home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi N1, radnici prve smene kragujevačke fabrike Fijat Krajsler automobili (FCA) nastavili su štrajk, a za sredu su najavili radikalizaciju štrajka, kada će blokirati ulaz u fabriku, potvrđeno je za N1 u štrajkačkom odboru.

Prva smena u fabrici glasala je za nastavak štrajka, a za sredu je zakazala blokadu ulaza u fabriku. Kako je rečeno, očekuje se i izjašnjavanje druge smene u 17 sati.

Štrajkački odbor hteo je da organizuje glasanje i izjašnjavanje radnika o daljim koracima putem glasačkih kutija, ali je taj predlog odbijen, pa se glasalo podizanjem ruke.

U 18 sati zakazana je konferencija za novinare predsednika štrajkačkog odbora Zorana Markovića.

Ministar privrede Srbije Goran Knežević izjavio je da u Ministarstvo privrede i Vladu Srbije nije stigla verzija protokola za pregovore sa poslodavcem koju Štrajkački odbor firme Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA) u Kragujevcu kaže da je uputio u petak, 14. jula.

On je rekao da bi štrajk trebalo da se prekine što pre jer je to u interesu svih, a Vlada Srbije je tu da radnike i poslodavca "dovede za sto".

Štrajk 2.000 radnika firme FCA ušao je u 15. dan, a pošto još nema pregovora, štrajkački odbor danas odlučuje šta će dalje.

Krajem prošle sedmice, Ministarstvo privrede Srbije je predložilo štrajkačima protokol koji su oni odbacili pošto je Štrajkački odbor ocenio da je to bio predlog za prekid štrajka, a ne za pregovore, te je Vladi ponudio svoju verziju u petak.

Štrajk u FCA počeo je 27. juna zbog zahteva radnika da poslodavac poveća plate, reorganizuje rad, isplati bonus efikasnosti i plaća dodatne troškove prevoza.

Izvor: N1

Foto: arhiva Autoblog.rs

"Fijat sele u Poljsku? Mi tu informaciju nemamo"

Kako prenosi B92, ministar privrede Goran Knežević rekao je da Vlada ima garancije da deo zahteva radnika "Fijata" može biti ispunjen.

"Vreme nam curi, sindikalci treba da preciziraju šta tačno hoće, tvrde da su poslali neki drugi memorandum koji mi nismo dobili", rekao je Knežević.

On je dodao i da su sa sindikalcima u konstantnom kontaktu.

Na saopštenje sindikalaca da im samo saopštavaju šta nudi Vlada, a šta Fijat, on kaže da Vlada ne može ništa da nudi.

Knežević je istakao i da informacija o prebacivanju proizvodnje u Poljsku nije tačna. "Ili je bar mi nemamo“, ističe Knežević.

Izvor: B92.net

"Prekinite štrajk, rudari na 64° C pa se ne žale"

Kako prenosi Tanjug, predsednik sindikata radnika EPS-a Milan Đorđević apelovao je na kolege u fabrici Fijat u Kragujevcu da prekinu štrajk

Ministar privrede Goran Knežević rekao je da Vlada ima garancije da deo zahteva radnika "Fijata" može biti ispunjen.

On je apelovao da radnici Fijata prekinu štrajk i započnu pregovore sa rukovodstvom kompanije o svojim zahtevima.

"Situacija nije nimalo naivna, moj apel je da kolege iz Fijata pod hitno sednu za sto", rekao je Đorđević za Tanjug.

Đorđević, koji vodi sindikalnu organizaciju koja zastupa interese skoro 45.000 radnika, smatra da je neprimereno to što rukovodstvo Fijata neće da pregovara dok je štrajk u toku, ali takođe ističe da je štrajk od već skoro 20 dana - "ipak previše".

On je podsetio da radnici na podzemnoj eksploataciji, koje njegov sindikat predstavlja, rade najteži, rudarski posao po 365 dana u godini, na temperaturama koje su dostizale i do 64 stepeni na ugljenim etažama, ali se, kaže, ne žale.

"Naš rudar je navikao, naučio da radi i nije mu ništa teško. Njima je dovoljno da imaju dovoljno vode i oni rade. Gašenja nema, sve sa ciljem da proizvedu dovoljno uglja za rad termoelektrane", naveo je Đorđević.

Za radnike Fijata bi, ponavlja, nakon 20 dana, bilo bolje da prekinu štrajk i da započnu pregovore.

Ako ne budu zadovoljni, mogu ponovo da štrajkuju, kaže, ali ističe da je ključno da se prekine sa obustavom rada i razgovara.

Đorđević ne isključuje mogućnost da u Fijatu postoji grupa koja, kako navodi, radi protiv interesa zaposlenih, firme, ali i protiv interesa države.

Izvor: Tanjug.rs

Milošević: Radnike u Fijatu plaća Srbija a ne Italijani

Kako prenosi N1, u Srbiji u ovom trenutku štrajkuje najmanje 3.000 radnika. Dok radnici Fijata poručuju da država šalje štrajkačkom odboru poruke samo putem medija, a ništa ne rešava, radnici u Fabrici šinskih vozila Goša radikalizovali su protest i neki od njih počeli su štrajk glađu.

I jedni i drugi poručuju da neće odustati od svojih uslova. Dok se jedni bore za bolje uslove rada i veću platu, drugi se bore za egzistenciju. O tim štrajkovima za Infobiz govorio je novinar dnevnog lista Danas Aleksandar Milošević.

Na pitanje kakav epilog možemo da očekujemo kada je u pitanju štrajk radnika u Fijatu, Milošević je rekao da će se on završiti nekim kompromisnim dogovorom.

"Vlada Srbije daje Fijatu subvencije koje daleko nadmašuju iznos plata koje isplaćuje. Tako da zapravo, mi treba da znamo da sve ove godine, a to je devet godina, Vlada Srbije plaća te radnike a ne Fijat. Tako da je Fijat što se radnika tiče vrlo zadovoljan. Što se tiče samog štrajka, on će se završiti nekim kompromisnim dogovorom. Radnici verovatno neće dobiti onih 50.000 koje su tražili nakon što je Fijat krenuo oštro prema njima, ali će neku vrstu povišice dobiti", rekao je Milošević.

On kaže da će radnici dobiti "bolju organizaciju rada i tako će se to rešiti".

"Međutim, poenta je kako će se ovo odraziti kasnije na pregovore o novom ugovoru. Fijat će ovo iskoristiti kao argument da ponovo dobije ovako dobar ugovor. Kada imate sa jedne strane Vladu koja je uplašena da Fijat ne ode, to je za Fijat onda dobra pregovaračka pozicija. Ako Fijat ode iz Srbije, to sigurno neće biti zbog toga što radnici Fiata štrajkuju, već zbog toga što subvencije ističu i neće dobijati novac od države", ocenio je Milošević.

Izvor: N1

Vučić apeluje da se reši problem; Đorđević: Vlada uradila i više od onoga što je mogla; Premijerka spremna za razgovore

Kako prenosi Tanjug, predsednik Srbije Aleksandar Vučić apelovao je danas na radnike Fijata i vladu, iako je samo manjinski vlasnik, da reše problem u kragujevačkoj kompaniji, jer dalji štrajk nosi velike rizike.

„Danas, kada ovde govorimo o lojalnosti radnika kompanijama, što je veoma važan faktor za privlačenje investitora, onda kažu: ''A Kragujevac?''", rekao je Vučić, koji boravi u poseti Vašingtonu.

Istakao je da nema mnogo informacija o tome šta se dešava, da zna da je od radnika Fijata dobio pismo, ali da nije stigao da se upozna sa njegovim sadržajem, i dodao:

"Molim radnike, video sam ih kada sam obilazio fabriku, reč je o dobrim domaćinima i poštenim ljudima, i verujem da će razumeti svoju ulogu, kao i vladu, da preduzmu sve mere koje im stoje na raspolaganju", rekao je Vučić.

Istakao je da tema uopšte nije pitanje ko je kriv, već je ključno sa se mora naći rešenje.

Vlada, dodaje, nema previše mogućnosti u svojim rukama, jer je manjinski vlasnik, ali je moli da učini sve što može, podvukao je on.

„Radnike molim da razumeju svoju i našu poziciju, da razumeju poziciju Srbije. Oni koji bi hteli sukobe između radnika i vlade, pa se tome raduju na političkoj sceni, ti ne razumeju ništa“, poručio je Vučić.

Oni, kako je dodao, ne razumeju da rade u korist štete radnika u Kragujevcu, i to ne samo radnika u Fijatu, već u korist štete svoje države.

“Nikada takve političare nisam mogao, niti ću razumeti”, istakao je Vučić.

Kako je rekao, uskoro se vraća u Beograd i zamolio je sve aktere da imaju razumevanja i da dobro razumeju značaj posledica koje sve ovo može da ima ne samo po radnike Fijata i Fijat, već po Kragujevac i celu zemlju.

ĐORĐEVIĆ: VLADA URADILA I VIŠE OD ONOGA ŠTO JE MOGLA

Vlada je po pitanju Fijata uradila i više od onoga što je mogla, stupili smo u kontakt sa štrajkačkim odborima, organizovali noćni prevoz u saradnji sa gradom Kragujevcom, osigurali da se u februaru dobijaju bonusi za prethodnu godinu, da se zaposle novi radnici kako bi rasteretili one koji sada rade. Vlada je pokazala razumevanje, sad je red na radnike da učine isto, rekao je danas ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zoran Đorđević.

On je na konferenciji na novinare rekao da je interes pregovaranja sa Fijatom - interes radnika, grada Kragujevca i cele Srbije.

"Sigurno će se naći rešenje, jer je svima u interesu da nastave da rade. Radnici treba da pokažu više solidarnosti i ljubavi za sve građane Srbije i da sednu za pregovarački sto", naveo je Đorđević.

Ministar je naglasio da je situacija gora iz dana u dan.

"Nema informacija da Fijat odlazi iz Srbije, ali u privatnom poslu svako gleda svoj interes. Ovo nije dobro ni za buduće investitore koji treba da otvaraju fabrike u Srbiji, naši radnici su poznati kao marljivi i ja se nadam da će se štrajk prekinuti i ovim putem i apelujem da se to desi", naveo je Đorđević.

BRNABIĆ SPREMNA ZA RAZGOVORE, ALI "ŠUM U KOMUNIKACIJI"

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da je uvek spremna da razgovara sa radnicima u Fijatu, ali da postoji "šum u komunikaciji".

"Fijat je, nažalost, još uvek otvoreno pitanje. Ja sam se nadala da će se danas doneti odluka o prestanku štrajka kako bi već večeras ili sutra ujutro mogli da sednemo", rekla je Brnabić odgovarajući na pitanje novinare tokom posete termoelektrane Kostolac B.

Vlada Srbije u potpunosti, kako kaže, stoji iza radnika Fijata i zbog toga smo obećali da ćemo na najvišem nivou organizovati pregovore sa menadžmentom Fijata na kojima će biti prisutna kao predsednica vlade.

"Mi smo radnicima jasno ponudili odgovor na sva četiri njihova zahteva, da ćemo kao vlada i kao manjinski vlasnik u Fijatu insistirati da se reše sva četiri zahteva", rekla je ona.

Brnabiće je dodala da vlada jedino nije mogla da garantuje koje će biti procentualno povećanje plata pošto je to bilo nešto što je moralo da se dogovori direktno u pregovorima.

Ona je dodala da vlada stoji na raspolaganju radnicima za pregovore 24 sata, sedam dana u nedelji.

"U ovom trenutku plašim se da smo blizu nekog scenarija koji niko od nas ne želi, a to je smanjivanje proizvodnje Fijata i to baš u trenutku kada prodaja Fijata u EU ide jako dobro, odnosno na uzlaznoj je putanji. Zbog toga je još veći pritisak zato što na lageru nema dovoljno vozila", rekla je Brnabić.

Ona podseća da se zbog štrajka već 20 dana ništa ne proizvodi u Fijatu u Srbiji i kaže da se na njene apele kao premijerke štrajkači odbor nije odzavao.

Prema njenim rečima, to ne znači da vlada ne stoji i dalje non-stop na raspolaganju štrajkačkom odboru.

"Čini mi se, više bih volela da kažem direktno radnicima...spremna sam da razgovaram sa njima, ali čini mi se da negde postoji šum u komunikaciji. Čini mi se da nije jasno da smo mi izašli u susret za sva četiri zahteva i da je u ovom trenutku, verujte, nerazumno i meni neshvatljivo da se i dalje ide u potpuni prekid proizvodnje, umesto da sednemo uz sve garancije Vlade Srbije sa menadžmentom Fijata i razgovaramo o kolektivnim ugovorima za naredne tri godine, jer bi to bila sigurnost tih radnika za naredne tri godine", rekla je Brnabić.

Ona navodi da bi to svima dalo prostor za razgovore o trenutnoj prozvodnji, ali i povećanju proizvodnje, kao i novim modelima koji su najavljeni.

"Ne znam šta da kažem na to. Učinili smo sve što smo mogli", rekla je Brnabić.

Na pitanje novinara da li Vlada Srbije ima strategiju za eventualni odlazak Fijata iz zemlje, Brnabić je kratko rekla da sada ne može da govori o tome.

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 784



Komentari

„Ma bjaži ... bjaži ...“

https://www.youtube.com/watch?v=Cp_Y-2n-Svk

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 15:50

Radikalizacija? Haha, što je situacija teža ideje su sve luđe. Blokada fabrike, šta je sledeće, hoće li rušiti i fijatov znak na ulazu u Kragujevac? I to oni koje je Fiat izvukao iz bede jer u Kragujevcu nikakvog posla nema. Jadno. Podrška fiatu da ne popusti jer idu odmori, a posle svima nogom u guzicu.

Autor B.M 17 Jul 2017, 16:22

Kako to da u Kragujevcu nakon osam godina „Fijata“, nikakvog posla nema?

Zar nisi ovde pričao da je „Fijat“ digao grad?

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 16:24

Pa šta imaš u Kragujevcu da vredi osim Fiata? Nedavno je gradonačelnik rekao da ako Fiat ode Kragujevac će ponovo postati dolina gladi. To znači i odlazak komponentaša.
Zastava je toliko uništila Kragujevac i napravila mu dugove, da mu ni tri Fiata ne mogu pomoći. Kragujevac je pred bankrotom upravo zbog duga Zastava Energetike, koji je prebačen na grad.

Autor B.M 17 Jul 2017, 16:34

Vrednosti „Fijata“ je upitno, obzirom da svakog dana postaje sve očiglednije da je država ta koju kreira tu vrednost (bar što se tiče njihovog poslovanja u Srbiji).

Što se tiče „Zastave“, evo doživeo sam da čujem (navodno) kragujevčanina da kaže da je ta firma „uništila grad“!?

Što se tiče „Zastavinih“ dugova, već smo o tome dovoljno diskutovali. Videti „Jat“ i ostalih privatizacija.

Autor CaMIRO 17 Jul 2017, 16:52

B.M
A kako to "radikalizacija" štrajka, baš sad kad treba otpočeti proizvodnju "novog" modela !? :)))

Da je u Kragujevac uloženo ono što je dato Fijatu da nosi kući, bio bi to gradić ko Klagenfurt, Grac ili sl...

Ovako, zvanično, Kragujevac je jedini grad u Srbiji pred zvaničnim bankrotom... Heba mu majku Fijat "tehnologija", od koje nema ništa, sem gužve i haosa od sabraćaja, koji ej razvalio ionako loše puteve, pruge i ulice.

Autor Oktopod 17 Jul 2017, 16:54

Prvo, niko neće dobiti otkaz ukoliko ga nije skrivio. Šta će dalje biti ako FIAT "ode", neka lupa glavu onaj koji je za to najodgovorniji. A to nisu zaposleni.

Drugo, ja možda pogrešno razumem da KG nije jedina potencijalna "dolina gladi" u SRB. Šta ćemo za ostale koji nemaju tu "privilegiju" da im poslodavac bude prepošteni FIAT?

Treće, Železnice Srbije 2000. godine imale su preko 32.000 zaposlenih (!!!). Ej, bre..! Sad ih ima "samo" oko 18.000..

U prilog poslovičnoj racionalnosti srpske države i javnog sektora. Ako već ljude svodimo na brojke..

Autor Priapus 17 Jul 2017, 17:15

"Pa šta imaš u Kragujevcu da vredi osim Fiata? Nedavno je gradonačelnik rekao da ako Fiat ode Kragujevac će ponovo postati dolina gladi. To znači i odlazak komponentaša.
Zastava je toliko uništila Kragujevac i napravila mu dugove, da mu ni tri Fiata ne mogu pomoći. Kragujevac je pred bankrotom upravo zbog duga Zastava Energetike, koji je prebačen na grad.

Autor B.M 17 Jul 2017, 16:34"

Zastava (Oružje) zapošljava radnika otprilike koliko i FCAS, s tim da Zastava to radi na nekoliko desetina miliona evra prometa, a FCAS na milijardu evra prometa što govori koliko je FCAS skup projekat za državu koja je dala subvencije FIAT-u.

Bojim se da je Kragujevac još uvek dolina gladi s obzirom na to da od nekoliko desetina hiljada radnika u Zastavi, danas ostalo je samo oko 2000 u "Oružju" i preko 2000 u FCAS-u.

Što se tiče proizvođača komponenti većina njih ne radi za FIAT pošto isti uglavnom uvozi delove, dok oni koji proizvode, najverovatnije neće im biti problem da rade delove za druge FIAT-ove fabrike u Evropi i svetu. Primer Volkswagena u BiH. Volkswagen otišao, a proizvođači komponenata u BiH koji su radili delove za Volkswagen su se orijentisali na proizvodnju delova za Volkswagen u Njemačkoj i Škodu u Češkoj.

Zastava nije nikog uništila, Zastavu su uništili i sveli je na proizvodnju oružja, a njenu fabriku dali FIAT-u da je sruši i izgradi svoju i to od para države, dok dugovi Zastave su ostali na osakaćenim plećima iste. Privatizacija u Srbiji.

Autor Zastava 17 Jul 2017, 17:20