
Da li tržište traži, ili proizvođači vešto ubede tržište šta zapravo kupci žele? Ili, Kina sa svojim ogromnim tržištem diktira svima?
Ako je suditi po salonu automobila u Pekingu, proizvođači automobila nemaju nikakav problem, a nalaze i računicu sa proizvedu modele samo za najmnogoljudniju zemlju a svetu. Aston Martin ni ne krije da potrebe ove ogromne zemlje jako utiču na strateške odluke ove kompanije i da planeri više nego pažljivo osluškuju šta, u ovom slučaju bogati, Kinezi žele.
To je izjavio predsednik i CEO Aston Martina Andy Palmer u vezi DBX SUV-a, koji je dobio zeleno svetlo za proizvodnju pre svega zbog interesa kupaca u Kini. Da nije ovog interesa, budućeg Aston SUV-a ne bi ni bilo. Šta više, čuvena fabrika je uspostavila saradnju i sa fakultetom za dizajn i inovacije iz Pekinga, kako bi još bolje razumela mentalitet i potrebe kineskog kupca. U prevodu, Kinez želi snažnije u upečatljivije boje i forme od drugih kupaca ove, super luksuzne sportske klase vozila. A opravdanje za prilagođavanje kupcu jedne države opravdavaju brojke – rast prodaje Aston Martina u Kini je u 2017. bio čak 89%, gde je direktan konkurent Ferrari, a Bentley Bentayga beleži ozbiljan uspeh. Aston Martin DBX će se u prodaji naći 2019. a trećina prodaje, 3-4.000 komada će otići u Kinu, gde će se u međuvremenu otvoriti 20 novih dilera.
Izvor: Dmotion.rs
Render: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de