home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Lamborghini Marzal i Espada

Lamborghini Polo Storico, mladi ogranak čuvenog italijanskog sportskog proizvođača zadužen za restauraciju starih modela, uveličao je prestižnu manisfestaciju Grand Prix de Monaco Historique sa dve nesvakidašnje kreacije iz Sant Agata Bolonjeza.

U Kneževini je ovih dana održana revijalna trka Fomule 1 (1966-1972) gde je veliku pažnju javnosti, privukao tandem vremešnih „bikova“ u top formi. Reč je o modelima Lamborghini Marzal i Espada, koji su u čast 50-godišnjice od pojavljivanja na velikoj sceni prodefilovali F1 stazom u Monte Karlu.

Lamborghini Marzal

Posebnu atrakciju je predstavljao Marzal, s obzirom da se radi o konceptu koji se pojavio 1967. godine i da je ovo zapravo jedini proizvedeni primerak. Zbog toga ne čudi da mu nije odoleo ni sam Princ Albert, koji je odabrao da provoza počasni krug baš u ovom automobilu, a oduševljenje nije krio ni njegov nećak Pjer Kaziragi.

Lamborghini Marzal

Upravo na osnovi koncepta Marzal, godinu dana kasnije rođena je Espada u svojstvu GT modela sa 2+2 sedišta. Automobil je dizajnirao Bertone i od 1968. do 1978. godine proizveden je u 1.217 primeraka, a u istoriji je obezbedio mesto kao jedno od najupečatljivijih i najvećih Lamborghinijevih ostvarenja.

Lamborghini Marzal

Za pogon je upotrebljen napred ugrađen motor sa 12 cilindara u V rasporedu pod uglom od 60 stepeni, kapaciteta 3,9 litara, sa 330 konjskih snaga koje preko petostepenog menjača pokreću zadnje točkove.

Kasnije je povećanjem kompresije izvučeno dodatnih 20 KS, tako da su restilizovani primerci (Series II i Series III) oslobađali 350 KS. To je bilo dovoljno da automobil težak manje od 1.500 kg dostigne maksimalnu brzinu od 245 km/h i ubrza do „stotke“ za 6,5 sekundi.

Izvor: Topspeed.telegraf.rs

Foto: Lamborghini



čitanja : 355



Komentari