home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Radnici "Fijata" ne popuštaju i nastavljaju štrajk, za petak najavili protestnu šetnju do gradske uprave

Štrajk oko 2.000 radnika u kragujevačkoj fabrici automobila "Fijat" se nastavlja. Predsednik štrajkačkog odbora Zoran Marković kaže za "Novosti" da je bio na sastanku u Ministarstvu privrede ali da nije bilo dogovora. On tvrdi da će u petak u 10 časova radnici da se okupe na mostu ispred "Fijata" i da će krenuti u šetnju ka gradskoj upravi, gde će gradonačelniku predati spisak zahteva, od kojih je glavni da traže od države da preuzme svoju ulogu u rešavanju problema radnika ove automobilske industrije. Poslovodstvo "Fijata" je uporno u sprovođenju stava da ne pregovara sa radnicima dok se ne vrate za mašine i nastave štrajk, a štrajkački odbor poručuje da neće prekinuti proizvodnju dok se ne dobiju bar pismene garancije poslodavca da će ispuniti minimum traženih zahteva počevši od povećanja bruto plata na 50.000, poboljšanje uslova rada, plaćanje prevoza...

Ipak, da li se iza štrajka nešto krije?

"Novosti" iz dobro obaveštenih izvora saznaju da ima i "zainteresovanih strana" kojima nikako ne odgovara brzi nastavak sadašnje proizvodnje modela "500 L", a pogotovo činjenica da je rukovodstvo "Fijata" ozbiljno razmatralo proizvodnju novog modela u fabrici u Kragujevcu 2018. godine.

Činjenica da pojedine sindikalne vođe, kako kažu naši izvori, imaju "intenzivne kontakte" sa pojedinim čelnicima "Fijatove" fabrike iz Poljske, bacaju novo svetlo na sva dešavanja poslednjih dana u Kragujevcu.

Nije tajna da se i Poljaci, "rukama i nogama" bore za dobijanje novog modela i da su, kažu naši izvori, već spremili 100 miliona evra za ulaganje u novi model.

Bez novog modela u Kragujevcu jasno je da fabrika ne može da opstane. Ugovor Srbije i "Fijata" ističe 2018. godine i sasvim je jasno da sadašnji "štrajk bez kompromisa" svakako neće podstaći čelnike iz Torina da bez razmišljanja donesu odluku o pravljenju novog modela u Kragujevcu.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1497



Komentari

Upravo tako
Neko je dobio lepe pare da NAPALI radnike da udju u strajk kako bi Fiat lakse prelomio da ode u Poljsku.
BRAVO
RADNICI RAZMISLJAJTE SVOJOM GLAVOM

Autor POSMATRAC 14 Jul 2017, 09:37

Ma da!
U Poljskoj je kao manja plata!!!
I tamo država sa budžeta uplaćuje Fijatu apanažu, ne plaćaju poreze, carine, vodu, struju i sl!!

E da oće otići žabari, kamo sreče....

Autor Oktopod 14 Jul 2017, 09:49

Novosti su sa aspekta "određenosti ka režimu" na istoj liniji kao Informer, Pink, Happy, STB, Srpski Telegraf.. da ne idemo dalje. Tako da su svake ovakve vesti indikativne, i nikad jednostrane: i odražavaju (skriveno ili više transparentno) stav vlasti, i uvek su po pravilu spin. Tako da... idemo dalje.

S druge strane, nemam baš preterano minimalno iskustvo i sa poslodavcima, i sa sindikatima, i tu nema šta mnogo da se kaže više od onoga što svi znaju.
A ono što ja trenutno ne znam jeste da li je potrebno da se zabrinemo za zaposlene (ne računajući sindikalno rukovodstvo) ili ne.
Meni lično nije u interesu da bilo ko bude socijalni slučaj. Naprotiv.
Opet, s druge strane... toliko je sve u ovoj državi trulo, toliko više nema uslova za elementaran život (pazite sva ova ubistva, ekonomski kriminal, prljavštinu, besperspektivnost..), da ovaj balon stvarno mora da pukne, pa da se dižemo iz početka, ako uspemo. U tom smislu, štrajk podržavam (ako je legitiman i zdravorazumski opravdan), ali svakako ne mogu da budem, licemer da štrajkače ložim, jer od toga verovatno većini od njih zavisi egzistencija.
Šta drugo da se kaže, nego pamet u glavu. A da je FIAT jedini.. YURA, Gorenje, Leoni, Goša..
Ili revolucija, ili evolucija, ne vidim kraj ovoga na drugi način, sve je toliko nehumano da ovo sve svakako više uopšte nema smisla.

Autor Priapus 14 Jul 2017, 10:11

Strajk je opravdan , najverovatnije, ali momenat nije.
Tu i lezi kvaka, trebalo je izdrzati do novog ugovora ili novog modela, a ne sad.
Sad ako Fiat definitivno ode treba nahraniti 2000 ljudi i njihove porodice.
Radnici nemaju keca u rukavu, namaju nista, a napaljeni su.

Autor posmatrac 14 Jul 2017, 10:23

@posmatrac
Ko trenutno hrani tih 2.000 ljudi i njihove porodice?

Autor CaMIRO 14 Jul 2017, 10:32

Nisu u pitanju samo radnici FCAS.Ostaće bez posla i komponentaši, još 1500 radnika samo u Kragujevcu. Ni krivi ni dužni.
A štrajkača mi nije žao, dobili su ono što većina nezaposlenih u Kragujvcu može samo da sanja. Ako im je malo nek traže posao na drugom mestu. Ima lepih zanimanja gde mogu da rade isto kod privatnika, konobarisanje, pranje vozila, taksiranje, kladionica, buvljak i sl.

Autor B.M 14 Jul 2017, 10:37

Poenta je da je nebitno ko ih je placao do sad, vec od sad.
U biznisu nekad ides na svesni gubitak da bi dobio kasnije ono sto treba da se dobije.
Fiat je bio odskocna daska za nove potencijalne auto gigante, sa kojima je bilo i jos uvek ih ima i ne samo iz auto industrije.
Ta odskocna daska se upravo lomi i vec sada potencijalni investitori se okrecu sigurnijem trzistu.
Tu je kvaka, jednostavno pogresan momenat za strajk, tacka kraj.
Kasnije trziste, sa dovoljnim brojem kompanija stranih i nasih plate dodju na svoje mesto...

Autor Istina 14 Jul 2017, 11:00

Jeftinije je bilo državi da plaća radnike 50 hiljada i da sede kući.
Ili da im daju po 10-20 hiljada evra da započnu sami neki posao.
Ovako, bačene silne pare a dobit 0.
Neće Srbija još puno moći da izdrži ako treba da finansira strane "investitore" poput Fiata.
Ponavljam, jeftinije je bilo dati pare tim ljudima iz budžeta, nego pokloniti milijarde Fiatu, a oni drže radnike ko da rade na trafici, za 30 hiljada din.

Autor P1 14 Jul 2017, 11:02

Kako može „Fijat“ da bude odskočna daska kada za 8 godina N-I-Š-T-A nije učinio da lokalizuje proizvodnju u Srbiji?

Koji klaster drugih proizvođača? Na kojoj osnovi?

Zašto se baš sada lome potencijalni investitori? Gde su bili 8 godina?

Razumem da vlašću - bivšem i sadašnjem - ne zanima ko je do sada plaćao radnike, ali to treba sve ostalo da zanima.

Sve dok ljudi koji su potpisali i dopunjavali ugovor za „Fijatom“ ne odgovaraju za svoja dela, ovoj državi nema napretka.

A tek tada će država moći da se odnosi prema „Fijatu“ i sličnima kao prema investitoru, umesto da sa njime kroji mafijaški i/ ili podanički odnos.

Autor CaMIRO 14 Jul 2017, 11:11

CaMIRO
Upravo tako.
Ali razumi botove, njima je posao da obmanjuju, ne bi li Fiat nastavio da pustoši budžet Srbije.

Autor P1 14 Jul 2017, 11:18

A i ova vlast je nesposobna ovo da reši, trougao Fiat-Država-Radnici. Zovu jedni druge pa odustaju.
Gde si Dinkiću muljaro stara.

Autor B.M 14 Jul 2017, 11:22

Mirosinkin mali savetnik je Najpametnijeg Srbina svih vremena. Zato ga pomenuti u usta ne uzima. Diverzifikacija na "žute" , "crne" i "crvene" služi samo kao "argumentacija" balsamovanih gostiju na slavama, ili alkosima posle petog piva ispred lokalnog STR-a. Politikom normalan čovek ne može i ne želi da se bavi. Samo talog ima interesa da se tim "časnim" poslom bavi, jer ni za šta drugo sposoban nije, a sve i da jeste, uvek dobro dođe malo dopunskog "leba bez motike".
Opasno je kad taj talog krene da vuče biračko telo (pa i nebiračko) ka dnu, ne birajući sredstva. Što se sad upravo intenzivno događa na raznim frontovima. FIAT pere ruke, vlada pere ruke, mučeni zaposleni pojma nemaju šta bi moglo da ih snađe, a neko zasigurno trlja ruke.
Ja držim da ova situacija "državi" (mora pod navodnicima, eventualno sa *, kao Kosovo, pošto oba entiteta nemaju elementarne karakteristike države) svakako ne odgovara, pošto je ova garnitura već pet godina u stanju konstantne izborne groznice (nesposobnima je to uvek modus operandi) i ovi potresi ne mogu da joj idu u korist, i već pokušava da se izvuče, a prihvatajući sve vinovnike FIAT-a (Dinkića, npr.), prihvata svu odgovornost koja iz SPA sa FIAT-om proizlazi, a u krajnjoj konsekvenci, svakako je nemoćna da kaže "ne", jer je FIAT svakako jači od Srbije (i ne samo FIAT), i to je ono što se valja znati.
Sad više uopšte nije bitno ni ko je započeo štrajk, ni iz kojih pobuda (uvek je u pitanju lični interes), ni kako će da se završi, bitno je da je ovo nesporno test za državu, koji, uveren sam, ona kao i u mnogobrojnim situacijama do sada, neće položiti. A ni prihvatiti odgovornost, tako da, žali bože tih ljudi samo..

Autor Priapus 14 Jul 2017, 11:52

Koliko godina se proizvodi ova kanta i sad je dobila restilizaciju? O uspehu modela govore gasenje smena i smanjenje proizvodnje. A slobodno neka FIAT ode u Poljsku, tamo ce isto placati radnike 200-300e?

Autor NemanjaBB 14 Jul 2017, 22:12