
Švedski proizvođač kamiona Scania, vlasništvo nemačkog Volkswagena, uložiće 10 miliona evra u gradnju najveće evropske fabrike baterija na severu Švedske, u sklopu projekta vrednog više od četiri milijarde evra.
Nosilac projekta je švedska kompanija Northvolt čiji izvršni direktor Peter Carlsson je nekada radio za Teslu, napominje Rojters.
Northvolt je tim projektom ušao u trku s kompanijama poput južnokorejskog LG Chema, koje se spremaju da u Evropi izgrade velike fabrike baterijskih ćelija, s obzirom da su se proizvođači automobila na Starom kontinentu do sada uglavnom oslanjali na uvoz baterija iz Azije.
Evropski proizvođači poput BMW-a, Daimlera, Volkswagena i Volvo Car Groupa spremaju se da osetno povećaju proizvodnju električnih automobila u sledećim godinama.
Northvolt i Scania su objavili da su postigli dogovor o razvoju i komercijalnoj primeni tehnologije baterijskih ćelija u teškim komercijalnim vozilima, pri čemu bi Scanijino ulaganje trebalo da bude usmereno u gradnju Northvoltovog demonstracijskog poligona i istraživačkog centra.
Dogovorena je nabava baterijskih ćelija, dodaje se u zajedničkom saopštenju.
Izvršni direktor Northvolta želi da pogon u Švedskoj konkuriše Teslinom Gigafactoryju, smeštenom u američkoj saveznoj državi Nevadi. Cilj je da do 2023. godine proizvode baterije kapaciteta 32 gigawatt-sati godišnje.
Northvolt je prošle godine potpisao sporazum o partnerstvu sa švajcarskom inženjerskom grupom ABB i danskim proizvođačem vetroturbina Vestasom ali još moraju da obezbede značajan deo ciljanog iznosa za fabriku.
Carlsson je prošle godine najavio da će fabrika biti izgrađena u Skelleftei i da će zapošljavati dve do dve i po hiljade radnika. Glavni deo istraživanja i razvoja biće smešten u Vasterasu zapadno od Stokholma.
Lokacija na severu Švedske garantuje fabrici blizinu rudnika i nalazišta minerala, veliki broj metalskih radnika, kao i energetske kapacitete.
U Northvoltu su krajem prošle godine napomenuli i da troškovi transporta ne bi trebalo da budu problem za fabriku, s obzirom na postojeće železničke veze u regionu i luku u Skelleftei.
Izvršni direktor je tada istakao da Northvolt pregovara s nekoliko kompanija o vađenju ključnih sirovina za baterije, poput nikla, kobalta i litijuma, ne želeći da precizira rok za sklapanje ugovora.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs