom 2, pa opet 4. Milion motora i skutera, kad stojis ako ne sklopis retrovizor velika sansa da ces ostati bez njega. Jos u takvim ulicama se ko po Srb parkiraju na strani i sede piju kafu u kaficima. Haos, guzva, oni stanu i odu. U Ch bi te na sud slali da platis 200fr i jos bi ti nakacili sudske troskove i ostalo pa izadje 800 :D Jos policajci prolaze, vide i nista. A, pod rotacijom stalno idu jure. Ima dosta sitnog kriminala pa mozda i ne mogu puno jadni da jure lose vozace. Nikad nisam toliko na dan slusao sirene policajaca i hitne pomoci. Bukvalno mi zvonilo u usima kada sam otisao. Nemacka je organizovanija, ali takodje ima haosa. Italija slicno kao Francuska, Spanija takodje. Motora svugde milion. Po azurnoj obali sta rade. Nevidjeno. Mom drugu ovde u Ch skoro pisali jer je isao izmedju traka i rekli mu da to znaju i da pustaju, ali ako se to radi sporije dok ostali stoje na semaforu. On kaze isao brze, odrali ga. Kaze kazu mu, da si isao izmedju pa obidjes 2, 3 pa stanes, usporis, nastavis i okej, a ti prijatelju ugrozavas bezbednost. A, po Italiji i FR svi takodje voze i jos brze.
@PIT
Imas neku preporuku za neki skuter od 125 kubika, zanimaju me i 400 kubika ali prvo ovo. Znam da pratis to. Dok nisam imao Ch dozvolu, mogao sam da mojom iz Srb da vozim skutere od 50 kubika ogranicene na 45 km/h :D sto je to smor bio, uzeo Speedfight a nece preko 45 :D Izadjem gde je 60 ogranicenje i teram u biciklistickoj stazi, na nizbrdicii smetam biciklistima hahah :D ovde ko polozi za kola nema za skuter preko 45 kmh, za to ides 8 casa voznje skutera, pa sam ja morao prvo da polozim za CH dozvolu za kola, pa onda za skuter 8 sati da smem do 80 km/h. Jedva sam cekao da skinem blokadu. A, ovih dana polazem za 125 kubika pa hocu da uzmem odmah nesto. Uh romane pisem...Poz svima :)
Duka
Preporučio bih ti nešto jače, barem 250ccm pa na gore.
Ali ako zbog dozvole moraš do 125, onda 125.
Uzmi X Max Yamahu.
Često ih vidjam nove, kida kako izgleda skuetr, moderno i lepo, led farove ima. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Y0ZRIZHJrRE
Generalno, uzmi bilo kog Japanca i nećeš pogrešiti, ja bi najpre Yamahu.
Ima i od 125ccm X-max, ali nisam siguran da li može da ima led faorve napred, pogledaj.
Uglavnom najlepši skuter koji sam video u poslednje vreme.
A naravno pošto je u pitanju Yamaha, ne moraš darazmišljaš o tome kakav je, vrhunski.
Evo specifikacija :
http://yamaha-srbija.rs/x-max-300/
https://www.yamaha-motor.eu/uk/products/scooters/sport/xmax125.aspx?view=featurestechspecs
@P1
Znam da nema greske nego ako znas jos nesto predlozi. Znam da i BmW ima lepe skutere, Yamaha, Suzuki, Peugeot. Nisam znao za ovu Yamahu, vidim ima 125 i 4500fr kosta. Moj drug ovde ima garazu za motore i nove i polove i on licno vozi T Max 500 kubika. Skuter ubija kako izgleda, zver. A, kako cenis one sa 2 tocka napred? Inace mozda me povuce da izadjem odmah i za kategoriju A sto je za motore preko 35kw. Ovako ovo leto moze i da mi pregura 125, po gradu i tako na voznje po regionu i lepom vremenu :)