home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
audi a8 w12

Kupovina novog automobila je prilično stresan i zahtevan posao. Uz redovne stavke koje se uzimaju u obzir prilikom kupovine, poput dizajna, motorizacije i nivoa opreme, mnogi ljudi razmišljaju i o tome da li će moći da prodaju automobil po nekoj pristojnoj cifri nakon što prođe planirano vreme korišćenja.

Često upravo ta stavka može da presudi kada je kupac u dilemi. Modeli poput Passata i Golfa lako će naći svoje kupce na tržištu polovnih, dok ćete neke modele bezuspešno pokušavati da prodate mesecima, odnosno moraćete da im spustite cenu da bi pronašli kupca. Najčešće je reč o skupim i jakim automobilima koji nakon 10-ak godina drastično gube na vrednosti, primarno zbog skupih stavki i servisiranja, zbog čega su mnogim kupcima neprivlačnii. Ovom prilikom donosimo primer pet automobila koji su najviše izgubili na vrednosti.

Krenimo redom:

5. MERCEDES SL 65 AMG

Mercedes je SL 65 AMG predstavio 2005. godine, a ispod poklopca se nalazio 6,0 litarski V12 motor od čak 612KS! Svi koji su ga vozili izjavili su da nakon ovog modela svi ostali automobili deluju anemično. A osnovni problem koji su mu svi "nabijali" na nos je nemogućnost prenošenja snage na asfalt. Primera radi, SL 600 koji je bio gotovo 45 hiljada evra jeftiniji brže je stizao do stotke (trebalo mu je 3,6 sekundi, dok SL65 juri za 3,8 sekundi). Ipak, SL 65 AMG se kupovao zbog prestiža, a danas se našao na ovoj neslavnoj listi. I dok su svojevremeno kupci plaćali iznose od oko 150 hiljada evra, danas se ovi modeli na tržištu polovnih nude već od 40 hiljada evra, što predstavlja deprecijaciju od čak 74 posto! Razlog tako niske cene je izuzetno skupo održavanje, a u slučaju da nešto pođe po zlu popravke će novim vlasnicima zadavati glavobolje.

4. MAYBACH 57

Maybach je početkom novog milenijuma predstavljao odgovor Nemaca na Rolls-Royce i Bentley modele. Model 57 se na tržištu našao 2002. i za kupce se borio s Roll-Royce Phantomom. Zanimljivo je da se Maybach 57 koštao čak 294 hiljade evra (za osnovni model), gotovo 20 hiljada evra više nego Phantom. Iako je doživeo uspeh, Maybach ipak nije uspeo da ugrozi popularnost Phantoma. Maybachovu luksuznu krstaricu danas u stranim oglasima možete naći po ceni već od 60 hiljada evra, što predstavlja pad vrednosti od 79 posto! Samo zamislite slučaj gde pre 10 godina keširate gotovo 300 hiljada evra da bi danas za taj automobil primili tek 60 hiljada...

3. VOLKSWAGEN PHAETON W12

Volkswagenova luksuzna limuzina se takođe našla na ovoj listi. Model s kojim je Volkswagen pokušao da zabiberi BMW-u Seriji 7, Audiju A8 i Mercedes S klasi sam po sebi se nije proslavio. Kupci su mu zamerali preveliku sličnost s Passatom, a kompaniji je doneo gubitak od 2 milijarde evra ili visokih 28.100 evra po proizvedenom primerku. Vrh ponude činio je Phaeton W12 koji je ispod poklopca skrivao 6,0 litarski W12 motor od 450KS. Početna cena ove verzije 2005. godine je iznosila nešto više od 100 hiljada evra. Kako se cene kreću danas? Pomenuta verzija je značajno izgubila na vrednosti, pa ju tako u oglasima možete naći po ceni manjoj od 15 hiljada evra...Dakle, izgubio je čak 85 posto svoje prvobitne vrednosti...

2. MERCEDES CL 55 AMG

Još jedan Mercedes na listi je CL 55 AMG. Kada je predstavljen 2003. godine, proizvođač je postavio početnu cenu od oko 100 hiljada evra. Ispod poklopca se krije 5,4 litarski V8 motor od 500KS. Danas se ovaj model može dobiti po smešnim cenama, ali svi koji ga kupe moraju da računaju s vrtoglavim računima servisa. U oglasima se tako nudi već od 14 hiljada evra, dakle automobil je izgubio 87 posto vrednosti!

1. AUDI A8 W12

Neslavni pobednik je Audi A8 W12. Ispod poklopca se krije iz grupacije dobro poznati W12 motor (kao i u Phaetonu), a Audi je uprkos većoj popularnosti od Phaetona doživeo još veći pad po pitanju cene. Razlog je verovatno nešto veća početna cena po kojoj se prodavao. Naime, prodavao se po ceni od početnih 125 hiljada evra, a danas se određeni primerci nude i po ceni od 15 hilajada evra - deprecijacija od čak 88 posto!

Izvor: Jutarnji.hr



čitanja : 1784



Komentari