
Kupci automobila sve više žele brojne sisteme asistencije
Ljudi koji danas kupuju nova kola u Nemačkoj i Evropi sve više značaja pridaju ugrađenim elektronskim sistemima za asistenciju vozaču.
- Postoji očigledan trend: uskoro će biti uobičajeno da kola budu opremljena sistemima za asistenciju vozaču kao što je to sada slučaj sa radijom i ESP sistemom - kaže član Upravnog odbora kompanije "Boš", dr Dirk Hohejzel, govoreći o rezultatima analize koju je kompanija "Boš" izvršila na osnovu statističkih podataka za 2016. godinu o novoregistrovanim automobilima.
Prema tim statističkim podacima, sistemi pomoći pri parkiranju i pri kretanju u kolovoznoj traci, kao i sistemi naglog kočenja postaju sve popularniji. Recimo, 62 odsto novih putničkih automobila registrovanih u Nemačkoj tokom 2016. godine bilo je opremljeno nekom vrstom sistema za pomoć pri parkiranju - od zvučnog signala za parkiranje do asistenata za autonomno parkiranje. Na drugom mestu na lestvici popularnosti nalazi se sistem naglog kočenja koji upozorava vozače ili zaustavlja automobil u hitnim slučajevima. Svaki drugi novi automobil registrovan tokom 2016. godine (38 odsto) može da pomogne vozačima da na ovaj način izbegnu nezgode. Više od četvrtine ovih vozila poseduje sistem kočenja u hitnim slučajevima kao deo standardne opreme. Odmah iza, na trećem mestu, nalazi se sistem za detekciju pospanosti vozača - ugrađen u 37 odsto svih novih putničkih vozila.
Sistemi za pomoć pri parkiranju, sistemi naglog kočenja i sistemi asistencije pri kretanju u kolovoznoj traci predstavljaju najpopularnije sisteme asistencije vozača u Velikoj Britaniji, Holandiji, Belgiji i Francuskoj - i to baš tim redom.
Sisteme za pomoć pri parkiranju u Francuskoj ima 67 odsto novih putničkih automobila registrovanih u toj zemlji tokom 2016. U Belgiji i Holandiji 39 odsto novih automobila ima sistem za automatsko kočenje u hitnim slučajevima - što je najviši procenat u Evropi. U analizu kompanije "Boš" prvi put su bile uključene i Italija i Rusija. Tako je 18 odsto novih putničkih automobila registrovanih u Italiji 2016. imalo ugrađen sistem asistencije pri kretanju u kolovoznoj traci - a stvari se zahuktavaju i u Rusiji, sa stopom ugradnje od 6 odsto.
Izvor: Novosti.rs