
Dok Tesla pokušava da proizvede svoj prvi električni automobil za mase, Model 3, u dovoljnim količinama da zadovolji potražnju, ostatak konkurencije se zahuktava za totalnu električnu ofanzivu.
Najozbiljnije planove ima Volkswagen. Nemci su na glavnoj skupštini početkom maja još jednom potvrdili ciljeve o lansiranju 80 novih ‘plug-in’ hibridnih automobila do 2025, kao i o prodaji 3 miliona električnih automobila godišnje.
Samo ove godine postojeća paleta plug-in hibrida će se povećati s trenutnih 8 na 18 modela, dok će do 2020. VW na tržištu imati 25 novih električnih automobila.
Pre nekoliko nedelja Nemci su potvrdili potpisivanje ugovora za isporuku baterijskih sklopova u protivvrednosti 20 milijardi evra, a sada su udvostručili taj iznos i došli nadomak ukupne tržišne vrednosti Tesle (43,4 milijarde evra).
Volkswagen ovde ne namerava da stane već bi u narednom periodu trebalo da dostigne ugovore od ukupno 50 milijardi evra.
Nesrazmeru možda najbolje opisujei podatak da Volkswagen grupa za četiri dana proizvede više automobila nego Tesla u čitavoj godini.
Istovremeno Tesla za 15 godina postojanja nije još ni jednu godinu završila s profitom, dok je Volkswagen jedna od najprofitabilnijih automobilskih kompanija na svetu.
Nervoza koju prvi čovek Tesle, Elon Musk, sve više pokazuje u obraćanju novinarima i investitorima svedoči da su u Palo Altu itekako svesni pritisaka koji im slede u predstojećem periodu.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs