home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od Fijata smo mnogo više dobili nego što smo platili, rekao je danas Boris Tadić lider SDS i bivši predsednik Srbije, navodeći da je za tehničko održavanje Zastave od 5. oktobra do privatizacije izdvojeno dve milijarde evra.

On nije želeo da pominje detalje ugovora da ne bi prekršio poslovnu tajnu, koja je, kaže, praksa u automobliskoj industriji, ali je naveo da je ekonomske i druge detalje sa rukovodstvom Fijata dogovorala vlada na čelu sa Mirkom Cvetkovićem.

Od njega su, kaže bivši predsednik, tadašnji predsednik vlade Cvetković i ministar Mlađan Dinkić tražili da pregovara sa predsednikom kompanije Serđom Makionijem u političkom smislu.

Jedan od uslova ugovora je bila tajnost, kaže Tadić, koji je pozvao sadašnju vladu da ispregovara da to više ne bude tajna, navodeći da građani treba da znaju koliko je novca tačno izdvojeno.

Na pitanje zašto je ispregovarano da ugovor bude tajni, Tadić kaže da nismo imali idealne uslove za pregovaranje i dodaje da je njegova vlada nasledila 200 odsto zaduženost u zemlji, fiktivna radna mesta i teške okolnosti za dovođenje investitora.

Kaže da su investitori insistirali da ugovor bude tajni, dodajući da je poslovna tajna praksa u automobilskoj industriji zbog konkurencije.

Tadić je naveo i da Fijat u industrijskom, ekonomskom i privrednom smislu ima ogroman značaj za Srbiju i da bi trebalo zamisliti kako bi izgledala privreda u budućnosti i kakav bi bio rast BDP-a bez prisustva te kompanije.

On je kritikovao vladu zato što, kako kaže, ništa nije radila po pitanju dovođenja novih proizvođača automobila i dodao da vlada mora da radi na tome da Fijat zadrži, ali ne jeftinom radnom snagom nego podizanjem konkurentnosti.

Tadić je rekao i da Fijat u ovom tenutku ne razmišlja o odlasku, a da bi eventualni razlozi za to bili to što su više okrenuti tržištu SAD i što imaju tehnološke platfrome u drugim zemljama.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 953



Komentari

To da su Tadić, Dinkić, Cetković & CO, dobili "mnogo" od Fijata, smatram za istinu.
Ali, dobio je Fiat još više od Srbije.
A ko je izgubio? Pa Srbija!

A i ovo da je Zastava koštala 2 milijarde od 5 oktobra do privatizacije, je jasno jer je opet Tadija i društvo pola davali a pola uzimali.
Pored toga, ta Zastava je dignuta iz pepela posle bombardovanja, kupljena licenca, a zapošljavala je 3 puta više radnika nego danas.

Šta znači???
Pa to da za isti gubitak, opet je primalo platu 6-7 000 radnika, u odnosu na današnjih 2 000, pri čemu se nisu znojili i mnogo naprezali. Opet, kod te Zastave, pokradene pare su ostajale u Srbiji, a sad idu u zemlju Žabarsku.

I kao zaključak, po istoj ceni nekada je radilo 7 000 radnika a danas 2 000. To je suštinska razlika.

Autor Oktopod 21 Jul 2017, 15:55

@Oktopod
Potpisujem, time što je za „Zastavu“ u trenutku gašenja bilo vezano 170.000 ljudi (kroz jedno 240 kooperanata - doduše dosta manjih firmi koje su nakon ratova i sankcija menjali ex-yu mređu).

Sada je, tobože, katastrofa što bi (kako kaže B.M.) 5.000 ljudi ostali bez posla ukoliko bi se „Fijat“ pokupio.

Time što i dalje nije jasno ko plaća (navodno) 5.000 ljudi, koliko je Srbija dala da se oni zaposle, kojeg su profila i koju mogućnost imaju za unapređenje, šta Srbija ima od njihovog rada i kako se uopšte dolazi do cifre od 5.000, obzirom da u „Manjeti Mareliju“ čitavih 75 ljudi rade u „proizvodnji“ (i, kako smo videli, lako su zamenjivi kod „Adeka“ kada se pobune).

Sve da bi političari pokupili kajmak a neko (penzioner?) pogledao kroz prozor, video nekog 500L-a i njemu bilo toplo oko srca što Srbija to „pravi“.

Autor CaMIRO 21 Jul 2017, 16:16

Jasno je ko to plaća, FCAS, tu nema nikakve dileme. Ono što nije jasno od kojih/čijih zapravo para plaća. A o Tadiću nema šta suvislo da se kaže..

OFF, bila pre neki dan vest, izrešetali nekog Crnogorca na moru u - Fiatu 500L. Zanimljiva "trivia"..

Autor Priapus 21 Jul 2017, 16:21

Tadić je lepo objasnio ono što i ja tvrdim odavno, Fiat je mnogo više od nas uložio u fabriku u Kragujevcu. Mi smo Fiat oslobodili nekih poreza koje ionako nebi naplatili da nije došao. Spasao je Zastavu u zadnji čas jer je pretilo zatvaranje, kao što su zatvorene i mnogo bolje fabrike od Zastave. Mi smo se odužili štrajkom.

Autor B.M 21 Jul 2017, 22:22

Zastava Kamioni, firma koja je bila daleko bolja od Zastava Automobila je morala propasti jer drzava nije htela da pomogne i nju, da stane na noge. Valjda su računali da je dovoljno što su pomogli automobilima. Laki kamioni koji su rađeni u saradni sa Iveco su bili miljama ispred krševa koji su su pravili u Automobilima. Vojnu fabriku nisu smeli zatvoriti i tako je Kragujevac spao na dve jače firme FCAS i Zastava oružje. Sve ostalo što je vredelo je zatvoreno, ili su uzeli u zakup neki privatnici što isplaćuju minimalac.

Autor B.M 21 Jul 2017, 22:34

Izgleda da se stvarno cela Srbija bavi "politikom" a ne ekonomijom. Ovo je tuzno a u isto vreme i smesno. Kazite vi koliko su plate radnika a ostalo sta placa drzava a sta Fiat uopste nije vazno.

Autor bk 21 Jul 2017, 22:41

B.M
Pričaš bajke....
Čim se da argument, kreneš po FAP-u i Zastava kamion.
A da je za te firme izdvojena mrvica od onoga što je proždrao FAS, bile bi to svetske firme.
Ovako, FAS je pojeo sve što se moglo...
I sad pravi gubitke, vuče pare sa budžeta, pljačka - sisa Srbiju.....

I pravi odvratan automobil, koji nema tržište.

Autor Oktopod 21 Jul 2017, 22:47

Ispadne da država nije htela da ulaže u „Zastavu“ (što je u jednu ruku tačno), međutim jedva je čekala da daje „Fijatu“ mnogo više para pod tajnim ugovorom.

Gde je tu računica?

Mislim, sem za političare.

Autor CaMIRO 21 Jul 2017, 23:17

„Tadić je lepo objasnio ...“

Ništa nije ni objasnio ni obrazložio, već je samo u odbranu sebe i svojih pulena reciklirao izlizane fraze zbog kojeg je do svega ovoga došlo.

Ni tada ni sada, ne barata ciframa (kao ni njegovi naslednici).

Očekuje se da narod ovaca kima glavom kada ga podsetiš da poprimi evropski duh tako što u ime evropskih vrednosti sklapa evropski auto, stvarajući profit evropskom proizvožđaču, za indijsku platu, po nalogu čopora retko nesposobnih političara.

Autor CaMIRO 21 Jul 2017, 23:34

"Od Fiata smo više dobili nego što smo platili"

Dobili smo veće probleme nego što smo ih imali.

Sa tim parama koje su date FIAT-u za podizanje fabrike u Kragujevcu, da su te pare date nekom jačem investitoru, za 10 godina imali bismo 10 puta jaču firmu. Ovako FIAT samo obrće ono što mu je država dala i omogućila, još pritom sve lošije posluje. Još kada na to dodamo to da da bi FIAT zaposlio 2000 radnika, njih nekoliko hljada je ostalo ber posla "zahvaljujući" dolasku FIAT-a i gašenju Zastave, kao i drugh Zastavinih fabrika, plus Zastavini kooperanti širom Srbije (od kojh i fabrika motora DMB), plus njihove porodice. Nije ni čudo zašto je 2012 došlo do smene vlasti. Koliko je radnika pootpuštano da bi FIAT sklapao automobile od uvoznih delova i izvozio uvoz, a profit beležio na sebe, a državi mrvice, kao i troškove za izgradnju fabrike, kao i oslobođenje tog istog FIAT-a od poreza, mogu samo da mislim kolika je FIAT banana od investicije.

Autor Zastava 25 Jul 2017, 21:17

Mi smo doveli Fiat a koga ste vi doveli? Nikog!
Kad dovedete bnilo kog proizvođača automobila bilo gde u Srbiju onda se javite. Lako je kenjkati ovde, al za bolje i niste.

Autor B.M 25 Jul 2017, 21:48

B.M 25 Jul 2017, 21:48
Krajnje bi vreme bilo da nam kažeš koste to "vi" !??

Autor Oktopod 25 Jul 2017, 22:15

B.M

Da je moglo bolje, sasvim je jasno i očigledno da je moglo. Isto je očigledno da nismo zaslužili ovakvu sudbinu naše automobilske industrije, a koja pritom više nije ni to, naša. Ne mislim tu na vlasništvo jer to je svejedno kada je gazda "normalan" i zna šta radi, već mislim na napuštanje koncepta privatizacije u kome se prodaje i firma. To je i više nego očigledno bila greška. Zato sada i ispaštamo. Ma šta mislili o Zastavi, Škoda je svojevremeno bila u sličnoj situaciji pa je došao Volkswagen. Kako to da u Češkoj može Volkswagen, a u Srbiji ti isti dva-tri puta bili zainteresovani za Zastavu i sva 2-3 puta bili odbijeni u korist FIAT-a koji je, blago rečeno unakazio i ono što smo imali da bi nam podvalio ono što se sve lošije prodaje. FIAT je dvostruki maler. Sve se to moglo izbeći da neki znaju razmišljati glavom, a ne emocijama ili boga ti pitaj na osnovu čega, mada možda i znam.

Autor Zastava 25 Jul 2017, 23:41

CaMIRO,
Flekavi derpe je u pravu. On i njegova grupa parazita su dobili mnogo vise para od Fijata, nego sto su ulozili u Zastavu. Nego, vidis li kolika je ljiga ovaj Flekavi? Sad on, kao, glumi nekog sveca i predlaze da se objavi ugovor, a sam je podrzao tajnovitost. Takvi ljigavi politicari su najgore zlo koje moze da pogodi neki narod.
Zastava,
zasluzili smo ovakvu sudbinu, ne samo automobilske industrije, vec sudbinu, generalno. Vidis i sam kako je proslo sa ovim strajkom. Podmitili par (ne)ljudi, i kao, sad je sve u redu. Neslozni smo, podmitljivi i svako gleda svoju b.lju! Zbog toga i na.ebavamo. Da smo svi slozni i da razmisljmo "svi za jednog - jedan za sve" bilo bi znatno drugacije. Dok su bivoli na okupu, lavovi ne smeju da im pridju.

Autor Optimus Prime 26 Jul 2017, 10:11