home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi N1, novinar nedeljnika Vreme Momir Turudić izjavio je, gostujući u Novom danu, da je odluka Fijata o tome da li će nastaviti proizvodnju u Kragujevcu verovatno već odavno doneta, ali se ne saopštava.

"U Kragujevcu već dugo postoji strah šta će se desiti sa fabrikom kad istekne ugovor po kojem Fijat dobija donacije od Vlade Srbije da bi tu ostao. Znamo da predviđeni planovi nisu ostvareni, proizvodnja nikad nije dostigla projektovani kapacitet. Ni država nije uradila svoj deo posla - nije urađen saobraćajni prilaz, nije modernizovan železnički prilaz, ali ni Fijat nije ispunio veliki deo svojih obećanja", rekao je Turudić.

Prema njegovim rečima, štrajk je neka vrsta eskalacije tog straha.

"Ugovor ističe za godinu dana, ali smešno je govoriti da će menadžment firme na osnovu jednog štrajka ili trenutnih događaja doneti odluku preko noći da Fijat ode ili ostane", ocenjuje on.

Turudić dodaje da je "ucenjivački kapacitet Fijata prema državi veliki" jer se zna koliko je fabrika bitna za Kragujevac, pa i za privredu Srbije.

"Državni funckcioneri često optužuju radnike da su oni budući krivci za odluku Fijata, kakva god da bude. Fabrika ne radi punim kapacitetom, vrši se pritisak na radnike da odustanu od zahteva", smatra novinar Vremena.

Kaže da je država štrajkom, na neki način, zatečena.

"Prvih dana gotovo niko nije reagovao. Država je u nebranom grožđu - ona bi morala da štiti interese radnika, ali ako je čitava ekonomska politika zasnovana da smo zemlja sa jeftinom radnom snagom i da moramo da privlačimo investitore po svaku cenu, onda je nezgodno reći investitoru da popusti", kaže Turudić.

Komentarišući obrazloženje da se ne pregovara za vreme štrajka, Turudić ocenjuje da onda štrajk ne bi ni imao smisla.

Izvor: N1

Foto: arhiva

Ne isključuje se mogućnost smanjenja proizvodnje u kragujevačkom Fijatu

Kako prenosi Tanjug, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež nije isključio mogućnost smanjenja proizvodnje u kragujevačkom Fijatu.

To se, kako je rekao, već događa, pa čak i odlazak italijanskog proizvođača iz Kragujevca, ako se u najskorije vreme ne reši pitanje dvonedeljnog štrajka zaposlenih u toj fabrici.

Čadež je istakao da je vlada direktno uključena u rešavanje ovog problema, od premijerke Ane Brnabić, koja je, kazao je, u stalnom kontaktu sa menadžmentom Fijata, te da bukalno moli da se ova situacija reši.

Ali, vreme curi, a matematika je surova”, naveo je Čadež za Pink tv.

Predsednik PKS smatra da sindikatima, odnosno radnicima Fijat Srbija, nije malo pouđeno, te da bi oni to trebalo da private, jer bi sve drugo moglo da ima loše posledice.

Pratimo tu situaciju jer to utiče na srpsku privredu i konsekvence mogu biti negativne. Vlada je proaktivno ušla u ovaj proceš imajući u vidu radnike i doprinos zaštiti njihovih prava, ali i kako bi se omogućilo da kompanija i dalje radi i da proizvodi”, rekao je Čadež.

Predsednik PKS je rekao da ne veruje da sindikalci koji rukovode ovim dvonedeljnim štrajkom žele da dođe do najgoreg scenarija, pogotovo to ne žele radnici.

Zato je, kazao je, neophodan dijalog kako bi se došlo do suštine šta je racionalno, a šta su posledice. Pritom, rekao je Čadež, potrebno je emocije staviti potpuno na stranu.

Hajde da ostavimo emocije sa strane i da vidimo šta su interesi radnika i kako možemo da dođemo do određenih rešenja”, rekao je.

Zaustavljanje proizvodnje nije pravi način, upozorio je Čadež i apelovao na sindikate I radnike da private vladin pristup, kojim se stvara okvir za dijalog, koji je predvidiv, odnosno znamo šta želimo, a znamo i gde se slažemo i ne slažemo - ali, ističe, nastavljamo da radimo.

Upozorio je da ukoliko se ovako nastavi - primanja uopšte neće biti, jer proizvođač mora da proizvodi.

Zaista posledica jeste odlazak investitora”, istkao je Čadež napomenuvši da nažalost za sada nema naznaka da su predsedici sindikata prihvatili dijalog.

Kada govorimo o tome šta su interesi radnika to je da imaju posao, da se izbore za što bolje uslove rada. Kolektivnim ugovorom, koji je potpisan od sindikalnog rukovodstva ne bavezujete se na prava, već i na obaveze i na vremenski rok. A ako postoji nezadovoljstvo, sedne se i razgovara”, naveo je Čadež.

On je ponovio da zaustavljanje proizvodnje "gura" Fijat iz Srbije, te da pritom treba imati u vidu da jučerašnje informacije govore da prodaja Fijatovih automobile raste u zemljama EU.

Zato, kaže, odbijanje dijaloga, osim zaheva da se povećaju plate, stvarno može da dovede do nepoželjnog ishoda.

Podsetio je i da ovo traje dve sedmice, što za proizvođača znači već smanjenje proizvodnje, jer za te dve sedmice ništa nije proizvedeno.

Čadež je ukazao i da je malo zemalja u okruženju koje proizvode automobile.

Napomenuo je i da još jedan od tri najveća proizvođača automobile iz Nemačke traži lokaciju za izmeštanje dela proizvodnje.

Da li mislite da je naša pregovaračka pozicija dobra ili nije dobra? Takav jedan prozivođač bi značio veliku stvar za Srbiju, a mi u ovom trenutku nemamo mnogo aduta”, rekao je Čadež i istakao da je dijalog i obnavljanje proizvodnje jedino rešenje.

Radnici u kragujevačkoj fabrici, kako je navedeno u emisiji, imaju osnovnu platu od 38.000 dinara, a pored toga dobijaju i razne bonuse, topli obrok i regres, što sve zajedno čini da njihova primanja, koja se, inače, redovno isplaćuju, iznose između 42.000 i 43.000 dinara.

Takođe, u poslednjih osam meseci zaposleni u Fijatu su, navedeno je, dobili dva povećanja plata, a Fijat im obezbeđuje stipendije za osnovne i master studije za njih i  njihovu decu.

Vlada Srbije je sindikatu Fijata u Kragujevcu ponudila da se uvede "bonus efikasnosti" od 2017. godine koji će se isplaćivati u februaru svake godine za prethodnu godinu i koji će ući u nove kolektivne ugovore o kojima će se odmah ući u pregovore i da se će se, i pored toga što je u poslednjih osam meseci Fijat obezbedio dva povećanja plata - u novembru 2016. i martu 2017. godine, razgovarati o dodatnom povećanju plata.

Štrajkački odbor Fijata je smatrao da je to nedovoljno i insistiraju da im Vlada garantuje osnovnu platu od 45.000 dinara, što nije moguće u ovom trenutku.

Izvor: Tanjug.rs

Vlada vodi pregovore preko medija

Kako prenosi Tanjug, predsednik štrajkačkog odbora kompanije "FCA Srbija" Zoran Marković kaže kako Vlada Srbije već dva dana pregovore vodi "preko medija", umesto da sa štrajkačima i predstavnicima "Fijata.

Marković u svom saopštenju navodi da su sindikalni lideri spremni svakog trenutka da otpočnu pregovore sa Vladom Srbije, i da je to njihov osnovni zahtev.

Inspekcija rada je, navodi Marković, 23. juna izvršila nadzor, a rešenje izdala tri dana kasnije, te naložila poslodavcu da otpočne pregovore u skladu sa Zakonom o štrajku.

Štrajkački odbor je uputio poslodavcu zahtev za otpočinjanje pregovora 23. i 27. juna kao i 4. i 10. jula, ali bez odgovora, osim, dodaje Marković, stava predstavnika vlasti, da je uslov za otpočinjanje pregovora prekid štrajka, prenosi RTS.

On smatra da interna pravila jedne kompanije ne bi mogla da budu iznad zakona Srbije.

"Još veći paradoks je da ne poštuju ni potpisani Kolektivni Ugovor gde u članu 82. nedvosmisleno stoji "Štrajkacki odbor i Poslodavac dužni su da, od dana najave štrajka i za vreme štrajka, pokušaju da sporazumno reše nastali spor"", istaknuto je u saopštenju.

Marković dodaje i da je Republickoj agenciji za mirno rešavanje radnih sporova upućen predlog za pokretanje postupka mirnog rešavanja radnog spora 23. juna, ali bez odgovora poslodavca.

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 2698



Komentari

Kako god okrenes, "win-win" za FIAT. Za.ebani ovi Latini, uvek bili..

Autor Priapus 16 Jul 2017, 19:16

Nisu latini toliko lokavi koliko smo mi ufiksirali da niko neće doći pa smo brže-bolje dali uslove FIAT-u koje ni država ni FIAT ne mogu da ispune. Ko god kaže da nije mogao bolji investitor od FIAT-a da se nađe, sam sebe laže.

Autor Zastava 16 Jul 2017, 20:47

Pa ko ti je došao ovde osim Fiata? Rumunija, Mađarska, Poljska, Slovačka.., svuda po nekoliko fabrika automobila. Da je bilo ko hteo da dođe došao bi odavno. A za Fiat sam odmah napisao da se prevario što je ovde otvorio fabriku i da će imati velikih problema.

Autor B.M 16 Jul 2017, 22:01

Već smo tu temu više puta pokrenuli.

Ko je ovde ozbiljno pozvan sem „Fijata“?

Dolazili su mnogi, čak se sarađivalo sa „Pežoom“.

A sa kim drugim je vlada ikada ušla u ozbiljne pregovore?

Autor CaMIRO 16 Jul 2017, 22:19

Nameće se još jedno pitanje - da li ugovor ostavlja mogućnost drugom proizvođaču putničkih automobila da dođe u Srbiju?

Zašto bi „Fijat“, kada mu je već sve dozvoljeno, ostavio tu mogućnost ako je već imao priliku da to zatvori?

U medijama se još 2008.god. pojavila vest da je jedan od uslova „Fijata“ gašenje osnovni program „Zastave“ (to je bilo odgovor pričama o prebacivanju tog programa u Sombor).

Neko će reći, pa dobro bi bilo i „Fijatu“ da se stvori klaster proizvođača delova.

Ne. Očigledno ne bi. Jer oni godinama izvoze delove iz Italije i Poljske pod jednom cifrom, pa uvoze pod drugom.

Steče se utisak da im je Srbija služila za mahinacije. Kao što je „Zastava“ vladi godinama bila socijalni program, a ne proizvođač automobila.

Sve u svemu, šteta.

Autor CaMIRO 16 Jul 2017, 22:27

B.M 16 Jul 2017, 22:01
Fijat je došao ovde, jer se dobro utalio sa Dinkićem, a mi i danas plaćamo tešku štetu.
Međutim, sad ima tu 2 problema.
Prvi je što Fijat u Zastavi pravi auto koji neće niko;
A drugi je što im se ne ide iz Srbije jer im je sve džabe, a Srbija plaća godišnje 30 miliona evra (nečega nepoznatog) Fijatu.

Pa kud da idu?
Naprave štrajk, proizvodnje nema zbog štrajka - odlično! A Srbija plaća dažbine i razreze!

Evo ovako. Ja bi Fijat uslovio da počnu proizvodnju modela koji će imati proizvodnju od 200 000 komada po godini u roku od 6 meseci, a da se u roku od 2 godine proizvede u Srbiji vrednosti 50% od tih vozila.
Ako neće, napolje i da plate ceh i penale.

Sad ima fabrika, koju će lako neko ozbiljan zaposesti, makar bili kinezi.

Znaju to Žabari, pa ih treba dobro pritisnuti, da pište, bez milosti, do same granice. Problem je što je Fijat propala firma, oni nemaju vozilo, koje se trenutno može proisvesti u broju 200 000. Tipo ide tanko, a ima fabriku. Ostalo (sem 500 baznog i do nekle pande) je za zaborav. Rekao sam ja to davno, dok sam vodio diskusije sa onim ex carobnjakom, koji je pobegao odavde glavom bez obzira, neposredno po kupovini 500L.

Da je Renou ova fabrika, napravili bi čudo. Ili neka slična kompanija koja ima šta da pravi.

Autor Oktopod 16 Jul 2017, 23:16

A joooj da je sada Renault u Kragujevcu,bilo bi para kao u prici i za radnike i za grad i za Sumadiju i za Srbiju i za sam Renault.Renaulti se danas prodaju kao ludi,ne mogu napraviti koliko mogu prodati a tek sta Dacija radi,ona ide jos bolje od maticne fabrike.Najbolje bi bilo da ovaj Fiat ode iz Srbije,neka ide u Burkina Faso pa nek tamo prave automobile.Sto prije odu to bolje I za Srbiju I za taj narod dolje.Poslije svega vidjenog za ovo vrijeme strajka,ja cu biti razocaran ako Fiat prihvati ono sto radnici traze.Ja bih njima pokazao gdje se nalaze nasi granicni prelazi,kako mogu najlakse i najbrze da izadju iz Srbije ili ako hoce ekspresno iz Srbije,pokazao bi im put aerodroma Nikola Tesla.Od nas Srba,vise nego fer i posteno.Dosvidanja zabari,idite vi je.ite nekog drugog,dosta se vi nama turali kisobran u supak i otvarali ga.

Autor Renault Terminator 16 Jul 2017, 23:49

Oktopod
Carobnjak je pobegao jer ne moze vise da cita tvoje neprevazidjene gluposti a koje Admin iz nekog razloga uporno tolerise!??

I da te obavestim, prezadovoljan sam sa 500L i ponovo bih ga kupio!

A ti uzivaj u svom samoljublju misleci da si najpametnij i da si uvek u pravu...
Srdacan pozdrav iz miniautobusa! :)))

Autor carobnjak 17 Jul 2017, 00:56

Ozbiljni pregovori?
Da bi se ušlo s nekim u ozbiljne pregovore treba kupac da bude zainteresovan malo više od pukog razgledanja fabrike. Jesu u Kragujevac dolazili mnogi, videli fabriku i nikad se više nisu javili.
Ali da ostavimo malo zastavinu fabriku po strani, što nisu napravili negde u Srbiji novu, kao što su pravili u drugim državama u međuvremenu. Jednostavno Srbija je loša destinacija za proizvodnju automobila iz više razloga i zato niko ne dolazi. Fiat se prevario ali može i da ispravi grešku. Mi investitore privlačimo jeftinom radnom snagom i subvencijama, inače većina nebi ni došli. I onda kada ta radna snaga počne da traži veće plate nastaje problem.

Autor B.M 17 Jul 2017, 08:30

Otkud ti znaš ko se dalje javljao? Znam za jednu ino firmu (primer sam ovde izneo više puta) kojoj nisu dali ni da *kupi* tendersku dokumentaciju.

Drugo, ponoviću ono što sam gore napisao. Da li ugovor ostavlja mogućnost drugom proizvođaču putničkih automobila da dođe u Srbiju? Zašto bi „Fijat“, kada mu je već sve dozvoljeno, ostavio tu mogućnost ako je već imao priliku da to zatvori?

Treće, to što smo mi do sada privlačili investitore „jeftinom radnom snagom i subvencijama“, ne znači da je to jedini put.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 08:39

Drzavna firma se prodaje tako sto se napravi tender i onda svako zainteresovan može kupiti dokumentaciju.
Za Zastavu niko nije bio zainteresovan pa nije ni bilo potrebe za tenderom. Talijane smo bukvalno vukli za rukav da dođu, obećavali sve i svašta i dopunjavali ugovor.
A i kad je prodata Zastava nastavili smo da pozivamo i druge proizvođače da dođu u Srbiju nudeći im iste uslove kao i Fiatu, pa i bolje, i opet niko nije hteo. Ima u novinama iz tog vremena dokaza koliko hoćeš za ovo što tvrdim.
Zato ne laži narod ovde kako je bilko zainteresovanih a mi im kao nismo dali jel mnogo volimo Fiat.

Autor B.M 17 Jul 2017, 09:15

FAP Priboj je bila mnogo bolja fabrika i imala bolje proizvode nego Zastava pa nismo uspeli da je prodamo na nekoliko tendera. Nuđeni još bolji uslovi nego Fiatu.
Zastava kamioni, takođe bolja fabrika i proizvodi od zastavinih pa opet niko nije hteo da kupi na tenderima. Primera koliko hoćeš.
Zastava na tenderu nije imala šta da traži.

Autor B.M 17 Jul 2017, 09:27

" I onda kada ta radna snaga počne da traži veće plate nastaje problem."

Ja sam malo zaribao, godine, razumećete, ali zar nije upravo autor ove rečenice pre par dana izjavio kako je na određeni način tražio i dobio povećanje zarade? To sad nije problem, a zaposleni u FIAT-u kad traže, to jeste problem?

Autor Priapus 17 Jul 2017, 09:55

Traženje da se poveća plata je legalno pravo svakog zaposlenog, ali se to ne radi štrajkom i ucenom. To je svakako problem i to težak. I da im se zbog štrajka poveća plata gubi se poverenje između poslodavca i zaposlenog, što na kraju uvek plati zaposleni.

Autor B.M 17 Jul 2017, 10:17

Zamislimo da je umesto ovog 500L krenuo neki novi model, kao što se planira i radnici stupili u štrajk.
Fiat uložio u razvoj, alate, obuku, marketing i dr., stigle porudzbe, a modela nema jer su radnici rešili da štrajkuju i traže veću platu. I ko garantuje da se to neće opet desiti? Niko!
Šta da je u pitanju neki mnogo prodavaniji model od 500L.

Autor B.M 17 Jul 2017, 10:30

"I da im se zbog štrajka poveća plata gubi se poverenje između poslodavca i zaposlenog, što na kraju uvek plati zaposleni."

Znači, ako ne štrajkuju, a rade i za bedu od plate i ćute od muke, tada je to to "poverenje" poslodavca u zaposlenog najveće? I radnik je tda "bezbedan", bez straha od poslodavca ...

Autor moron 17 Jul 2017, 10:40

Mislim da sam u par navrata naglasio kako treba tražiti povećanje plate. Visina zarada je određena ugovorom. Postoji kolektivni ugovor a postoji i ugovor zaposlenog sa poslodavcem. Precizirano je kolike su plate i svako ko se zaposlio je znao kolika će mu biti plata. Znači došao je da radi za tu platu, a ako mu je bila bedna nije trebao ni da dolazi. No ovde se radi o nečem drugom, pristaju da rade za tkz bednu platu, da bi ucenjivali poslodavca i tražili veću.

Autor B.M 17 Jul 2017, 10:46

B.M 17 Jul 2017, 10:17

Komentar je, naravno, čisto licemerje.

Ono što verujem nikom od nas ovde nije jasno: koji je tačno ovde Vaš lični interes? Možda bi odgovor na pitanje pojasnio mnoge stvari..

Autor Priapus 17 Jul 2017, 10:49

Kakvo licemerje, misliš da će ovo tek tako proći? Dosta od ovih koji štrajkuju će ostati bez posla u narednom periodu..Zbog nekoliko hiljada dinara više. Ali ne zato što su tražili veću platu već zato što su prekinuli rad i ucenjivali.
Ne zaboravi da je čitava smena otpuštena, imaće ko da ih zameni.

Autor B.M 17 Jul 2017, 11:07

B.M 17 Jul 2017, 11:07

Sve se slažem. Koji je tačno tvoj lični interes da se štrajk prekine?

Autor Priapus 17 Jul 2017, 11:17

@B.M.
Je si li ti zaista napisao da nije bilo ni tendera ni tenderske dokumentacije za „Zastavu“?

B.M.
„Za Zastavu niko nije bio zainteresovan pa nije ni bilo potrebe za tenderom“.

http://bit.ly/2uuJIG6

http://bit.ly/2u0V56s

http://bit.ly/2u0xqow

Nisi video ni javni poziv ni tendersku dokumentaciju sa svog prozora?

Još preventivno krećeš u odbranu što nečega nije bilo (iako zapravo jeste)?

Obzirom da nisi znao ni da su automobili godinama brendirani „Zastava“ (ne „Yugo“), moram da te pitam - šta ti uopšte znaš o „Zastavi“?

Koja će sada reakcija da bude? „Eto - vidite, bilo je tendera, niko se nije javio, što se žalite?“

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 12:28

B.M. 17 Jul 2017, 10:30
„Fiat uložio u razvoj, alate, obuku, marketing i dr“.

U obuku sigurno nije.

To - kako medije sada pišu - plaća država Srbija, RE: http://bit.ly/2tCIFBJ

„... Srbija ... plaća 100 miliona dinara obuku radnika...“

Tako, sve ostalo „Fijatovo“ ulaganje koje si naveo je pod upitom sve dok se ne obelodani ugovor.

PDV na alate za dobavljače, naprimer, sigurno takođe ne plaća.

Ugovor očigledno nije ni približno standardnog tipa, iako ti ovaj aranžman uporno opisuješ i bodriš floskulama iz nekog teoretskog kapitalizma za kojeg si nekad čuo ko zna gde.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 12:40

Ja uvek mogu da se složim da stvari nikad ne treba posmatrati crno na belo. Shvatam da su velike stvari u igri.

Međutim.

Da probamo stvari da lokalizujemo. Konkretno, da ih ograničimo na AB.

Neko uporno troluje, mi se uporno pecamo. Bez da nam pojasni koji je razlog tog upornog "pregalaštva". OK, ne želi. Ali da li onda ima smisla dalje diskutovati sa "poslovođom bez naloga, koji eto tako, iz čista mira zastupa FIAT?

Poenta je sledeća: kakav god bio gospodinov razlog, imao ga ili nemao, činjenica (ili bar dosta "pouzdan" rumor) je da je FIAT dobio epske subvencije, da nije vidljiv značajan ekonomski efekat po R. Srbiju, da su "ugovarači" ovog posla veka sad savetnici ovih što su nastavili tamo gde su oni pre njih stali.

Šta čovek radi? Svojski spinuje. Iz petnih žila se trudi da nam svima otvori oči koliko je FIAT bitan, koliko su zaposleni zamenjljivi (pri čemu ne odgovori na oktopodov predlog da on njega zameni za manje pare kod poslodavca kod koga je, gle čuda, iskamčio povišicu), i koliko je tragično da nekoliko hiljada ljudi ostane bez posla.

Potpuno se slažem. Užasno je kad se nema posla i kad ljudi gladuju.

Ali da li se stvari ovde konstantno posmatraju jednostrano?

O, da, apsolutno!

Konstantno se interes nekoliko hiljada ljudi suprotstavlja interesu nekoliko MILIONA ljudi, poreskih obveznika. Ko FIAT-u plaća milijarde i daje subvencije? Možda Dinkić i njegov trenutni poslodavac AV iz svog džepa?

Ne. Ja plaćam. Mi plaćamo nečiju predizbornu bahatost, nikad sankcionisanu. Da li je meni u interesu da filujem FIAT novcem, da diskriminišem sve ostale potencijalne i postojeće poslodavce? Naravno da ne. Osim što nije pošteno, teško da je i u skladu sa zakonima..

Dakle, nemojte ljudi više o ovome, nisu ovde u pitanju (samo) zaposleni u FCAS, ovde je u pitanuu cela država, kao talac "zatamnjenog SPA".

U pravu je čovek, ovde nije u pitanju licemerje.

U pitanju je čista zla namera.

Autor Priapus 17 Jul 2017, 12:57

@Priapus
Nadam se da sam shvatio poruku, svakako mislim da sam i ja bar toliko revoltiran celokupnom situacijom.

Međutim, kada lokalizujemo stvari na AB, ima tu i pozitivna strana.

Kako sada polako cure podatke iz medije, ovde ima više ljudi koje tri godine, pet godina, deceniju ili više, predvideli su šta će da bude i kako će se završiti (ako ne sa ovim štrajkom, svakako jednog dana).

To, pored medijske blokade i tadašnjih, žestokih floskula da je neizbežno ići evropskom putem sa evropskim proizvođačem da bismo zadovoljili evropski budućnost i oslobodili svoj evropski duh - ali i pored neobično zatamnjenog ugovora.

Nije mala stvar zadržati zdrav razum u toj magli.

Lično mislim da botovi koji se ovde pojavljuju nemaju nikakvog uticaja na „Fijat“ - iako je jedan ovde čak govorio da je pomagao u pisanju ugovora.

Sve dok se neko hvali time, društvo ima veliki problem - ali to je već druga priča.

Međutim, dobar broj ljudi na AB-u su iskoristili priliku da se prerađuje argument do takvog savršenstva ... da je retko koga na AB moglo da čudi vest pre nedelju ili dve da „Fijat“ ni radnike svoje ne plaća (a kamoli njihovu obuku).

Da je više toga u državi bilo 2008.god. - da su se više ljudi pojavili među medija i onih stotinak entuzijasta ispred fabrike 17.11. te godine - možda do ovoga ne bi došlo.

Proces promena društva, do kojeg svakako treba doći ako ćemo botove da činimo korisnim (jer će u tom slučaju se sami prešaltati radi preživljavanja), zahteva uporan rad na argumentu.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 13:30

B.M
Radnici su lepo tražili povećanje plate, onako kurtoazno kao što ti navodiš... Poslodavac nije reagovao, kao partner, nije hteo da čuje zahtev, a mogao je kao recimo da im iz dobre volje digne platu za recimo 1 000 - 2 000 dinara.
Zbog tog lošeg odnosa poslodavca, nastupio je štrajk.
Ne brine mene taj štrajk, jer će se rešiti sigurno o štetu Fijata, ali me brine indolentnost i nezaiteresovanje Fijata, koje potiče od toga da ONI NEMAJU ŠTA DA PROIZVODE U ZASTAVI!!!!!
Njima štrajk odgovara, vremenski bar 4-5 meseci godišnje, jer 500L se ove godine neće proizvesti ni 60 000 komada. A ja sam to prognozirao davno. Ovako, uzrok je štrajk, a onako, uzrok bi bio propali Fijat.

B.M, daj molim te reci, koji to model ima Fijat a da se može praviti godišnje u 200 000 primeraka, sem običnog 500 (mislim da ni on ne može)

Realno, Fijat je pukla kompanija, i grabe i otimaju gde šta može.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 16:10

@Oktopod
Markijonea u Detroitu zovu „carpetbagger“.
http://bit.ly/2txnXkW

500L se u Americi profane daleko ispod nivoa „Juga“ (a ovde ćeš i dalje čuti kako je taj posao sa „Jugom“ bio promašaj).

Ni sa svojom „Lančijom“ nisu znali šta da urade, a kamoli da uzurpiraju „Krajsler“ - pa proteklih godina traže još jednog velikog partnera.

Pametnom dosta.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 16:20

*profane = prodaje

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 16:21

ne mogu da verujem da ste stvarno pomislili da su talijani u srbiju dosli da nama bude bolje!?Ma kako da ne,sio mi ga djura!!!Ma to su lopine vece od nas,sa njima radim vec preko 20 godina i znam ih...uzivaju da vide kako drugi rade za njih za male pare i jos se rugaju i vredjaju...i to zbog toga sto su i oni bili takvi kao mi do nedavno pa im se sad moze...sta mislite koliko ima firmi koje rade u srbiji...pitajte njihove radnike i cucete identicne odgovore bez obzira koja privredna grana bila....uzas!!!!

Autor zigi 17 Jul 2017, 17:58

Spasa nam nema, propasti ne možemo. Ukoliko je FIAT odlučio da ode, doći će neko drugi, a ukoliko i nakon isteka ugovora ostane, to će biti dobro, pod uslovom da država se opet ne za.ebe i ponovo "skine gaće" kao 2008.

Država naredne godine treba da bude dovoljno mudra da nakon prodaje učešća plati Zastavine poverioce i tako krenemo u ono što je trebalo još 2008 da se desi, a nije, a to je privatizacija Zastave, a FIAT neka nastavi po svom, ali uz poreze kao i svi drugi.

Autor Zastava 17 Jul 2017, 18:49

Srbi neće da rade ni za sebe ,a kamoli za druge:))
Fiat je privatna kompanija i golablni igrač, a pošto u ovom dijelu svijeta najbolje im ide u Turskoj, mislim na proizvodnju, za nekih pola godine, Fiat će ovu fabriku spakovati i premestiti pravo u Bursu,a u Kragujevcu će ostali jedna livada:))

Autor ilija 18 Jul 2017, 00:44

A o visini plate ne treba pričati, stotine hiljada rade kod domaćih privatnika za 250 eura:)))
Kompanije prave strategiju razvoja tako što idu tamo gdje ljudi rade najbolje a za najmanje para...no to nije Srbija tu su se prešli...zato je Kina dom za sve kompanije svijeta...Tako I-phone pravljen u kini prodaje se kao maslo po viskoj cijeni a tamo ga rade za radnici za platu od 300 dolara:)))

Autor ilija 18 Jul 2017, 01:00

Radnici koji prave IPhone rade za 480 dolara sa placenim smestajem (u ocajnim domovima, ali su im omoguceni). Najnize plate imaju radnici u Bangladesu.

Autor Fordovac 18 Jul 2017, 01:54

Cim FIAT ne govori kakva mu je odluka mogu samo da mislim koliko je ista dobra. Ukratko, samo su opravdali glasine koje kruze vec godinama, a koje idu u pravcu da FIAT pakuje kofere ili da je vec odavno spakovao kofere samo cekaju da izmrcvare jos koji milion, do posljednjeg miliona dogovorenog kroz ugovor o gomili ocigledno besplatnog novca cim isti su podbacili u ispunjavanju obaveza, ali zato ocigledno sigurno nece u uzivanju prava kakvih niko drugi od stranih i domacih investitora u Srbiji nema ni izbliza u toj meri u kojoj ima FIAT.

Autor Zastava 21 Okt 2017, 16:44