
Iako se kod nas najčešće mogu čuti ode nemačkim brendovima, preko Bare najviše poverenja daju japanskim markama.
To su rezultati ogromne studije Edmunds Trade-In Loyalty Report koja je na bazi 13,9 miliona transakcija automobila u periodu od 2007. do 2017. godine pokazala koje auto marke imaju najlojalnije poklonike.

Studija je potvrdila da su najlojalniji vlasnici Toyota, Subarua i Hondi, a top 5 zaključuju dva američka brenda poznata po pick-up modelima, Ram i Chevrolet.
Na drugom kraju liste su Chrysler, Smart i Dodge i nešto bolji Fiat i Mitsubishi. Primera radi, lojalnost Chrysleru i Dodgeu se u ovih deset godina prepolovila.
Mazda je imala veliki skok na listi, a najviše zahvaljujući modelu CX-5 koji je model s najvernijim vlasnicima. Nakon što ga i prodaju vlasnici se najčešće odlučuju opet za kupovinu ovog modela, samo novijeg datuma.
U luksuznom segmentu kupci su najverniji Lexusu, a zatim Audiju i Land Roveru. U stopu ih prate Mercedes, Porsche i BMW. Infiniti, Jaguar i Volvo imaju najmanje lojalnu publiku. Ovde ćemo izdvojiti Audi koji u poslednjih deset godina beleži najveći rast lojalnosti svojih klijenata, sa 34 na čak 47%. BMW je takođe skočio, sa 26 na 36%, dok je Mercedes pao sa 49 na 39%.
Recimo i da 37% vlasnika luksuznih automobila će pri sledećoj kupovini kupiti auto iste marke, manje nego ikad pre.
Studija je pokazala još jedan zanimljiv trend. Lojalnost vlasnika automobila je u konstantnom padu i sada je najniža u poslednjih 8 godina. Udeo automobila na tržištu novih vozila prošle godine je pao na 36%, što jasno pokazuje da klasičan automobil više nije zanimljiv.

S druge strane, SUV-ovi su apsolutni hit, a čak 75% vlasnika pri zameni vozila opet gleda SUV model. Verovali ne, toliko lojalni više nisu ni vlasnici pick-up modela.
Izvor: Index.hr
Foto: Edmunds