home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
mercedes b class electric

Električni automobili postaju sve isplativiji i praktičniji, ali i dalje su značajno skuplji od automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

New York Times izdvaja korenite promene koje moraju da se dese da bi električni automobili zauzeli mesto koje danas imaju "obični" automobili. Najvažnije: cena pogona električnog automobila mora da padne - sada je 16.000 dolara, a kod običnog automobila 6.000. Takođe, neophodna je stalna i povoljna snabdevenost sirovinama za proizvodnju baterija - kobalta, litijuma, grafita.

Potrebno je više punionica i one moraju brže da pune. U ovom trenutku se čak i u Sjedinjenim državama vožnja električnim automobilima čini kao nepotrebna avantura. Punionica je premalo i one su prespore. U SAD-u ima samo 16.000 punionica za električne automobile što je veoma malo u poređenju sa 112.000 klasičnih benzinskih pumpi.

Vozači moraju da se reše svoje vezanosti na zvuk, miris i osećaj automobila na gorivo. Ako reše taj psihološki problem, mogli bi da budu prijatno iznenađeni. Recimo - brzina. Tesla Model S od nula do 100 kilometara dolazi brže nego Ferrariji, Lamborghiniji ili modeli Porschea koji su značajno skuplji. Osim toga, električni automobili su jeftiniji za održavanje. Recimo, ne treba vam ulje. Održavanje košta otprilike jedan cent na 100 milja (161 km), značajno manje od 10 centi na 100 milja koliko košta održavanje klasičnog automobila.

kia soul ev

Nije nevažno ni to što prosečni električni automobil ima 25 posto manje delova nego klasični.

Dakle, u budućnosti će država značajno izgubiti na porezima na gorivo. Neki poslovi mogli bi nestati kao npr. automehaničarske radionice.

Klasične automobilske kompanije dobijaju nove konkurente. Primera radi, mnoge kineske kompanije za koje nikad niste čuli ulažu enormno u tehnologiju električnih automobila.

- Intelektualni kapital klasičnih automobilskih kompanija pomalo nestaje. One moraju da pronađu način da ga zamene, kaže Geoffrey Heal, profesor na Columbia Business School.

Auto-industrija se mora promeniti i neke kompanije će morati da pronađu nove stvari koje će proizvoditi, dok će neki radnici morati da nauče nove veštine jer njihova znanja više neće biti potrebna.

Automobilske kompanije se već neko vreme bore s otklanjanjem ovih prepreka. Oni, i milioni radnika koje zapošljavaju, rizikuju da postanu nevažni.

Izvor: Seebiz.eu

Prilagodio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 748



Komentari