
I francuska PSA Grupa je imala uspešnu 2017. godinu, budući da su širom sveta prodali ukupno 3.632.300 vozila (uključujući i 403.900 vozila Opela i Vauxhalla, računajući od 1. avgusta).
To je povećanje od 15.4 odsto u poređenju sa 2016. godinom, pri čemu je sam Peugeot zabeležio rast od 10.4% (prodali su 2.119.845 vozila).
Peugeot je bio veoma uspešan u prodaji svojih SUV modela, budući da su ih prošle godine plasirali skoro 600.000 (što znači rast od 60%). Od tog broja na model 3008 otpada 259.300 jedinica, dok je novi model 5008 prodat u 85.900 komada (u prodaji od marta 2017.)
S druge strane, Citroen je zabeležio pad prodaje od 7.5%, a premium brend DS čak 38.5%.
Što se tiče novih SUV/crossover modela iz ponude Citroena, C5 Aircross je u Kini startovao u septembru (do kraja godine je prodato 22.700 komada), a C3 Aircross je u Evropi dostupan od oktobra (do kraja godine je našao 35.400 kuapaca).
PSA je saopštio i da su u 2017. imali rekordnu prodaju lakih komercijalnih vozila, jer su plasirali ukupno 476.500 (rast od 15%) odnosno 658.000 vozila kada se uračunaju i putničke verzije (kao što su recimo Peugeot Traveler i Citroen SpaceTourer).
Najviše vozila iz PSA Grupe je prošle godine završilo na evropskom tržištu, i to 2.378.600 jedinica (plus od 23.2 %), računajući tu i 376.400 vozila Opel i Vauxhall od 1. avgusta 2017.
Veliki rast je zabeležen na Bliskom istoku i Africi, gde je PSA Grupa prodala 618.800 vozila (rast iznosi 61.4%), zahvaljujući plasmanu u Iranu od čak 444.600 vozila.
U Kini i jugoistočnoj Aziji je zabeležena prodaja od 387.000 vozila, a u Latinskoj Americi 206.300.
Ivan Mitić – Autoblog.rs