home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 507

Šampion na dva i četiri točka ga je nabavio novog, obožavao i zadržao čitav život

John Surtees je 1956. osvojio prvu od sedam titula šampiona sveta u motociklizmu. Kada ga je sledeće godine grof Agusta pitao da li može da mu kupi neki poklon kojim bi ga nagradio za tu titulu, Big John se setio automobila koji ga je oduševio. Na trci na Hockenheimu je naime uočio prelepi novi BMW 507, koji je pripadao Alexu von Falkenhausenu, legendarnom konstruktoru i direktoru razvoja minhenske marke. Nakon što ga je probao, još više se oduševio automobilom.

BMW 507

Grof nije bio preterano oduševljen saznavši za cenu, ali dogovorio se sa zvezdom svog tima i dao mu pola potrebnog iznosa. Surtees se takođe dogovorio da odradi neki razvojni rad za BMW i na taj način je prebio svoju polovinu. Sledećih godina je često putovao njime na trke, prelazeći preko alpskih prevoja. U fabrici mu je prepravljen motor i dodata snaga, a u dogovoru s Dunlopom automobil je dobio i disk kočnice na svim točkovima.

BMW 507

Kada je prešao u svet auto trka i potpisao za Ferrari, Enzo mu je naredio da mora da vozi neki njegov automobil (i kasnije mu je cenu uredno odbio od plate), ali Surtees je zadržao BMW i nastavio da ga povremeno koristi. Naravno, i Elvis je tokom služenja vojske u Nemačkoj imao 507, ali vernost i višedecenijsko isticanje ljubavi prema tom automobilu svakako stavljaju Surteesov primerak na prvo mesto najznačajnijih i najpoželjnijih individualnih šasija ovog modela.

U stvari, teško da uopšte postoji neki značajniji i harizmatičniji primerak nekog BMW-ovog drumskog automobila tokom devedeset godina proizvodnje vozila na četiri (u slučaju Isette ponekad i tri) točka. A sada je, samo godinu dana nakon Surteesove smrti, ponuđen na prodaju. Licitacija će se održati u petak 13. jula, u sklopu aukcije kuće Bonhams u Goodwoodu.

Procenjena vrednost je oko dva i po miliona evra, što je čak i veoma povoljno za ovo vozilo - mada pomalo i čudi da daleko od aukcijske scene već nije postignut dogovor s matičnom fabrikom i da auto nije završio u fabričkom muzeju. Teško je proceniti ko će se sve nadmetati, ali se pretpostavlja da bi neki od vodećih muzeja oldtajmera mogao da bude kupac.

Izvor: Autoportal.hr



čitanja : 1240



Komentari