
BMW planira da u narednih nekoliko godina lansira seriju novih električnih i hibridnih vozila u gotovo svim segmentima, a elektrifikacija pogonskih sklopova neće zaobići ni M modele.
U prilog tome pored raznih zvaničnih saopštenja ide i činjenica da su Bavarci registrovali sve oznake između i1 i i9 kao i između iX1 i iX9.
Pored autonomije i vremena potrebnog za punjenje baterija potencijalne kupce električnih automobila danas još najviše brine koliko će dotične baterije trajati, odnosno da li će i kada početi značajno da se smanjuje njihov kapacitet.
U BMW-u smatraju da razloga za brigu nema jer bi baterije električnih vozila trebalo otprilike da traju kao što traje životni vek automobila s konvencionalnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Drugim rečima, više od 15 godina.
Tako bar tvrdi BMW-ov šef razvoja baterija Andreas Raith koji ukazuje i na to da trenutna električna vozila, odnosno njihove baterije ne pokazuju znakove degradacije. Naime, Raith naglašava da njegovo mišljenje, odnosno tvrdnja nisu marketing, već da su baterije osmišljene, razvijene i proizvedene tako da traju koliko i traje vozilo, a smatra da bi životni vek vozila trebalo da bude "15 godina i više."
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs